- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کشف ۷ دستگاه فلزیاب در کوهدشت/۳۵ نفر دستگیر شد

 
 
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: هفت دستگاه فلزیاب در شهرستان کوهدشت کشف و ضبط شد.

به گزارش میرملاس نیوز  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان، سید قاسم قربانی از کشف و ضبط هفت دستگاه فلزیاب در شهرستان کوهدشت خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان افزود: ۱۱ فقره پرونده قضایی در خصوص متعرضین به آثار فرهنگی-تاریخی تشکیل شده است.

قربانی اظهار داشت: در این راستا هفت دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شده و تعداد ۳۵ نفر نیز در این رابطه دستگیر شده و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوهدشت نیز از برخی اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی از سال گذشته تاکنون خبر داد.

اسماعیل امرائی در این رابطه گفت: خرید قسمت اعظمی از حریم تپه باستانی چغابل رومشگان، گمانه زنی و تعیین حریم تپه باستانی چیا سرخ بخش مرکزی شهرستان کوهدشت، گمانه‌زنی و تعیین حریم تپه باستانی چغاپهن کوهنانی و یک فصل کاوش در محوطه باستانی برز قباله و همچنین قلعه گوری رماوند در بخش کوهنانی از جمله این اقدامات است.

 امرایی افزود: در حوزه گردشگری نیز ساخت سرویس بهداشتی در منطقه نمونه گردشگری تنگ شیرز، ساخت سرویس بهداشتی در ورودی شهرستان کوهدشت و ایجاد کمپ گردشگری در بخش درب گنبد از اقدامات این شهرستان بوده است.