- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

حمایت‌های رهبری پشتوانه تیم مذاکره‌کننده/ کشورهای غربی به دنبال باج خواهی هستند

 

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در حالی در ژنو حاضر شد که از پشتوانه حمایت‌های بی دریغ رهبر معظم انقلاب بهره‌مند بود.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از  مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد در مصلای الغدیر این شهر با بیان اینکه برای غلبه‌بر مشکلات می توان از نماز و صبر کمک گرفت، اظهار داشت: نماز پیوند انسان با خداوند و وسیله ارتباط با قدرت الهی است.

وی از صبر و نماز به عنوان دو رمز پیروزی بر مشکلات یاد کرد و بیان داشت: حضرت سیدالشهدا(ع) همواره از نماز و صبر در مواجهه با مسائل کمک می‌گرفتند.

خطیب جمعه خرم آباد با یادآوری اینکه خداوند اجر صابرین را بی‌حساب قرار داده است، عنوان کرد: از میان اهل بیت حضرت زینب(س) نمونه بارز صبر و استقامت بودند.

روح عاشورا در جامعه تقویت شود

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه حلم و بردباری زینت انسانهاست، افزود: اهل بیت و امام سجاد(ع) تلاش کردند در دوران اسارت پیام‌رسان خوبی باشند و در این مسیر از هر کاری که موجب ذلت و خواری بود پرهیز کردند.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) با وجود همه دشواری ها و مصائبی که به آنها وارد شده بود کرامت و عزت خود را حفظ کردند، افزود: ما هم باید تلاش کنیم که روح عاشورا را در جامعه تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد روح عاشورا را نترسیدن از دشمن و مجاهدت در راه خدا عنوان کرد و بیان داشت: روح عاشورا تن ندادن به خواری و همچنین آزادگی و آزادی خواهی است.

حجت الاسلام میرعمادی استقامت، پایداری و صمیمیت را از دیگر پیام‌های عاشورا دانست و افزود: روح عاشورا اخوت و برادری است و ما باید تلاش کنیم این خصایص را در جامعه هر چه بیشتر تقویت کنیم.

عاشورا یک مکتب و یک جریان مستمر تاریخی است

وی با بیان اینکه عاشورا یک مکتب و یک جریان مستمر تاریخی است، عنوان کرد: ما باید اهداف و روش امام حسین(ع) را به عنوان الگو و سرمشقی برای تمام بشریت دنبال کنیم.

خطیب جمعه خرم آباد همچنین بر ضرورت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: ما امروز در جامعه آفات و آسیبهای زیادی داریم که باید با امر به معروف و نهی از منکر در راستای رفع آنها قدم برداریم.

حجت الاسلام میرعمادی به آفات و آسیب‌های مختلف اعم از آسیهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و … در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: در رابطه با عزاداری‌ها از جمله مراسم عزاداری ایام محرم نیز آسیب‌هایی وجود دارد که باید رفع شود.

وی برخی اشعار و مداحی های بدون سند و غیرمعتبر و همچنین حمل علامت و علم هایی که شباهت به صلیب دارند را از جمله این آسیب‌ها دانست و بیان داشت: باید با امر به معروف و نهی از منکر این آسیب ها را رفع کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امروز ما می توانیم ادعا کنیم که خاکی‌ترین عزاداری در استان لرستان برگزار می‌شود، افزود: جا دارد از عزاداری سنتی مردم لرستان در ایام تاسوعا و عاشورا تقدیر و تشکر داشته باشم.

انتقاد از روند کند احداث کتابخانه خرم آباد

حجت الاسلام میرعمادی همچنین به روز تجلیل از اسرا و مفقودین اشاره کرد و بیان داشت: آزادگان مظهر ایثار و مقاومت هستند که سختی فراوانی را در دوران دفاع مقدس تحمل کردند.

وی همچنین به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: اهمیت کتاب بر کسی پوشیده نیست و در قرآن و روایات نیز به این موضوع اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به بیانات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اهمیت کتابخوانی افزود: کتاب اساس و مایه پیشرفت و توسعه هر جامعه ای است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه کتابخانه ها جایگاه علم و عالمان است، افزود: در استان لرستان ما با کمبود کتابخانه مواجه هستیم به طوریکه در این استان کتابخانه تخصصی نداریم.

وی با اشاره به روند کند احداث کتابخانه مرکزی خرم آباد بیان داشت: در جوار مصلای خرم آباد این کتابخانه در دست احداث است که علی‌رغم اینکه نزدیک به هفت سال است این پروژه طول کشیده هنوز تکمیل و به بهره برداری نرسیده است.

کشورهای غربی به دنبال زیاده خواهی و باج خواهی هستند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به روند مذاکرات اخیر هسته ای کشورمان با گروه ۱+۵ اشاره کرد و بیان داشت: این دوره از مذاکرات علی رغم اینکه بدون نتیجه به پایان رسید دارای حساسیت و پیچیدگی خاصی بود.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در حالی در ژنو حاضر شد که از پشتوانه حمایت‌های بی‌دریغ رهبر معظم انقلاب بهره مند بود، افزود: این پشتوانه و حمایت یک قدرتی به طرف ایرانی داد که این موضوع نکته بسیار مهمی بود.

وی عنوان کرد: نتیجه این دوره از مذاکرات نشان داد که هر کدام از کشورهای غربی به‌دنبال زیاده‌خواهی و باج خواهی بوده و به دنبال به نتیجه رسیدن مذاکرات نیستند و این تایید فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب است که ما به این روند مذاکره خوش بین نیستیم.

 نقش رژیم صهیونیستی در عدم نتیجه گیری مذاکرات هسته‌ای

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تنها کشوری که به کشورهای غربی و استکباری باج نداد ایران اسلامی بود، افزود: این کشورها به دنبال این هستند که استقامت ایران را بشکنند تا بتوانند از ما باج بگیرند.

حجت الاسلام میرعمادی به بهانه تراشی های کشورهای ۱+۵ از جمله بهانه جویی فرانسه در نشست اخیر اشاره کرد و گفت: به مرور برای ما آشکار خواهد شد که این کشورها دروغ می گویند.

وی به نقش رژیم صهیونیستی در عدم نتیجه گیری مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: در جریان مذاکرات اسراییل به هم پیمانانش اعلام کرد که حق ندارند توافق کنند چرا که این توافق منجر به قدرتمند شدن ایران می‌شود.