تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

سیمره از جریان افتاد / کیانوش رستمی از تصدی به مشاغل مطبوعاتی محروم شد

  • کد خبر : 37651
  • 21 آبان 1392 - 13:18

    کیانوش رستمی، صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول هفته‌نامه‌ی منطقه‌ای سیمره، به ده میلیون ریال جریمه‌ی نقدی و یک‌سال محرومیت از تصدی به مشاغل مطبوعاتی محکوم شد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از سایت هفته نامه ی سیمره ؛ رستمی  در این زمینه اظهار داشت:« به دلیل چاپ مقاله‌ای طنزآمیز در شماره‌ی ۱۹۰ سیمره یک […]

0-4

 

 

کیانوش رستمی، صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول هفته‌نامه‌ی منطقه‌ای سیمره، به ده میلیون ریال جریمه‌ی نقدی و یک‌سال محرومیت از تصدی به مشاغل مطبوعاتی محکوم شد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از سایت هفته نامه ی سیمره ؛ رستمی  در این زمینه اظهار داشت:« به دلیل چاپ مقاله‌ای طنزآمیز در شماره‌ی ۱۹۰ سیمره یک ماه پس از چاپ مقاله‌ی موصوف که در ذم دیکتاتور مخلوع لیبی نگاشته شده بود، برخی مطالب این طنز را توهین به اعتقادات خود تلقی کرده، از سیمره شکایت کردند.

کیانوش رستمی در ادامه افزود: نهایتا دادگاه رسیدگی به پرونده‌ی سیمره در کمال ناباوری دو ماه زودتر از موعدمقرر، نوزدهم آذرماه ۱۳۹۰در شعبه‌ی یک دادگاه کیفری استان لرستان در خرم‌آباد، برگزار شد و نویسنده‌ی مطلب(پرویزگراوند) به عنوان متهم ردیف اول به دو‌سال حبس و کیانوش رستمی نیز به عنوان متهم ردیف دوم به یک‌سال حبس محکوم شدند.» وی افزود:« اما دادگاه برای هر دو نفر تخفیف قایل شد و دوسال حبس نویسنده را به پنج‌سال حبس تعلیقی و مدیرمسئول سیمره را به ده میلیون ریال جریمه‌ی نقدی و هم‌چنین یک‌سال محرومیت از تصدی به مشاغل مطبوعاتی محکوم کرد.»

رستمی در ادامه گفت:« وکیل سیمره و ما به رای صادره از سوی شعبه یک دادگاه کیفری لرستان اعتراض کردیم و به دیوان عالی کشور فرستادیم اما هیئت شعبه سیزدهم دیوان عالی کشور به ریاست علی‌اصغر باغانی با بیان این که رای مذکور با رعایت تشریفات قانونی، اخذ نظر هیئت منصفه، طبق موازین شرعی و قانونی صادر گردیده، اعتراض را وارد ندانست و حکم به ابرام و تأیید دادنامه سیمره داد.» وی گفت:« سیمره در حالی یک ‌دهه از فعالیت خود را پشت سر گذاشته بود که از هفتم آبان ماه جاری به دلیل تایید رای صادره شعبه‌ی اول دادگاه تجدید نظر کیفری لرستان در هیئت شعبه‌ی سیزدهم دیوان عالی کشور مبنی بر محرومیت مدیرمسئول از فعالیت‌های مطبوعاتی، چاپش تا اطلاع ثانوی متوقف شده‌است. »

کیانوش رستمی اظهار داشت:« خوشحالم که در طول ده سال فعالیت مطبوعاتی نان را به نرخ روز نخوردم؛ کاسه لیس دولتیان نبودم؛ سخنگوی هیچ حزبی و گروهی نبودم؛ خودم را به پول و آگهی نفروختم و مردم را بر همه ترجیح دادم؛ منافع شخصی و فردی را بر منافع گروهی برتری ندادم. این ادعا‌ها را به گواهی سطرسطر مطالب سیمره می‌گویم.»

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=37651

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 35در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۵
  1. بسیار متاسفم در مجموع خدمات سیمره انکارناپذیراست امیدوارم هرچه سریعتر رفع مشکل وجاری شود .

  2. از دیدن این خبر، بسیار متأسف شدم.
    از مسئولین دولت تدبیر انتظار داریم که موضوع را پیگیری کنند

  3. زنده باد سیمره همیشه جاری

  4. درود
    کیانوش عزیز
    همیشه در یادها خواهی ماند

  5. درود بر سیمره ی همیشه جاری و نویسندگان توانایش.

  6. عزا عزا است امروز…

  7. خدمات خستگی ناپذیردکترکیانوش رستمی رادرراه اعتلای لکستان ارج می نهیم

  8. امید به جاری شدن سیمره دارم

  9. سیمره، جاری است،
    نفس، می کشد.
    نفس، می آفریند.
    سیمره در خون این سرزمین، ماندگار است.
    سدها، سیمره را سد نمی کنند…
    جاری بماناد، سیمره.

  10. اقای رستمی
    مردم شریف کوهدشت می دانند که دست چه کسانی پشت این قضیه است اگر شما در انتخابات گذشته برای فلان اقای که هم اکنون خوب می تازد مطلب می نوشتی اکنون می توانستی نه تنها این مشکل را به واسطه ایشان حل کنی …
    اما انچه می ماند خدمت شما به مردم و ازادی قلم وجریده شما می باشد که در اذهان مردم ثبت شده است واگر عمری باشد مردم در اینده … جواب این عده که شهر را ملک شخصی خود می پندارند خواهند .اقای رستمی مطمئن باشید که بعد از یک سال سیمره همچون رودش با طراوات شاداب خروش خواهد کردو در اینجا ذکر این نکته را لازم می دانم که میر ملاس واقای ازادبخت بعد از حذف سیمره رسالت اطلاع رسانی ازاد و صادقانه را بیش از پیش بر دوش دارد و امیدوارم اقای ازادبخت همچون گذشته خبر های صادقانه ای از زوایای تاریک بده بستان های سیاسی درج نماید هر چند طلوع میر ملاس در انتخابات گذشته با حرف وحدیث های فراوانی بود اما با گذشت زمان مشخص شد که میر ملاس خدمت صادقانه به مردم را در پیش گرفته به طوری که هر جا لازم بوده در برابر مسائلی که برای شهر کوهدشت منفعتی نداشته موضع گرفته هر چند این موضع گیری ممکن است برای میر ملاس گران تمام شده باشد مثلا نظر سنجی در مورد مدیران بومی – برخی مقالات در مورد مشکلات شهر ستان و یا حداقل کامنت های که در مورد مسئولان شهرستان ونماینده محترم درج می شود نشان از تغییر خط مشی میر ملاس در جهت خدمت به مردم می باشد به طوری که حقیر که از منتقدان و مخالفان میر ملاس در گذشته بوده هم اکنون با دید مثبت به دوستان وهم فکران خود توصیه می کنم که میر ملاس رسانه ای است در خدمت مردم کوهدشت پس ان را یاری کنید

    • اقای ازادبخت اولا از شما متشکرم که پیام منو درج نمودی وثانبا کاش مرقومه اینجانب را همانند پیامک های برنامه افلاک نقطه چین بارون نمی کردی به هر حال از لطف شما متشکرم به هر حال درج همین پیام هم نشان از احترام شما به مخاطبان می باشد بدون شک میر ملاس به یک رسانه مورد قبول عموم تبدیل شده است و هر چه می گذرد مقبولیت ان بیشتر می شود شاید درج همین نقطه چین ها هم احترام به برخی مخاطبان می باشد که انهم در جای خود ستودنی می باشد وشاید هم درج این نقطه چین ها سبب شود که میر ملاس به سرنوشت سیمره مبتلا نشود وخدای ناکرده مانند سیمره خشک شود.

      • واقعا آدم باید چقد عقده ای باشه که همه چیز رو به برخی نسبت بده برو بدبخت آدم باش حداقل توی این محرم شرم کن بیچاره تهمت زدن تنها گناهیه که شیطان هم ازش شرم میکنه …

  11. سلام با قدر دانی از زحمات جناب رستمی وبا تاسف فراوان امیدوارم این تنها هفته نامه که بتعلق به غرب کشور است هرچه زودتر رفع توقیف شد با امید تا ان روز .

  12. با سلام. آقای رستمی پدر روز نامه نگاری نوین در کوهدشت است و بنده شاهد آزار و اذیت ایشان بخاطر هویتشون (لک بودن) ودفاع از این هویت در شهر کرمانشاه بوده ام. مطمئنا حرکتی را که سیمره جهت تعالی فرهنگ و جامعه کوهدشت در عصر مدرن شروع کرده در تاریخ کوهدشت زنده و پویا خواهد ماند.

  13. شما تلاشگر دو اصل زیر هستید پاینده باشید.
    نام نیکو طلب و عاقبت نیک اندیش/ این دو بنیاد همی ماند ودیگر مهدود سعدی

  14. سیمره جاری ایست
    سیمره خاموش نمی شود
    دکتر رستمی ماندگار است
    از آسو تا سیمره
    سیمره سکون را بر نمی تابد
    از روزی که بوده تا به امروز
    تا فردا
    تا همیشه

  15. جناب آقای کوهدشتی آقای رستمی اقرار به تخلف دارن وهیات منصفه ودادگاه تایید ومحکومیت صادر ودیوان تایید نموده چه ربطی به نماینده دارد بی مورد نوشتی

    • شما از دفاع نماینده چه عایدتان می شود؟ رد پای او همه جا هست
      انصافا کارهای عمرانی مثبت دارد ولی منصوبین نالایق هم کم ندارد

      • در مورد منصوبین من تقریبا با شما موافقم اما منو شما نسل امروز کوهدشت باید روشنفکر باشیم و بیشتر بفکر آینده باشیم

  16. سلام بر استاد رستمی عزیز
    بدون شک همه ی مخاطبان فهیم میدانند که محرومیت شما فقط و فقط حاصل بیان حقایق است. پس به این محرومیت افتخار کنید.
    تا کی جلوی امثال سیمره را میگیرند بالاخره طغیان میکنند.
    توقف کوتاه مدت سیمره عواقب سنگینی دارد که مغرضان باید بهای آن بپردازند
    سد سیمره ترک برداشته است برای همین در حال تخلیه آب پشت سد هستند چطور میتوان جلوی هفته نامه ی وزین سیمره را گرفت؟ بالاخره مجبورن جلوی هفته نامه ی سیمره را هم باز کنند. اینان بدانند که رفتنی هستند و سیمره ماندگار ! مردم دیگر فریب نخواهند خورد.
    بهر حال در ایام سوگواری دعا میکنم خداوند تمام بانیان این کار کثیف را نبخشد چون بخاطر عقده های شخصی عموم مردم را از داشتن چنین مجرای
    ارتباطی پرمحتوایی محروم کردند.
    به امید جاری شدن مجدد سیمره!

  17. دست آقای کوهدشتی درد نکنه خیلی هم خوب ودرست نوشتن انشاله سیمره دوباره بهتر از گذشته جاری می شودسیمره مال همه مردم است فقط مال رستمی نیست خیلی طرفدار دارد صدای مردم کوهدشت است.

  18. دراین مورد نباید اظهار نظر کرد باید ترازوی عدل را به دست قاضی سپرد.

  19. سیمره هموار در دل های مردم این دیارجاری است

  20. سیمره فریادرسای مردمی بود که سالهابااوهم نفس شده بودند.نشریه ای برآمده ازدرایت مدیرمسئولی دلسوزوقلم بدستانی فهیم که قلم به ناحق نزدندوبی هیچ مزدومنتی دردهای پیداوپنهان رابرملا ساختندوکژاندیش هاوتنگ نظری وساخت وپاخت هاراعیان. به طورحتم هیچ رادعی تاب ایستادن درمقابل خروشان سیمره نخواهدداشت وشکی نیست نفسی خواهد یافت ومجددبرپیکرپلاسیده ی این دیارجاری وعطش تشنگان معرفت رافروخواهدنشاند.

  21. سیمره حرف دل جوانان است سیمره محبوب من است امید که دوباره منتشر شود

  22. درود و سپاس بیکران به جناب آقای دکتر رستمی همیشه عزیز … بی شک زحمات و تلاشهای جنابعالی در نشان دادن و اعتلای فرهنگ و هنر غرب کشور به ویژه استان لرستان از ذهنهای هیچ شخصی پنهان نخواهد ماند …. هنر و جسارت ژورنالیستی شما هنرمند عزیز سطرسطر مطالب سیمره هست و ماندگار خواهد ماند. هماره همچون گذشته قلم و هنرت سبز و مانا باشد….

  23. سیمره یش چیه ریا و باری خما

  24. زمستان است و سرما می زتد موج.

  25. کوهدشتی .و دیگر افرادی ؟که همه چیزو ربط می دی به نماینده واقعا برا همه تون متا سفیم> نماینده مگر چقدر بیکاره یا وقت داره بره پیگیر این گونه مساءل باشه >دیگه بس کنید فقط باید گفت متا سفم براتون؟

  26. جناب دکتر کیانوش رستمی از خداوند متعال بهروزی و پیروزی را برای شما خواستاریم.نگران نباشید،اگر چه سیمره بر تارک دکه های روزنامه فروشی نمی درخشد،اما همچنان در دل اهل فرهنگ و ادب جاریست.

  27. با احترام و سپاس از زحمات تیم زحمت کش سیمره متاسافانه مقاله درج شده در هفته نامه شماره ۱۹۰ سراسر توهین به مقدسات و باورهای مردم بود کاش دقت بیشتری میشد مقاله موصوف که به تعبیر شما طنز بود در ستون یادداشت درج شده بود که تناقض گویی مدیر مسئول رو میرسونه در ثانی به بهانه طنز و فکاهی نمیشه به اعتقاد مردم توهین کرد مقاله بسیار ضعیف از نظر ادبی و نگارش در شآن همکاران سیمره خصوصا آقای رستمی نبود

  28. با رسانه نباید با نگاه قومی قبیله ایی نگاه کرد و میبایست شهامت قبول اشتباه و ظرفیت انتقاد را هم داشته باشیم واقعا مقاله یاد شده بسیار ضعیف و توهین به خوانندگاه و باورهای مردم بود

  29. خداییش از شما بعیده که از این مقاله دفاع کنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.