تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

مدیران لرستانی در دولت تدبیر و امید

  • کد خبر : 37988
  • 27 آبان 1392 - 14:56

  صالح سوری / میرملاس نیوز : مدیران لرستانی در دولت تدبیر و امید بیش از سه دهه از عمر جمهوری اسلامی می گذرد.در سه دهه گذشته سهم نخبگان استان لرستان در مدیریت کلان کشور و حتی مدیریت های میانی آن نیز بسیار اندک بوده است . گرچه تک چهره هایی از فرزندان این استان […]

images

 

صالح سوری / میرملاس نیوز :

مدیران لرستانی در دولت تدبیر و امید

بیش از سه دهه از عمر جمهوری اسلامی می گذرد.در سه دهه گذشته سهم نخبگان استان لرستان در مدیریت کلان کشور و حتی مدیریت های میانی آن نیز بسیار اندک بوده است . گرچه تک چهره هایی از فرزندان این استان در سطوح بالای مدیریت کشور درخشیده اند، ولی هنوز فاصله بسیار زیادی با آنچه که باید باشد داریم.متاسفانه در همه سال های گذشته،نمایندگان متعدد شهرهای استان در ادوار مختلف نیز به عنوان کسانی که می توانستند، بیشترین نقش و تاثیر را را در این میان داشته باشند،بیشتر از آنچه که به مدیریت کلان کشور بیندیشند ،سهم زیادی از نیروی آنان صرف توجه به عزل ونصب مدیران شهرستان و حداکثر استان شده بود.
واقعیت آن است در کشور ما بعضا توسعه مناطق جغرافیایی بیشتر از آن که در چارچوب برنامه های مدون ملی و متکی بر برنامه ریزی اندیشیده شده باشد،مبتنی بر اشخاص و نفوذ آنان در لایه های بالای قدرت است. ریشه یکی از علل توسعه نیافتگی لرستان در همه این سال ها را باید در همین عامل جستجو کرد و گرنه چرا استانی مستعد و با قابلیت های فراوان محیطی و انسانی باید بالاترین نرخ بیکاری را در کشور داشته باشد؟
لرستان در زمانه ی دولت تدبیر و امید نیازمند تلاشی جدی از جانب نخبگان سیاسی آن است که با وحدت و یکدلی سهم بیشتری از مدیریت کلان کشور بطلبند.گروه های سیاسی فعال در استان و نمایندگان مجلس استان نیز وظیفه دارند، سطح مطالبات خود را از مقیاس استان بالاتر برده و خواستار نقش بیشتری در مدیریت کلان کشور توسط نخبگان استان باشند.
امید است کسانی نیز که با پشتیبانی نخبگان و فعالان سیاسی استان به مناصب مدیریتی بالای کشور دست می یابند،مرتکب اشتباه افراد معدودی از استان که در گذشته به سطوح عالی مدیریت دست یافته بودند، نشوند و با تربیت کادرهایی در سطوح پایین تر ،زمینه را برای ارتقای آنان به مراتب بالاتر مدیریت فراهم نمایند.چرا که تریت نیروی انسانی برای نفوذ در لایه های بالای قدرت و تصمیم گیری، یکی از عوامل توسعه لرستان در آینده خواهد بود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=37988

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 22در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۲
  1. زنده باد

    • از نمایندگان استان انتظار داریم در زمینه موضوع تعیین فرماندار با اکثریت مردم “ساز مخالف” نزنند و همراه موکلان خود باشند.
      از استاندار هم انتظار داریم به صدای اکثریت مردم بیشتر از صدای “چند تن خاص” احترام بگذارد و نظر جمع را تعیین کند

  2. بزرگترین خیانت نماینده های استان در اولین اقدام این بود که از آقای حیدری مدیر عامل بانک ملی حمایت نکردند بنا بر این سالی که نکوست از بهارش پیداست

  3. سلام درودبرشماکاش گوش شنوایی باشد

  4. امیدوارم استاندار جدید از نخبگان استان برای خدمت در استان استفاده کند!

  5. آقای سوری دست شما درد نکند انشااله موفق باشی

  6. والتر هینتز باستان شناس: در اینکه جنوب غرب ایران با تمدن باشکوه آن ایلام هسته اولیه کشور ایران بوده جای تردید نیست و ایلامیان نیاکان ساکنین لرستان بزرگ بوده اند -.حداقل از یکصد سال پیش تاکنون منابع غنی نفت -گاز و آب مناطق لر نشین تامین کننده بودجه اصلی کشور عزیز ایران بوده است .متاسفانه مردم لر با داشتن این همه منابع یکی از محرومترین مردم هستند{محرومیت در تمام زمینه ها از سطوح بالای مدیریتی تا پاینن ترین آن کارگری ساده} که این نشان از بی عدالتی محض است مردمی که صاحبان اصلی این منابع هستند از آن بی بهره هستند و حتی محیط زیست این مناطق بخاطر برداشت و خطوط انتقال مواد نفتی به دیگر مناطق ایران روبه نابودی است .با داشتن این منابع عده کثیری از مردم لر دربدر دیگر شهرهای ایران برای امرار معاش هستند .اگر این منابع در مناطق دیگری از ایران بود مارا به بردگی هم قبول نمی کردند .چه بی حرمتی های که به این مردم نمی شنوند متاسفانه خودمان هم به آنها دامن می زنیم و باورمان می شود که دیگران تافته جدا بافته هستند و شاید ما لایق زندگی بهتری نیستیم !!!!!!امید است با آمدن دولت تدبیر امید گوشه چشمی هم به هل مشکلات این مردم بشود

  7. کم نبودن افرادی که از این استان به مقام های اجرایی بالایی رسیدند اما زادگاه خود را فراموش کردند
    خیلی به بالا رفتن این هموطنان دلخوش نباشیم چون حفظ میز خودشون واجب تر و صد البته اولی تر هست.
    آنهایی که رفتند چکار کردند میتونید در عمل کارگاهی را پیدا کنید که ده نفر سرکار رفته باشند و اون کارگاه به لطف این آقایون راه اندازی شده باشد.

    من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد …

    مدیری که بر اساس شایستگی پله های ترقی را نپیماید و تنها بر اساس روابط بالانشین شود ازش هیچ انتظاری نداشته باشد.

  8. با سلام و خسته نباشید خدمت صالح سوری فرزند صالح کوهدشت
    آنچه که مرقوم فرموده اید نه به عنوان یک پیشنهاد بلکه یک ضرورت آنی برای پیشرفت و حرکت رو به جلو در لرستانی اباد باید تلقی گردد ورنه لرستان هیچگاه با تک چهره ها گرد و غبار بیکاری و … از خاطرش پاک نخواهد شد و این، اجماع همه و بویژه نخبگان ره یافته به لایه های قدرت را می طلبد تا با معرفی و پشتبانی نیروهای توانا در سطوح بالاتر موجبات ارتقا لرستان را هم از حیث نیروی انسانی و هم از حیث جذب سرمایه و بودجه های کلان فراهم آورند.
    به امید فردایی بهتر برای دیارمان ” لرستان”

  9. سلام جناب اقای سوری چشم حتما بهشون میگیم به خاطر شما هم که شده پیگیر میشم.ولی بدبختی به قولمون نمیکنن

  10. به مدیر لایق هم پیدا میشه این نماینده هاى ….. هرکدوم یه انگ میزنن
    فکر مى کنن باید تو همه کارها دخالت کنن
    اما همشون میمیرن براى غیر بومى ها

  11. صالح جان دوست داریم بازم بنویس

  12. با عرض سلام

    با احترام برای تک تک نظرات بای د به عرض برسانم، حقیقتأ مردم دیگراستانها و شهرها بی عدالت نیستند و ملتی خوبند شاید بهتر از لرستان. حق گرفتنی است نه دادنی. انها که نمیتوانند کیسه ای پر از پول را به لرستان بیاورند و تقسیم کنند باید خودمان در عرصه های مختلف فعال باشیم و حقمان را بگیریم. چرا اخیرأ که مردم لرستان فعالند در عرصه سیسات و علم فعالند در تمام دانشگاهه و ارگانهایی مانند وزارت خانه مشغول به کارند. پس اگر ما بخواهیم انها حقمان را میدهند. نوع انتخابات لرستان نشان از فرهنگ و … این استان دارد. پس علت اصلی نرسیدن به حقمان و بیکاری و وضعیت نابسمان لرستان خود مردم لرستان هستند.

  13. آقایان اهل تدبیر وامید ومدعیان اعتدال داغ خیانت شما وهمفکرانتان وسیاسیون لرستان ونمایندگان در عدم پشتیبانی وحمایت قاطع از مدیر دانشمند ودلسوز جناب آقای حیدری تا سالیان سال خواهد ماند وقطعا ضرر وزیان آن برپیکر زخمی کوهدشت ولرستان ماندگار خواهد بود

  14. سلام علیکم.
    برادر گرامی جناب اقای استاد سوری ضمن عرض خسته نباشی و این حرفها که گفتی خیلی قدیمی هستند چرا چو ن لرستان سالیان است که موفق نشده بستر مدیران استان را فراهم کند تا لرستان شاهد تغیر وتحول بیش از حد نباشد البته این نقطه ضعف نمایندگان استان هست نمونه مثال برادر حیدری مدیرعامل سابق بانک ملی ایران مگر بنده خدا برای استان بد بود یک طرح پتروشیمی شروع کرد به محض برکناری از سمت طرح کوهدشت تعطیل شد فقط این طرح نیست خیلی طرحهای عمرانی شامل نیروگاه برق کارخانه سیمان راه آهن لرستان پالایشگاه پلدختر وغیره…… این طرحها اگر شروع شود لرستان آمار بیکاری صفر میشود ولی متاسفانه مدیران استان فقط تو فکر تغیر وتحول فامیهای خودشان هستند بعد چطوری انتظار داری لرستان جذب نخبه یا پیشرفت داشته باشد.

  15. جناب میرزایی عزیز قطعا اگر ایشان در مسولیت باقی می ماند تلاش فراوانی می کرد تا اندکی از زخمهای مانده بر پیکر این شهر را التیام بخشد. اقدام برای ساخت یک مدرسه در کوهدشت و تلاش برای ایجاد پتروشیمی کار کوچکی نیست. خوب است قدر دان باشیم

  16. در تایید گفته های علی ۱۱ –اینکه ما کسانی با نفوذ در راس امور و تصمیمات داشته باشیم بهترین حالت است .و اما رسیدن به این حالت یک سعی و کوشش فراوان و مدام می خواهد بایستی از خودمان و از خانه خود شروع کنیم از محله ،روستا، شهر و….شروع کنیم بایستی این باور را در مردم ایجاد کنیم که وضع موجود حق مانیست . ما شایستگی زندگی بهتر را داریم . از کنار کوچکترین مسائل و مشکلات و باورهای اشتباه مردم کوچه ، محله و روستای خود بی تفاوت نگذریم بایستی روی باورهای اشتباه مردم کار کرد آنها را با اندیشه و باورهای سازنده جایگزین کنیم .قرآن کریم می فرمایید : سرنوشت هر شخص و قومی فقط به دست خودش تغییر می کند.و مطمئن باشیم تا ظرفیت و شایستگی داشتن چیزی را در خود ایجاد نکنیم هیچ چیز خود بخود نصیب ما نخواهد شد -ما قوم بزرگ لر به درازای تاریخ کهن بشری سابقه درخشانی با ایجاد تمدنهای ایلام(کاسیان) در سرزمین عزیز ایران داریم و با داشتن این پشتوانه عظیم تاریخی به سادگی می توانیم خود را حتی بهتر از نیاکانمان در دنیا زبانزد خوبیها و لیاقتها کنیم -خودمان را دستکم نگیریم با این همه منابع خدادادی از آب-نفت -گاز-و…می توان یک شبه ره صد ساله رفت کاری که مردم کره جنوبی بدون داشتن کوچکترین منابعی انجام دادند (کره جنوبی تقریبا برابر با لرستان کنونی ماست) دیگران را بهتر و لایقتر از خود ندانیم . خداوند همه انسانها را یکسان آفریده است . فقط کسانیکه از قدرت اندیشه ذاتی خود بهره کافی می برند شایستگی داشتن همه چیز را در خود ایجاد می کنند . خودباوری و تغییر باورهای اشتباه و پرورش و جایگزینی باورهای سازنده تنها راه چاره است در این راه بایستی قدرت یاد گیری خود را روز به روز افزایش دهیم .تنها و تنها قدرت یادگیری فرد یا هر مجموعه ای می تواند تغییر اساسی در زندگی فرد و جامعه ایجاد کند -پس منتظر کسی نباشیم چرا که اگر این احساس خود باوری فردی به خود باوری جمعی تبدیی شود آنوقت دیگر هیچ چیز جلوداری پیشرفت و تغییر زندگی ما نخواهد بود. به امید آنروز

  17. جناب آزادبخت متاسم برای روح نقد پذیری و واقعیت نگاری شما ، شما هر مطلبی که دوست داشته باشید ثبت می کنید ولی هر حرفی که به مزاج شما خوش نمیاد ثبت نمیشه و این قابل تامل است !!!
    یک خبر نگار یک وبلاگ نویس باید قدرت واقعیت بینیشون رو به اطراف و واقعیت قوی کند .
    انشاالله که خبر نگاران ما بتونن همیشه واقعیت و یا درد دل همشهری و هموطنانشون رو اگر چه بد اما ثبت و چاپ کنند انشاالله .

    • آره کامنت من هم که درجواب استاندارمبنی برانتصاب مدیران بود سانسورشد
      امین جان وعده من وتو ایشالهه ۱۰۰ سال دیگه سرپل منظورم سرپل سیمره یا ذهاب یاکشکان نیست
      بلکه پل “صراط”

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.