- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

انفجار کپسول گاز در پراید ۸ کشته برجای گذاشت

[1]

 

به گزارش میر ملاس نیوز ؛ فرمانده پلیس‌راه کشور گفت: بر اثر انفجار کپسول گاز یک دستگاه سواری پراید در تصادف با یک دستگاه سواری پژو متاسفانه تمامی ۶ سرنشین پراید در آتش سوختند و ۲ سرنشین پژو کشته و ۵ نفر دیگر مجروح شدند.

به نقل از تهران امروز سرهنگ محمدرضا مهماندار افزود: بر اثر این حادثه که ساعت ۱۸:۳۰ روز پنج‌شنبه در جاده قدیم اهواز به خرمشهر در استان خوزستان رخ داد یک دستگاه سواری پژو بر اثر انحراف به چپ با یک دستگاه سواری پراید برخورد کرد که در پی این حادثه کپسول گاز خودرو دوگانه‌سوز پراید منفجر شد و بر اثر قفل‌شدگی در پراید متاسفانه تمامی ۶ سرنشین پراید در آتش سوختند و نتوانستند خود را نجات دهند.

وی افزود: در این حادثه ۲ سرنشین سواری پژو نیز کشته و ۵ نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. به گفته فرمانده پلیس‌راه کشور در میان کشته‌شدگان حادثه ۴ کودک ۳ تا ۸ساله نیز به چشم می‌خورند.

 وی با اشاره به این که بررسی‌های پلیس نشان داده است که خودرو پراید پس از وقوع حادثه به لحاظ ظاهری صدمه زیادی ندیده بود، یادآور شد: برابر اظهارنظر اولیه ماموران آتش‌نشانی خوزستان کپسول‌های نصب‌شده بر روی خودروهای دوگانه‌سوز فاقد هرگونه قطع‌کن خودکار هستند که همین امر موجب می‌شود هر لحظه امکان آتش گرفتن آنها وجود داشته باشد. 

فرمانده پلیس‌راه کشور گفت: با توجه به این که بخشی از خسارت و تلفات این حادثه بر اثر آتش‌سوزی خودرو و انفجار کپسول گاز خودرو پراید بوده است کارشناسان تصادفات پلیس‌راه استان ۵۰ درصد علت حادثه را انحراف به چپ راننده سواری پژو و ۵۰ درصد دیگر نیز کارخانه تولیدکننده خودرو و یا در صورت نصب کپسول سوخت بعد از تولید کارخانه، سازنده کپسول سوخت مقصر شناخته شده‌اند.

 فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه متاسفانه بخشی از تلفات رانندگی در طول سال به علت‌هایی غیر از علل انسانی است افزود: ممکن است علت شروع اینگونه حوادث رانندگی علت انسانی باشد ولی نقص راه و ایمنی وسیله نقلیه در شدت حادثه و مرگ و جراحت راننده و سرنشینان آن تاثیرگذار است. وی خاطرنشان کرد: اگر کارشناسان تصادفات و سیستم قضایی به این نکات توجه بیشتری داشته باشند قطعا میزان احساس مسئولیت مسئولان راهسازی و خودروسازی و تعهد آنها برای برای ارتقای ایمنی این بخش‌ها افزایش می‌یابد که این امر قطعا تاثیر مثبتی بر کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی خواهد داشت.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه«جلسات مشترکی در سال جاری بین کارشناسان تصادفات رانندگی و سیستم قضایی کشور برگزار خواهد شد تا ابعاد مسئولیت سازندگان راه و وسائط نقلیه را تبیین کنیم و این موضوع در دستورکار جدی ماموران پلیس و سیستم قضایی قرار گیرد» تصریح کرد: برابر ابلاغیه صورت گرفته کارشناسان تصادفات در سال جاری به طور جدی سهم دستگاه‌های مختلف را در زمان بروز حوادث رانندگی مشخص و در کروکی تصادف درج می‌کنند.