تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

۴ استاندار دیگر در جلسه هیئت دولت معرفی شدند

  • کد خبر : 38133
  • 29 آبان 1392 - 12:25

  سخنگوی هیات دولت گفت: استانداران چهار استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در جلسه امروز هیات دولت تعیین شدند . به گزارش میرملاس نیوز به نقل از تسنیم، در جلسه صبح امروز هیئت دولت که به‌ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، با پیشنهاد وزارت کشور و موافقت هیئت […]

 

سخنگوی هیات دولت گفت: استانداران چهار استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در جلسه امروز هیات دولت تعیین شدند .

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از تسنیم، در جلسه صبح امروز هیئت دولت که به‌ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، با پیشنهاد وزارت کشور و موافقت هیئت وزیران، قربانعلی سعادت به عنوان استاندار آذربایجان غربی، ابراهیم رضایی بابادی به عنوان استاندار کرمانشاه، جاسم جادری به عنوان استاندار هرمزگان و علی اوسط هاشمی به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان انتخاب شدند.

علی اوسطی هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، شهردار کنگار، سرپرست فرمانداری گیلانغرب، مدیرکل سیاسی چهارمحال امنیتی استانداری چهارمحال بختیاری، مدیرکل ثبت احوال استان کردستان، معاون سیاسی استاندار کردستان و فرماندار تهران در دولت دوم اصلاحات را در کارنامه خود دارد. 

جاسم جادری استاندار جدید هرمزگان، در روز اول فروردین‌ماه ۱۳۳۶در کوی مشروطه سوسنگرد، در یک خانواده مذهبی و ساده به‌دنیا آمد.

در سال ۱۳۶۳ به عنوان عضو شورای مرکزی جهادسازندگی دشت آزادگان(مسئول روابط عمومی و امور جنگ) منصوب و در اواخر سال سال ۱۳۶۵به عنوان مسئول روابط عمومی گردان بدر مهندسی جنگ جهادسازندگی خوزستان در جبهه‌های جنگ و بعد از ۳ ماه به عنوان مسئول ستاد گردان مذکور و سپس مسئول ستاد تیپ مهندسی جنگ جهاد خوزستان منصوب شد.

در سال ۱۳۶۶به دعوت رئیس ستاد مهندسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) به عنوان جانشین رئیس ستاد مشغول انجام وظیفه شد اما بدلیل دعوت مسئولین شهرستان از ایشان جهت تقبل مسئولیت نمایندگی مردم در مجلس مجبور به استعفا گردید و در دوره سوم مجلس شورای اسلامی از حوزه‌ی دشت آزادگان در مرحله دوم به عنوان نماینده مردم شریف دشت آزادگان انتخاب شد.

وی در دوره سوم به عنوان مخبر کمسیون و نائب رئیس کمسیون نهادهای انقلاب انجام وظیفه نمود و در دوره چهارم مجلس نیز با اکثریت قاطع آراء برای دومین بار توسط مردم انتخاب شد و این با عضو کمسیون نیرو، مخابرات و انرژی اتمی شد.

در دوره پنجم نیز در مرحله اول و با اکثریت آراء انتخاب و نائب رئیس کمسیون نیرو و مخابرات و عضو کمسیون تلفیق بودجه(کمسیون تخصصی  تنطیم بودجه کشور) در مجلس شورای اسلامی شد.

بعد از پایان دوره پنجم مجلس، ابتدا به عنوان مشاور وزرای معادن و فلزات و نیرو و نیز سپس به عنوان مدیرکل مجلس و مسئولیت معاونت امور مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو را پذیرفت.

وی در این مدت عضو هیئت مدیره و معاون بازرگانی شرکت ملی و صنایع مس ایران و عضو هیئت مدیره شرکت آلومینیوم ایران و مشاور مدیرعامل پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی مشاور رئیس سازمان توسعه معادن ایران و مشاور مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بود.

جاسم جادری در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری مسئولیت ستادهای انتخاباتی حسن روحانی در استان خوزستان را بر عهده داشته و گفته می‌شود عملکرد خوبی را برای تبلیغ رئیس‌جمهوری در منطقه حساس خوزستان انجام داده است.

ابراهیم رضایی بایادی استاندار جدید کرمانشاه، متولد ۱۳۳۳ در آبادان است و پیش از آنکه در سال ۱۳۸۳ به عنوان اولین استاندار خراسان جنوبی معرفی شود از سال ۱۳۷۶ به مدت ۷ سال معاون سیاسی امنیتی استانداری تهران را بر عهده داشت.

مدیرکل امور اداری و مالی استانداری آذربایجان شرقی، فرماندار ارومیه، معاون اداری مالی و برنامه‌ریزی استانداری زنجان، معاون اداری مالی و برنامه‌ریزی استانداری تهران، مدیرکل امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون از دیگر سوابق وی است.

قربانعلی سعادت استاندار جدید آذربایجان غربی، رکورددار بیشترین استانداری در کشور است به نحوی که حدود ۱۵ سال به ترتیب در استان‌های آذربایجان غربی، قم و لرستان از سال ۶۹ تا ۸۴ خدمت کرده است.

قربانعلی سعادت استانداری در دوره سازندگی و اصلاحات را در زرومه کاری خود دارد.

وی اصالتاً متولد روستای قره باغ در اطراف ارومیه است و از سال ۶۰ تا ۶۲ مدیریت جهاد سازندگی آذربایجان غربی را بر عهده داشته است.

سعادت سال ۶۴ به عنوان معاون امور استانهای وزارت جهاد سازندگی منصوب شد و تا سال ۶۴ در این مسئولیت خدمت کرد.

وی از سال ۶۴ تا میانه های سال ۶۹ معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی بود و متعاقب این سمت، دوره ۱۵ ساله استانداری را آغاز کرد.

قربان‌علی سعادت با روی کار آمدن دولت های نهم و دهم از کار دولتی فاصله گرفت و مدیرعاملی شرکت حساب ۱۰۰ امام (ره) وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را عهده دار شد.

آخرین مسئولیت اجرایی وی چندی پیش و پس از روی کار آمدن دولت یازدهم با پذیرش مدیرعاملی منطقه آزاد تجاری ماکو آغاز شد .

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=38133

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. دوستی بعد از لرستان برای استانداری کرمانشاه نیز ناکام ماند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.