- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

آقای باراک “حسین” اوباما، مراقب باش درتاریخ “یزید” نامیده نشوی!

 

 

حسن شاهرخی [1]/ میرملاس نیوز :

 آقای باراک “حسین” اوباما، مراقب باش درتاریخ “یزید” نامیده نشوی!

 

 در تاریخ اسلام و حماسه های بزرگان دین، امامان و پیشوایان مذهبی، بسیار شنیده ایم که حکومت های ظالم و مستبد برای مقابله با بزرگان و پیشوایان دینی، از روش های غیر انسانی برای پیشبرداهداف خود و حاکم شدن بر مردم استفاده کرده اند و با اقدامات خلاف اولیه انسان ها و حقوق بشر، نسبت به ارزش های انسانی بی توجه بوده اند و نام خود را در تاریخ در زمره یزیدیان قرار داده اند.
در تاریخ اسلام و حماسه های بزرگان دین، امامان و پیشوایان مذهبی، بسیار شنیده ایم که حکومت های ظالم و مستبد برای مقابله با بزرگان و پیشوایان دینی، از روش های غیر انسانی برای پیشبرداهداف خود و حاکم شدن بر مردم استفاده کرده اند و با اقدامات خلاف اولیه انسان ها و حقوق بشر، نسبت به ارزش های انسانی بی توجه بوده اند و نام خود را در تاریخ در زمره یزیدیان قرار داده اند.

در این زمینه، یکی از مهمترین حوادث تاریخی صدر اسلام و حتی تاریخ جهان، که تاریخ شیعیان و مسلمانان به آن مفتخر است و همه آزادی خواهان جهان و مخالفان ظلم در طول تاریخ، از آن الگو گرفته اند، و شیعیان هرساله با نمادها و پرچم ها و هیات های عزاداری و نذر و نیاز و تعزیه در ماه محرم، یاد و خاطره آن را زنده نگه می دارند، حماسه عاشورا و حضور امام حسین علیه السلام در صحرای کربلا است که همواره دو کلمه یا دو واژه حسین و یزید را مطرح کرده و حسین نماد ازادی خواهی معرفی شده و یزید معادل کسی است که می خواهد اندیشه وفکر خودرا بازور تحمیل کند.

یزیدیان با محاصره کربلا و با تحریم آب و غذا،‌ امام حسین واهل بیت ایشان را در صحرای کربلا در شرایط سختی قرار دادند تا آنها را تحت فشار قرار دهند تا از خواسته های خود وطرز فکرخود دست بردارند واظهار پشیمانی کنند و یاران امام حسین را مجبور نمایند. یزیدیان همان طور که امروز،‌ کشورهای تحت ستم و مستقل جهان را تحت فشار قرار می دهند و با تحریم های مختلف اقتصادی و سیاسی و تجاری به دنبال آن هستند که از استقلال خواهی و حق تعیین سرنوشت و حقوق بین المللی خود دست بردارند، در آن دوران نیز امام حسین و یاران ایشان را تحریم کردند امروز نیز با فشارهای مختلف، عده ای به دنبال آن هستند که سلطه استکبار جهانی و امپریالیزم و نفوذ ابرقدرت ها و همپیمان های آنان را حفظ کنند و اجازه نمی دهند که کشورهای مستقل، در معادلات جهانی حضور یابند و با حکومت های دست نشانده تلاش می کنند که هر تحول و حرکت ملت ها را مانع شوند.

در چنین شرایطی آقای باراک حسین اوباما، که تاکیددارید نام پدرتان حسین را در مراسم تحلیف ریاست جمهوری،‌ همه دنیا بشنوند و در دانشگاه الازهر و در پیام نوروزی به ملت ایران و عیدهای مسلمانان جهان، از کلمات و واژه های مورد احترام مسلمانان بهره می گیرید تا ارتباط بهتری را با ملت های مسلمان جهان برقرار کنید، باید توجه داشته باشید که یزیدیان نیز در ان روزگار نیز در مذاکره با پیشوای محبوب شیعیان امام حسین از همین شیوه تحریم اب وغذا استفاده کردند جناب آقای باراک حسین اوباما!، توجه داشته باشید که امروز نیز کشورهای مدعی حقوق بشر و عدالت جهانی، کشور ایران را با همین شیوه تحت فشار قرار میدهند جالب اینکه مردم این کشور اعم از شیعه وسنی .ارمنی وحتی یهودی کاریزید را غیر انسانی می دانند وهرساله تلاش می کنند یاد خاطره وتفکر ازادی خواهی امام ویارانش را زنده نگاه دارند. و این مسائل تکرار نمونه های تاریخی از حق طلبی های شیعیان جهان و مسلمانان و سایر ملت های دربند و ستم دیده وجهان سومی است که برای بهبود شرایط خود و حق تعیین سرنوشت، قیام کرده اند.

آقای باراک حسین اوباما، که نام مقدس حسین به عنوان پیشوای شیعیان و مسلمانان جهان را انتخاب کرده و بر تکرار آن اصرار دارد باید توجه داشته باشد که اگر به خطای خود و تحریم غذا و دارو ….. اصرار ورزید ،‌ نه تنها به نام پدر خود و نام حسین خیانت کرده ایدو شایسته ارزش استفاده از نام حسین نیستید بلکه برعکس، به یزیدی دیگر بدل خواهید شد زیرا شبیه تحریم های غذا و آب و محاصره اقتصادی و جلوگیری از حمایت مردم مسلمان و حامیان امام حسین وشیعیان در ۱۴۰۰ سال پیش را امروز و ۱۴۰۰ سال بعد از واقعه عاشورا،‌ تکرار کرده است و امروز شاهد تحریم دارو و بسیاری از اقلام اساسی و معیشتی مردم ایران هستیم. سال هاست که آمریکا محاصره اقتصادی و طرح داماتو و تحریم های مختلف را با هدف به زانو درآوردن ملت ایران که اتفاقا از مریدان امام حسین نیز هستند اجرا کرده اما هیچ نتیجه ای نگرفته و رفتارهای غیر انسانی آمریکا و حامیان آنها در تحریم کالا،‌ نفت، قطعات هواپیما،‌ صنایع مختلف، از جمله صنعت نفت و گاز و… را شاهد هستیم. امروز آمریکا تصور کرده که اگر فشار خود را بیشتر کند ایران از حقوق خود دست خواهد کشید در حالی که خود آقای اوباما بارها تکرار کرده که هر کشوری باید از حق غنی سازی اورانیوم بهره ببرد و لذا نباید تحت فشار لابی صهیونیستی و کشورهای دیگر و افراطیون کنگره آمریکا قرار گیرد.

اوباما امروز بر لب تیز تیغی قرار گرفته که اگر خطا کند به یزید ی دیگر تبدیل خواهد شد و نام اوباما به سبب تحریم اقتصادی و محاصره اقتصادی شیعیان ایران زمین در تاریخ ثبت خواهد شد و از او به عنوان یزید دوران ما یاد خواهد شد. اوباما باید مراقب باشد که یزید نشود و توجه داشته باشد که در دوران حکومت او، بیشترین تحریم های دارو و بسیاری از کالاهای مورد نیاز مردم ایران به سبب دخالت های آشکار و تحریم های آمریکا برای سال های طولانی برملت ایران تحمیل شده است.

تحریم ها و محاصره امام حسین در صحرای کربلا توسط یزید و حاکمان کوفه ابن زیاد و شمر و عمرسعد و… اجرا شد و لکه ننگی بر دامن یزید خاندان یزید بود و نام امام حسین و خون ارزشمند اونه تنها در سیراب کردن درخت تنومند اسلام، بلکه باعث شد الگوی آزادی خواهان جهان شد و تا دنیا دنیاست انسانهای ازاده هرسال نام و یاد او را زنده نگه می دارند و بریزید لعنت می فرستند. در این زمینه ادبیات، روایات،‌ اشعار، ‌داستان ها، تعزیه،‌ نمادها، ‌پرچم ها و اسناد بسیاری در اثبات ظلم یزید در کتب و سینه به سینه نقل شده و سال به سال به عصر حاضر رسیده است و گذر ۱۴۰۰ سال نتوانسته اهمیت این واقعه را در عاشورا و کربلا کم رنگ کند و نام امام حسین و نام یزید را از خاطره تاریخ حذف نماید و اتفاقابه تدریج بر یاران و شیعیان امام علی و امام حسین و امام حسین افزوده شده است. اما در دنیای امروز که انواع فیلم و سریال و اسناد و رسانه و… در ثبت رفتار اوباما و آمریکا بر علیه شیعیان امام حسین در ایران مشغول هستند، مطمئنا نام اوباما از خاطره ملت ایران حذف نخواهد شد. پس اوباما باید کاری کند که جایزه صلح نوبلی که گرفته در کنار اعمال و رفتار او در تحریم ملت ایران به لکه ننگ و کارنامه سیاه او برعلیه ملت بزرگ و اولین کشور جهان با کهن ترین تاریخ جهان تبدیل نشود!