- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

محمد بازوند مدیرکل صدا و سیمای لرستان شد

 

 

به گزارش اختصاصی میرملاس نیوز ؛ در مراسمی با حضور قائم مقام معاون امور استانهای صدا و سیما محمد بازوند به عنوان سرپرست جدید صدا و سیمای مرکز لرستان معرفی و از زحمات آقای کمری مدیرکل سابق مرکز لرستان قدردانی شد. قائم مقام معاونت امور استانهای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سهرابی مدیرکل لرستانی روابط عمومی رسانه ملی هم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل قدیم و جدید صدا و سیمای مرکز لرستان حضور داشتند و به ایراد سخنرانی پرداختند.

دیجیتال نمودن پخش شبکه های تلویزیونی،افزایش پوشش رسانه ای برنامه های رادیویی و تلویزیونی، ماهواره ای نمودن برنامه های شبکه افلاک، آغاز پخش ۲۰ساعته برنامه های شبکه افلاک و رادیو لرستان، آغاز و گسترش فعالیت رادیو بروجرد، کسب برخی رتبه های جشنواره های برنامه های موضوعی رسانه ملی از خبر گرفته تا گزارش و سریال و مستند.

در طول مدت بیش از ده سال فعالیت فتاح کمری انتقاداتی به عملکرد وی نیز وارد بود. از جمله عدم چینش دکور مناسب در برنامه های گوناگون مرکز، ورود تعداد قابل توجهی از افراد بعنوان مجری،کارشناس، پرسنل بخشهای مختلف بی آنکه در سالهای اخیر آزمون استخدامی صورت گرفته باشد، عدم شفاف سازی در خصوص میزان دریافت اعتبارات فرهنگی در نظر گرفته شده در سفر سوم هیئت دولت به استان لرستان و لزوم تعیین چگونگی تخصیص و هزینه کرد آن اعتبارات. عدم استفاده از نظرات کارشناسان خبره متعدد و تکرار حضور برخی کارشناسان در برنامه های تخصصی، ناتوانی در ساخت سریالهای فاخر همچون دیار بیاد ماندنی و مستند کهنسالان که خاطرات اهالی منطقه را زنده نگه می داشت و عدم تعامل با مطبوعات و رسانه های مجازی بعنوان نیمه دیگر مجوعه بزرگ اطلاع رسانی بخشی از نقاط ضعف عملکرد طولانی مدت تصدی کمری بر پرمخاطب ترین رسانه عمومی استان است. فتاح کمری پس از انتخاب مرحوم غلامحسین محب مدیرکل فقید صدا و سیمای استان لرستان به نمایندگی مردم شیراز در مجلس شورای سلامی جایگزین وی شده بود.

 

 

اکنون با بازنشست شدن کمری بازوند جایگزین وی شده است.او که تقریباً هم زمان با آغاز مدیریت کمری وارد فعالیت در مجموعه رسانه عمومی شده پیش از آن بعنوان دبیر در آموزش و پرورش مناطق مختلف از جمله خرم آباد به تدریس می پرداخت و نگارنده نیز افتخار شاگردی ایشان را در سوابق تحصیلی ام داشته ام. البته سالها سابقه تدریس در دروس مرتبط با رشته جامعه شناسی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان را هم باید به سوابق آموزشی دوران خدمت درخشان بازوند سرپرست جدید صدا و سیمای مرکز لرستان افزود. سرپرست صدا و سیمای لرستان به درستی و با درک صحیح ضروریات مورد نیاز مدیریت بر این سازمان استفاده از نظر کارشناسان حوزه و دانشگاه برای تقویت محتوایی برنامه های صدا و سیما را از اولویت های کاری خوددانسته است.

هم اکنون نمی توان مدعی شد صدا و سیمای مرکز لرستان به درستی از تمام ظرفیتهای تولیدی، متخصصین حوزه رسانه، برنامه سازان، کارشناسان و فعالان عرصه رسانه استفاده می کند. ضروری است بازوند بعنوان فردی آشنا به مسائل فرهنگی و جامعه شناسی صاحب نظر و مدیری اخلاق گرا و گشاده رو با ایجاد تحولات ساختاری زمینه ساز ارتقاء برنامه های تولیدی و تأمینی سازمان را فراهم نماید. اصحاب رسانه و مطبوعات نیز در صورت استقبال از ارائه راهکارها و نظرات خود جهت دستیابی به هدف مورد نظر دریغ نخواهند نمود. لازم بذکر است محمد بازوند از مدیران خوشفکر بومی استان می باشد که در صورت ارائه عملکرد قابل قبول و راضی کننده از نظر مخاطبان و مسئولین ارشد و کشوری سازمان می تواند خود را مهیای مدیریت تثبیت شده بر صدا و سیمای مرکز لرستان نماید.

سهراب فرشاد(کارشناس ارشد حقوق خصوصی)

 

IMG17282447