تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

کشف ۷ دستگاه فلزیاب در کوهدشت/۳۵ نفر دستگیر شد

  • کد خبر : 38012
  • 28 آبان 1392 - 8:54

      مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: هفت دستگاه فلزیاب در شهرستان کوهدشت کشف و ضبط شد. به گزارش میرملاس نیوز  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان، سید قاسم قربانی از کشف و ضبط هفت دستگاه فلزیاب در شهرستان کوهدشت خبر داد. […]

 
 
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: هفت دستگاه فلزیاب در شهرستان کوهدشت کشف و ضبط شد.

به گزارش میرملاس نیوز  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان، سید قاسم قربانی از کشف و ضبط هفت دستگاه فلزیاب در شهرستان کوهدشت خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان افزود: ۱۱ فقره پرونده قضایی در خصوص متعرضین به آثار فرهنگی-تاریخی تشکیل شده است.

قربانی اظهار داشت: در این راستا هفت دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شده و تعداد ۳۵ نفر نیز در این رابطه دستگیر شده و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوهدشت نیز از برخی اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی از سال گذشته تاکنون خبر داد.

اسماعیل امرائی در این رابطه گفت: خرید قسمت اعظمی از حریم تپه باستانی چغابل رومشگان، گمانه زنی و تعیین حریم تپه باستانی چیا سرخ بخش مرکزی شهرستان کوهدشت، گمانه‌زنی و تعیین حریم تپه باستانی چغاپهن کوهنانی و یک فصل کاوش در محوطه باستانی برز قباله و همچنین قلعه گوری رماوند در بخش کوهنانی از جمله این اقدامات است.

 امرایی افزود: در حوزه گردشگری نیز ساخت سرویس بهداشتی در منطقه نمونه گردشگری تنگ شیرز، ساخت سرویس بهداشتی در ورودی شهرستان کوهدشت و ایجاد کمپ گردشگری در بخش درب گنبد از اقدامات این شهرستان بوده است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=38012

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. با سلام -جناب ریاست محترم میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان
    خواهشاً فکری هم به حال این تالارهای عروسی کوهدشت بکنید -هنوز مانند یکصد سال پییش سه نفر روی یک بشقاب یا مجمع غذا می خورند . آیا با این همه ظرف و ظروف چه دلیلی دارد که سه یا دونفر حتما بایستی با هم غذا میل نمایند-از همه بدتر اینکه در این تالارها هنوز زنان بعد از صرف غذا توسط مردان پذیرایی می شوند-و متاسفانه بدون شستشوی ظروف از زنان پذیرایی می شود. فقط یک تالار بنام تالار آزادی در شهرستان کوهدشت هست که کاملا بهداشتی است و بنحو خوبی از دعوت شدگان پذیرایی می کند. و باز جای تاسف شدیدتر که بسیاری از این تالارها کابری دامداری داشته اند و حالا با همان شکل و شمایل تبدیل به تالار شده اند .تو هر مراسم عروسی تقریباً ۱۰۰۰نفر و شاید بسیار بیشتر حضور دارند که عدم رعایت مسایل بهداشتی در این گونه مراسم بسیار خطرناک است.امید است که فکری هم بحال این اماکن بشود .احتمالا اداره کل میراث فرهنگی بفرمایند ما مسئول این مراکز نیستیم !!! شهرداریها هم بخاطر اینکه این مراکز خارج از محدوده شهر هستند خود را مسئول نمی دانند. پس چه ارگانی مسئول است؟؟؟؟؟ وجود چنین مسائلی طبعات فرهنگی پیرامون قوم بزرگ و باستانی لر دارد خواهشا رسیدگی فرمایید….

    • توسط اداره بهداشت پیگیری شود بهتر است ، لطفا با این اداره تماس بگیرید و برایشان توضیح دهید
      از تذکرات شما سپاسگذارم

  2. تعرض به میراث فرهنگی حذف سابقه و امانت تمدنهاست

  3. خسته نباشید اقدامات جالبی هستند مخصوصا در شیرز سرویس بهداشتی و لوله کشی آب آشامیدنی ضروریه

  4. با سلام و عرض ادب
    دوستان عزیز ضمن تشکر از توجه و دغدغه شما نسبت به مواریث کهن این مرز و بوم و الاخصوص کوهدشت کهن، جهت تنویر افکار عمومی مطالبی را در خصوص تالارهای پذیرایی به استحضار می رسانم: همانگونه که آقای کمیر فرمودند، تنها مجموعه تالار پذیرایی که با مجوز و همچنین تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان کوهدشت مشغول فعالیت می باشد، تالار آزادی است. لذا سایر تالار ها که مد نظر شماست با مجوز اتحادیه اصناف و بازار فعالیت می کنند و ثانیاً تحت نظارت اداره اماکن هستند و مسائل بهداشتی انان نیز از طریق اداره بهداشت کنترل می شود. لازم به ذکر است این مسئله برای اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان نیزتبدیل به یک چالش جدی شده است که امید است با تشکیل کمیته ای ویژه، پیگیری و منجر به نتیجه ای معقول و در خور شآن و منزلت استان و نیز شهرستان کوهدشت شود.
    با سپاس عطا حسن پور- مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی لرستان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.