تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
8

پلنگی که ۴۴ بز را در منطقه ی “هشتاد پهلو “خرم آباد درید + تصاویر

  • کد خبر : 37445
  • 18 آبان 1392 - 18:51

    به گزارش میرملاس نیوز ؛  چندی پیش یک پلنگ ایرانی با حمله به یک گله دام اهلی در منطقه هشتاد پهلوی لرستان تعداد زیادی بز اهلی را در هم درید اما دامدار لرستانی که مسلح بود به جای شلیک به این گونه ارزشمند ماجرا را به اداره محیط زیست لرستان اطلاع داد.مدیر کل […]

101685_109

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛  چندی پیش یک پلنگ ایرانی با حمله به یک گله دام اهلی در منطقه هشتاد پهلوی لرستان تعداد زیادی بز اهلی را در هم درید اما دامدار لرستانی که مسلح بود به جای شلیک به این گونه ارزشمند ماجرا را به اداره محیط زیست لرستان اطلاع داد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان در این باره گفت: با اطلاع این دامدار به اداره محیط زیست بلافاصله محیط بان منطقه و کارشناسان این اداره به محل اعزام شده و ضمن بررسی حادثه و تایید حمله پلنگ، نسبت به تهیه گزارش و تنظیم صورتجلسه اقدام و مشخص شد ۴۴ راس بز اهلی بر اثر حمله پلنگ تلف شده اند.

 

 

 

محمد حسین بازگیر افزود: از طرفی از حضور پلنگ در این منطقه خوشحال و از سوی دیگر نگران تکرار حادثه و وارد آمدن آسیب از سوی دامداران به این گونه جانوری ارزشمند بودیم، از این رو ضمن تشکیل پرونده درصدد جبران خسارت وارده به این دامدار هستیم.

وی ضمن تقدیر از این دامدار در خودداری از وارد آوردن آسیب به پلنگ اظهار داشت: از تمام دامداران تقاضا داریم در صورت حمله حیوانات وحشی از قبیل پلنگ ،گرگ و غیره در اولین اقدام با اداره محیط زیست منطقه تماس بگیرند تا هم جرمی را مرتکب نشوند و هم بتوانند خسارت وارده به دامهایشان را مطالبه کنند.

نکته قابل تامل این است که نوروز حیدری دامدار خسارت دیده با وجود بروز خسارت سنگین به دامهایش و از دست دادن بیش از یک سوم از گله خود و در اختیار داشتن اسلحه مجاز ، آسیبی به پلنگ وارد نکرد .

 

 

حیدری که تمام لذت کارش را در طبیعت بکر و گونه های جانوری کم نظیر کوه هشتاد پهلو می داند در این باره گفته است: قبلا هم پلنگ را در این کوه دیده بودم، این حیوان خیلی زیباست، تا از نزدیک آن را نبینید متوجه زیبایی آن نمی شوید و اگر تمام دام های من را می خورد باز هم هرگز به سمتش تیر نمی انداختم.

به اعتقاد وی، خداوند روزی رسان و برکت دهنده است و هر سال بزغاله ها و بره های جدید متولد و تعداد دامها باز هم افزایش می یابد اما اگر این پلنگ از بین می رفت دیگر این کوه پلنگ نداشت.کما اینکه در سالهای گذشته تعداد خیلی زیادی خرس در این کوهها زندگی می کرد اما مردم همه را کشتند، و در حال حاضر حتی یک خرس هم در این منطقه وجود ندارد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=37445

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 14در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۴
  1. درود بر شرفت ای مرد بزرگ!
    مطمئنم دکترای ما باید سر تعظیم فرود آورد در مقابلت برادر با کلاسم
    این نمونه انسان لرستانی است ای مردم ایران زمین دست از جک گفتن بردارید

  2. به افتخار لر و لرستانی هورا

  3. دمت گرم و سرت خوش باد

  4. آفرین بر تو ما تقاضا داریم از مسولین لرستانی که خسارت وارده به این برادر بزرگوار را جبران کنند

  5. با سلام و دورود بر درک و معرفتت آقای حیدری
    مطمئنا این از نتایج تبلیغات در مورد حفظ حیات جانوران در رسانه می باشد که یک نفر دامدار محترم با اینکه خسارت زیادی به گله اش وارد شده اما اقدام به کشتن ببر نکرده است.و برای جبران چنین خساراتی بایستی قوانین مشخصی وضع گردد.صدا و سیمای لرستان بایستی در زمینه حفظ حیات جانوری و محیط زیست تلاش و کوشش مداومی داشته باشد.

    • دورود بر ریزعلی فداکار =حیدری فداکار (ریزعلی فداکار برای نجات جان انسانها با استفاده البسه خود فداکاری کرد و آقای حیدر نیز با استفاده از گذشتن از مال خود جان حیوانات را نجات داده بی شک اقدام آقای حیدر سرآغاز خوبی در لرستان و ایران جهت احیا مجدد حیات در محیط زیست خواهد شد) و تشکر فراوان از سایت میرملاس جهت درج این خبر و البته امید است با طرح بحثهای پیرامونی و دعوت از مسولین و کارشناسان امر در ارائه راه کارهای حفظ حیات بیشتر کوشش به عمل آید
      سازمان محیط زیست استان لرستان بایستی ایشان را در همان منطقه جهت حفاظت از محیط زیست و جانواران هشتاد پهلو استخدام نماید -دورود بر تو مرد بزرگوار و فداکار بی تردید نام ایشان جادودانه خواهد شد و بر مسولین محیط زیست استان است که این موضوع را بهترین بهانه برای تبلیغ و اثر گذاری بیشتر در جامعه کنند و با نصب بنر و پلاکارد و هر وسیله دیگر ی از عملکرد آقای حیدری سپاس و قدر دانی شود و همچنین به مردم عزیز جهت حفظ بیشتر از محیط زیست خودمان آگاهی داده شود .انشااله

  6. احسنت به عنوان یک کارشناس محیط زیست به وجودتون افتخار کردم
    انشالله بالاترین نشان شجاعت و نگاهبانی از محیط زیست بایستی به ایشان اعطا گردد و تمام خسارتهاشون هم جبران بشود

  7. درود بر تو «نوروز» عزیز. تو نماد یک انسان شریف و درستکار هستی.
    مطمئن باش خداوند به پاس قلب مهربان و شریف تو خسارت وارد شده را جبران خواهد کرد. خدا روزی دهنده و مهربان است…

  8. دردود بر نوروز

  9. درود بر شما باز هم نشان دادید که لرستان جایگاه مردان بزرگ است

  10. سرزمین لرستان با داشتن تاریخ مکتوب هفت هزار تمدن ایلامیان یا همان کاسیان که هسته اولیه تشکیل کشور باستانی ایران بوده بایستی شاهد فرزندانی این چنین باشد چراکه ما بخاطر اصالتمان در این سرزمین بایستی بیش از دیگران در حفظ محیط زیست کوشش کنیم . امید است روز به روز با ایجاد تغییر در نگرش و باورهایمان محیط زیست به شرایط گذشته خود برگردد. واین بهترین فرستی است که دوستداران طبعیت با تبلیغات گسترده خود می توان بهترین استفاده را ببرند و بر همه عزیزان فعال در این میدان مجازی است که در بین عموم مردم به این موضوع پرداخته و کار این جوان مورد تقدیر و ستایش قرار گیرد

  11. دورود بر شرفت همشهری/

  12. خدا حفظت کنه

  13. افرین بر تو ای مرد بزرگ زنده باد مردان لرستانی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.