- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیران لرستانی در دولت تدبیر و امید

images

 

صالح سوری / میرملاس نیوز :

مدیران لرستانی در دولت تدبیر و امید

بیش از سه دهه از عمر جمهوری اسلامی می گذرد.در سه دهه گذشته سهم نخبگان استان لرستان در مدیریت کلان کشور و حتی مدیریت های میانی آن نیز بسیار اندک بوده است . گرچه تک چهره هایی از فرزندان این استان در سطوح بالای مدیریت کشور درخشیده اند، ولی هنوز فاصله بسیار زیادی با آنچه که باید باشد داریم.متاسفانه در همه سال های گذشته،نمایندگان متعدد شهرهای استان در ادوار مختلف نیز به عنوان کسانی که می توانستند، بیشترین نقش و تاثیر را را در این میان داشته باشند،بیشتر از آنچه که به مدیریت کلان کشور بیندیشند ،سهم زیادی از نیروی آنان صرف توجه به عزل ونصب مدیران شهرستان و حداکثر استان شده بود.
واقعیت آن است در کشور ما بعضا توسعه مناطق جغرافیایی بیشتر از آن که در چارچوب برنامه های مدون ملی و متکی بر برنامه ریزی اندیشیده شده باشد،مبتنی بر اشخاص و نفوذ آنان در لایه های بالای قدرت است. ریشه یکی از علل توسعه نیافتگی لرستان در همه این سال ها را باید در همین عامل جستجو کرد و گرنه چرا استانی مستعد و با قابلیت های فراوان محیطی و انسانی باید بالاترین نرخ بیکاری را در کشور داشته باشد؟
لرستان در زمانه ی دولت تدبیر و امید نیازمند تلاشی جدی از جانب نخبگان سیاسی آن است که با وحدت و یکدلی سهم بیشتری از مدیریت کلان کشور بطلبند.گروه های سیاسی فعال در استان و نمایندگان مجلس استان نیز وظیفه دارند، سطح مطالبات خود را از مقیاس استان بالاتر برده و خواستار نقش بیشتری در مدیریت کلان کشور توسط نخبگان استان باشند.
امید است کسانی نیز که با پشتیبانی نخبگان و فعالان سیاسی استان به مناصب مدیریتی بالای کشور دست می یابند،مرتکب اشتباه افراد معدودی از استان که در گذشته به سطوح عالی مدیریت دست یافته بودند، نشوند و با تربیت کادرهایی در سطوح پایین تر ،زمینه را برای ارتقای آنان به مراتب بالاتر مدیریت فراهم نمایند.چرا که تریت نیروی انسانی برای نفوذ در لایه های بالای قدرت و تصمیم گیری، یکی از عوامل توسعه لرستان در آینده خواهد بود.