- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

تیم فوتسال دانش آموزی لرستان به نمایندگی از ایران موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شد

 

  [1]

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، تیم فوتسال لرستان در دیدار فینال این رقابت ها عصر امروز با نتیجه پنج بر چهار ترکیه میزبان این مسابقات را شکست داد و قهرمان جهان شد.

رییس اداره تربیت‌بدنی آموزش و پرورش لرستان با بیان این خبر افزود: در بازی فینال مسابقات فوتسال دانش‌آموزان جهان که با شرکت ۱۰ تیم به مدت یک هفته در ترکیه برگزار شد، تیم قدرتمند دانش‌آموزی لرستان با هدایت داود حسنوند و فرشاد نادری مقابل تیم بی‌کشست ترکیه که از امتیاز سود می‌برد قرار گرفت و با ارائه یک بازی هوشمندانه، برابر این حرف قدر به برتری ۵ بر ۴ دست یافت تا ایران برای اولین بار قهرمان مسابقات دانش‌آموزی جهان در رشته فوتسال شود.

مجتبی کلانتری‌فرد اظهار داشت: گل‌های لرستان در این بازی وسط فرید امیری در دقیقه ۶، مسلم اولادقباد ۱۷، نوید هادیان ۱۸، محمد بیرانوند ۲۵، رضا احمدپور ۳۵ به ثمر رسید و تیم ترکیه هم در دقایق ۱۲، ۲۱، ۳۵ و ۳۹ موفق به گشودن دروازه‌ی لرستان شد.

وی افزود: این اولین افتخار کسب شده در رشته‌ فوتسال توسط دانش‌آموزان کشور است ، البته سال گذشته تیم ملی فوتبال دانش‌آموزان کشورمان در مسابقات دانش‌آموزان جهان در فورتالیزار برزیل برگزار شد پس از تیم آلمان در رده دوم قرار گرفت و امسال تیم لرستان در مسابقات فوتسال و نه فوتبال پرچم کشورمان را در جهان به اهتزار درآورد.

کلانتری‌فرد در پایان متذکر شد: لرستان به عنوان قهرمان اولین دوره لیگ حرفه‌ای دانش‌آموزان ایران به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات جهانی حضور یافت و در این رقابت‌ها با کسب ۶ پیروزی متوالی برابر ۶ قدرت بزرگ اروپا یعنی فرانسه، بلژیک، کرواسی، سوئد، هلند و ترکیه به این افتخار بزرگ دست یافت.

مسابقات فوتسال دانش آموزی جهان از ۱۹ فروردین ماه جاری در آنتالیا ترکیه آغاز شده بود.