تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

کشورهای عضو گروه ۵+۱ بیش از همیشه محتاج مذاکره و توافق با ایران اسلامی هستند

  • کد خبر : 38348
  • 01 آذر 1392 - 21:43

  نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: در شرایط کنونی و به واسطه اقتدار و عزت ایران اسلامی، کشورهای غربی بیش از هرزمان دیگری نیازمند پیشرفت مذاکرات و دستیابی به توافق در زمینه فناوری های صلح آمیز هسته ای با ایران هستند. به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا، حجت […]

80915967-5230279

 

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: در شرایط کنونی و به واسطه اقتدار و عزت ایران اسلامی، کشورهای غربی بیش از هرزمان دیگری نیازمند پیشرفت مذاکرات و دستیابی به توافق در زمینه فناوری های صلح آمیز هسته ای با ایران هستند.

به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈسیداحمد میرعمادیˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد افزود: نظام جمهوری اسلامی با دستیابی به فناوری صلح آمیز و دانش بومی هسته ای، از توان و قدرت چانه زنی بالایی در جهان برخوردار شده است.

وی اظهار کرد: برهمین اساس است که امروز طرف های غربی و مذاکره کننده با ایران اسلامی بشدت نیازمند مذاکره و دستیابی به توافق با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به روند مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۵ ، اظهار داشت: براساس ادعای رییس جمهور آمریکا تحریم ها موجب حضور ایران در پای میز مذاکره شده در صورتی که اگر این ادعا درست باشد، ایران باید خواسته های طرف های مذاکرده کننده را بدون هرگونه پیش شرطی می پذیرفت.

وی افزود: اما همگان شاهدند که ایران اسلامی در طول سه دهه گذشته هیچگاه تسلیم خواسته ها و منافع نامشروع و زیاده خواهانه کشورهای غربی و استبکار جهانی نشده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه آمریکا و هم پیمانانش امروز به واقع زمین گیر شده اند، تصریح کرد: بروز اختلاف میان کشورهای غربی مذاکره کننده با ایران بخوبی نشان می دهد که چه طرفی نیازمند مذاکره و دستیابی به توافق است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با قدرت مسیر منطقی و درست را طی می کند، گفت: ایران اسلامی تاکنون بر اساس نظر کارشناسان بین المللی هیچ اقدامی را بر خلاف قوانین بین المللی انجام نداده در صورتی که کشورهای غربی و آمریکا در جریان مذاکرات تنها به دنبال منافع خویش هستند.

خطیب جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در جمع بسیجیان و تاکید ایشان بر توجه به خطوط قرمز، افزود: با توجه به رهنمودهای اخیر رهبری، رعایت خطوط قرمز در مذاکرات هسته ای یک تکلیف شرعی است.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی گفت: آمریکایی ها در صورت امکان از هر نوع توطئه علیه جمهوری اسلامی کوتاهی نمی کنند و چنانچه توانایی اقدام نظامی را داشتند تاکنون این کار را انجام داده بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تروریستی لبنان و شهادت رایزن فرهنگی ایران در بیروت گفت: این حادثه واکنش منفی صهیونیست ها نسبت به حمایت ایران اسلامی از جریان مقاومت و ایستادگی مردم مسلمان لبتان و فلسطین است.

وی اضافه کرد: این انفجار تروریستی در آستانه مذاکرات هسته ای ایران به عنوان نشانه ای از عصبانیت ر‍ژیم صهیونیستی از روند مذاکرات و موفقیت های ایران اسلامی رخ داده است.

وی گفت: صهیونیست ها از توافق ایران در مذاکرات هسته ای خشمگین و وحشت زده هستند اما دنیا باید بدانند مردم ایران از ابتدای انقلاب اسلامی قربانی تروریست بوده و با تقدیم هزاران شهید همواره حامی انقلاب و اسلام هستند.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج؛ تصریح کرد: رسالت بسیج یک رسالت الهی است و این نهاد مقدس نقش تعیین کننده ای در ترویج اسلام، تداوم راه مقدس انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور دارد.

وی بسیج را یک نهاد معنوی ومردمی دانست و اظهار داشت: بسیج در مقابله با مستکبران و زیاده خواهان با قاطعیت ایستادگی کرده و پرچمدار دفاع از ولایت بوده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=38348

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. امید و ارم به جا ی خو د شیفتگی کا ذب کمی به فکر امراض و فلا کتی با شیم که در جا معه ریشه دوا نیده است . بله دنیا نیا زمند صلح و صفا ست . ولی ما چقدر در این زمینه تخصص تبحر داریم . نمی دانم چرا با اینکه دنیا عا شق را بطه با حکومت ما ست از طرف دیگر طی هشت سال حلقه ی تحریم ها را تنگ تر کرده است . ای کا ش را هیدر پیش نمی گرفتیم تا این همه ضرر و زیا ن ببینیم .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.