- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بروجردی : مذاکرات با ۵+۱ تا لغو کامل تحریم ها ادامه خواهد داشت / ظریف از بهترین دیپلمات های کشور است

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکرات با گروه ۱+۵ تا لغو همه تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران ادامه خواهد داشت، گفت: ˈمحمدجواد ظریفˈ از بهترین و قویترین دیپلمات های کشور است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا ، ˈ علاء الدین بروجردی ˈ عصر شنبه در نشست آزاداندیشی ˈ امنیت و سیاست ˈ که در سالن همایش های دانشگاه آزاد قم برگزار شد گفت: انجام مذاکرات ژنو و حضور وزاری خارجه کشورهای غربی در این مذاکرات نشان دهنده جایگاه والای جمهوری اسلامی ایران در معادلات بین المللی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی در داخل کشور، دولت یازدهم را در برابر مستکبران غربی واداده قلمداد می کنند، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده ایران اسلامی مورد حمایت رهبری قرار گرفته و از تخصص، تجربه و توانمندی لازم برای مذاکره برخوردار است و عزتمندانه برای دفاع از حقوق و منافع ملت ایران در این مذاکرات شرکت کرده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر مذاکرات ژنو به نتیجه برسد و یا نرسد، برای نظام مقدس جمهوری اسلامی یک پیروزی بزرگ بشمار می رود، چرا که به همه دنیا نشان داده ایم که ملت ایران اهل مذاکره و گفتگو است.

وی در ادامه افزود: طی یک دهه گذشته آمریکایی ها تصور می کردند با تهدیدات، تحریم ها، جنگ اطلاعاتی و خرابکاری می توانند کشورمان را به تسلیم و عقب نشینی وادار کنند، اما ایران اسلامی با ایستادگی و مقاومت و دستیابی به پیشرفت های چشمگیر علمی و نیز پیروزی جبهه مقاومت در سوریه، آنها را امروز وادار به مذاکره کرده است.

بروجردی با بیان اینکه مذاکرات ژنو بر اساس توافق بعمل آمده طرفین، محرمانه بوده و مسایل مطرح شده از سوی برخی رسانه ها گمانه زنی است، خاطرنشان کرد: تمامی تصمیم گیری ها در این مذاکرات، قطعا پیش از این در تهران مورد بحث و بررسی و تصویب قرار گرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه آمریکایی ها در برابر جمهوری اسلامی ایران سیاست خصمانه ای را در پیش گرفته و دهها میلیون دلار برای براندازی نظام اسلامی به تصویب رسانده اند، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی در شرایط مقتدرانه تری نسبت به گذشته قرار گرفته و با تکیه بر نرمش قهرمانانه، توانسته در دور جدید مذاکرات در دولت یازدهم به موفقیت بیشتری دست یابد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: قطع رابطه با آمریکا در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و اعتقاد راسخ به این باور که ˈما می توانیمˈ، ملت ایران را از ذلت و سرسپردگی دوران پهلوی به عزت و استقلال امروز رسانده است.

وی سیاست راهبردی غربی ها در بیش از ۳۰ سال گذشته را تضعیف و عقب نگه داشتن ایران اسلامی دانست و گفت: امروز با عنایت پروردگار متعال و با تکیه بر خواست و اراده ملی، رنسانس علمی در کشورمان شکل گرفته و هم اکنون بیش از ۱۹ هزار سانتریفیوژ در سایت های هسته ای کشورمان فعال است.

بروجردی در ادامه افزود: امروز غربی ها مجبور به پذیرش حق غنی سازی هسته ای ایران اسلامی شده اند که این، حاصل همبستگی و ایستادگی ملت ایران و توانمندی های کشورمان در عرصه های مختلف علمی، سیاسی و نظامی است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها کشور اسلامی که بمب هسته ای دارد، پاکستان است که می بینیم چگونه توسط پهبادهای آمریکایی بمباران می شود، اما در ایران اسلامی همین پهباد فوق مدرن را شکار کرده و با مهندسی معکوس، پیشرفت های علمی حاصل می شود که به گفته مسوولان در این عرصه ۲۰ سال جلو افتاده ایم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان پیرامون عملکرد ۱۰۰ روزه دولت تصریح کرد: دولت یازدهم در ماههای گذشته در جامعه نشاط و امید به آینده ایجاد کرده است و امیدواریم این ایجاد انگیزه در صحنه عمل نیز به منصه ظهور برسد.