- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

انتخابی که ۶۳ روز به طول انجامید/ شورایی که نکوست از انتخابش پیداست !

80798429-4813351

 

الهام بابایی / میرملاس نیوز :

۲۴ خرداد امسال بودکه انتخابات شورای اسلامی شهرو روستا با حضور مردم و خلق حماسه سیاسی برگزار شد و این انتخابات در خرم آباد رنگ و بوی خاصی به خود گرفت.
نخست، امتناع فرماندار خرم آباد برای اطلاع رسانی به رسانه ها موجب گلایه مندی قلم به دستان شد ، پس از آن هم شکایت ها و بازنگری ها و شمارش مجدد آرا تب و تاب انتخابات شورای اسلامی خرم آباد را دوچندان کرد.
به هر حال خوشبختانه، آنطور که همه می دانیم خط و نشان کشیدن ها پایان یافت و اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد بر روی صندلی های خود آرام و سکان سازندگی و عمران شهر را به دست گرفتند.
به هر حال می توان گفت “شورایی که نکوست از انتخاباش پیداست”، شورایی که با آن انتخابات جنجالی وخبر ساز روی کار آمد ، تصمیم گیری ها و اتفاق نظرهای آن هم امروز ما را به یاد آن روزهای پر تب و تاب بحبوبه انتخابات می اندازد.
از آنجا که این ناخداهای کشتی شهرسازی خرم آباد هر یکی از دیگری “ناخداتر” بوده ، تا کنون شهردار این شهر به دلیل اختلاف نظر بین ناخداها منصوب نشده و کرسی شهرداری خرم آباد هنوز پس از دوماه و اندی چشم به راه انتخاب نهایی اعضای شورای خبر ساز شهر خرم آباد است.
نمی دانم اعضا شورای اسلامی شهر خرم آباد تقویم را ورق می زنند یا نه؟ در جریان گذر زمان هستند یا نه؟آیا اهمیت سرعت و صحت تصمیم گیری ها را دانسته اند که تاکنون در خصوص انتخاب شهردار مرکز لرستان به اجماع نهایی نرسیده اند؟ آیا بیش از ۶۰ روز زمان برای یک انتخاب واضح و مهم کافی نبوده است؟
حتی رییس جمهوری نیز با تمامی حساسیت ها و نکات ریز و درشت، تقریبا تمامی انتصابات مهم را اعلام کرده اما شورای اسلامی شهر خرم آباد بر سر انتخابات شهردار این شهر نه تنها توافق نکرده بلکه در برخی محافل عمومی و رسانه ای اظهار نظرهای ضد و نقیضی از برخی اعضای این شورای گرانبها دیده می شود که به طور قطع خوشایند نیست.
به نظر می رسد انتخاب و تصمیم گیری دیر هنگام در شورای چهارم اسلامی شهر خرم آباد مسری شده و انتخاب شهردار نیز باید همانند اعلام نتایج انتخابات این شورا در ۲۴ خرداد به درازا بکشد.
به واقع چرا اعضای محترم شورای اسلامی شهر خرم آباد تاکنون بر سر انتخاب شهردار این شهر به توافق نرسیده اند؟ بدون شک این موضوع به دلیل حساسیت اعضا و وسواس آنان برای انتخاب بهترین نبوده بلکه شاید نشانه نه چندان خوبی از عدم اتحاد و همدلی این اعضا باشد.
به هر حال به داراز کشیدن انتخاب شهردار خرم آباد به جز ضربه زدن به مردم و توسعه این شهر دستاورد دیگری ندارد و اعضای این شورا باید پیش از آنکه کاسه صبر مردم لبریز شود یک تصمیم عقلانی و درست در این خصوص اتخاذ نمایند.
رییس شورای اسلامی شهر خرم آباد در اظهارات خود در رسانه های مختلف از جمله خبرگزاری ایرنا، به ظور ضمنی از عدم اتحاد میان اعضای این شورا خبر داده است.
محمدمحرابی در اظهارت خود بیان داشته که حدود دوهفته گذشته با اصرار برخی اعضا ” محمدحسین پور” انتخاب و برای تایید به فرمانداری این شهر ارسال که به دلیل ادامه اختلاف نظرها این فرد نیز موفق به تصدی پست شهرداری خرم آباد نشده و تصمیم گیری نهایی تاکنون اتخاذ نشده است.
گفتنی است هم اکنون هرمز نصیری به عنوان شهردار خرم آباد فعالیت می کند.