تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

وقت آن رسیده که “ویندوز XP” را پاک کنید !!!

  • کد خبر : 38073
  • 28 آبان 1392 - 21:47

ویندوز XP را می توان به عنوان یکی از ناامن ترین سیستم عامل های دنیا نام برد . ویندوز XP به علت توانمندی بالا در جذب انواع ویروسها، مخربها، هکرها و … همیشه مورد انتقاد بود است و خواهد بود !   در ایران کاربران زیادی از ویندوز XP استفاده می کنند و می توان گفت بیشتر ادارات دولتی از ویندوز XPاستفاده […]

ویندوز XP را می توان به عنوان یکی از ناامن ترین سیستم عامل های دنیا نام برد . ویندوز XP به علت توانمندی بالا در جذب انواع ویروسها، مخربها، هکرها و … همیشه مورد انتقاد بود است و خواهد بود !

 

در ایران کاربران زیادی از ویندوز XP استفاده می کنند و می توان گفت بیشتر ادارات دولتی از ویندوز XPاستفاده می کنند. طبق آمار شرکت مایکروسافت در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۳، ۶۰۰ میلیون از کاربران در معرض خطر جدی قرار دارند .

با توجه به رعایت نشدن قانون کپی رایت در زمینه ویندوز در ایران بالای ۹۰ درصد از افرادی که ویندوز XPاستفاده می کنند ویندوز خود را بروز رسانی نمی کنند . و این بهترین میزبان برای یک ویروس، هکر، کرم و … است .

البته آن دسته از افرادی که لایسنس ویندوز XP را خریدار کرده اند تا تاریخ آوریل ۲۰۱۴ از ویندوز آنها پشتیبانی می شود. ولی بعد از این تاریخ دیگر هیچ گونه پشتیبانی از سوی شرکت مایکروسافت از ویندوز XP نمی شود و این به این معنی است که دیگر از لحاظ امنیتی نمی توان به ویندوز XP اطمینان کرد.

 

شاید امنیت برای شما اهمیت زیادی ندارد و اطلاعات مهمی بروی سیستم خود ندارید و از این رو نتیجه بگیرید که ویندوز XP برای شما کافی است . باید بگویم این نتیجه گیری کاملا اشتباه است حتی اگر شما اطلاعات مهمی بر روی سیتم خود ندارید بازهم امنیت برای شما مهم است . چرا ؟

یک هکر می تواند در هک کردن یک سیستم برای اینکه از خود رد پای به جای نگذارد از سیستم شما کمک بگیرد . به این صورت که او ابتدا سیستم شمارا هک می کند و سپس با استفاده از سیستم شما عملیات اصلی خود را انجام دهد . (حتی می تواند سیستم دیگری را با استفاده از سیستم شما هک کند و از طریق آن عملیات خود را انجام دهد. ) که در این صورت اگر پلیس فتا به دنبال هکر باشد شما را متهم می کند در حالی که اینطور نبوده است.

برخی از هکر ها برای تفریح می توانند به سیستم شماآسیب برسانند . برخی از اقداماتی که هکر می تواند در آسیب زدن به سیستم انجام دهد: پاک کردن (فرمت کردن) هارد سیستم، ساخت تعداد زیادی یوزر اکانت که این کار باعث می شود شما مجبور شوید دوباره ویندوز نصب کنید، نابود کردن چیپ بایوس ، تغییر شدید در فرکانس مانیتور و سوزاندن مانیتور، تغییر BIOS و …

 

تعداد دیگری از نقاط ضعف ویندوز XP

* از کارانداختن آنتی ویروس ها و فایروال ها

* در اختیار هکر قرار گرفتن اطلاعات سیستم

* نقطه ضعف در بخش Help and Support Centre سیستم عامل . در صورت سوء استفاده از نقطه ضعف در این بخش و کشاندن کاربران به سایت های مخرب و یا فریب کاربران برای بازکردن فایل های پیوست مخرب در نامه های الکترونیکی، می توان کنترل و دسترسی به کامپیوتر آسیب پذیر داشت.

* اینترنت اکسپلورر (IE)

Microsoft Outlook Outlook Express

و …

 

به عنوان مثال (متاسفانه این کار بارها انجام شده است!) هکر می تواند وارد یک کافی نت شود و با اجرا کردن یک برنامه بر روی سیستم مدیر (اجرا کردن برنامه بر روی سیستم مدیر برای هکر کار سختی نیست!) از آن زمان به بعد هر گونه خرید اینترنتی که از طریق آن سیستم انجام شود اطلاعات حساب فرد از قبیل شماره کارت، رمز دوم، CV2 و تاریخ انقضاء کارت را بدست آورد . به این صورت که وقتی شما خرید خود را انجام میدهید برنامه اطلاعات شما را از طریق ایمیل برای هکر ارسال می کند. حال شما به زمان ثبت نام کنکور و یا انتخاب رشته که افراد از کافی نت ها استفاده می کنند فکر کنید. (اجرای این برنامه بر روی سیستم های خانگی که ویندوز XP دارند امکان پذیر است و تنها مشکل هکر دسترسی به سیستم است که اگر فرد تلاش خود را بکند امکان دسترسی را هم پیدا می کند.)

 

اگر شما آن دسته از استفاده کنندگان ویندوز XP هستید اکنون به دنبال راه حل برطرف کردن مشکل خود هستید. راه حل های بالابردن امنیت در ویندوز XP زیاد و برای افراد کم تجربه کمی سخت است . علاوه بر این باز هم امنیت شما به صورت کامل برقرار نمی شود و مشکل بروز رسانی ویندوز برای شما پیش می آید که اگر لایسنس ویندوز را هم خریداری کنید فقط تا آوریل ۲۰۱۴ برای شما مفید خواهد بود. پس تنها راه حل برطرف کردن این مشکل عوض کردن ویندوز است و شما باید ویندوز ۷ و یا ویندوز ۸ نصب کنید .اگر ویندوز شما XP  است  بهتر است اکنون دست به کار شوید و ویندوز ۷ و یا ویندوز ۸ را خریداری و نصب کنید.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=38073

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. با سلام
    من خیلی از بخش های این مقاله رو به صورت علمی غیر واقعی میدونم
    ۱ – از کار انداختن آنتی ویروس معایب ویندوز نیست یه شرکت سازنده انتی ویروس خودش میتونه طوری انتی ویروس رو بسازه که نشه غیرفعال شه یعنی اگر هر انتی ویروسی که این نقض رو داشته باشه فرقی نمی کنه تو چه ویندوزی نصبه
    ۲- اینکه یک هکر قصد سرقت اطلاعات رو داشته باشه اینم به نوع ویندوز ربط نداره من اگه قرار باشه یک جاسوس افزار روی سیستم قربانی بریزم فقط میتونم اونو رو سیستمی که قصد جاسوسی دارم بریزم نه سیستم مدیر و امنیت جاسوس افزار ها به anti spywareبستگی داره نه ویندوز
    ۳- ویندوز Xp فقط احتمال حملات از نوع درب های پشتی رو افزایش میده

  2. باسلام/ عالی بود / متشکر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.