تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

استاندار لرستان خبر داد، سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد ریالی برای مجتمع کشت و صنعت خرم آباد

  • کد خبر : 38508
  • 04 آذر 1392 - 9:52

    استاندار لرستان گفت: اقدامات مناسب و قابل توجهی در زمینه جذب سرمایه و سرمایه گذاری در حوزه های تولیدی و صنعتی استان با هدف کاهش مشکل بیکاری استان درحال انجام است.     به گزارش  میرملاس نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان ، مهندس هوشنگ بازوند در نشست با فرمانداران استان لرستان افزود: […]

 

 

استاندار لرستان گفت: اقدامات مناسب و قابل توجهی در زمینه جذب سرمایه و سرمایه گذاری در حوزه های تولیدی و صنعتی استان با هدف کاهش مشکل بیکاری استان درحال انجام است.   

 به گزارش  میرملاس نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان ، مهندس هوشنگ بازوند در نشست با فرمانداران استان لرستان افزود: تنها راهکار اصلی و کارشناسی رفع معضل بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی مولد در استان، فراهم کردن بستر مناسب جذب سرمایه گذار و افزایش سرمایه گذاری های بخش خصوصی در بخش های تولیدی و صنعتی است.

وی اظهار کرد: این اقدام با هدف تولید ثروت و رونق بخشیدن به بخش کار و تولید منجر به ایجاد فرصت های شغلی مولد و پایدار و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم در استان خواهد شد.

استاندار لرستان با اشاره به اقدامات موثر انجام شده در راستای افزایش سرمایه گذاری در استان، افزود: دراین رابطه تاکنون ۷۰ جلسه کاری با گروههای مختلف کارشناسی، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برگزار شده است.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم دراین زمینه بهره برداری از طرح های نیمه تمام و فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی دارای توجیه اقتصادی استان از جمله مجتمع کشت و صنعت خرم آباد است.

استاندار لرستان گفت: در همین ارتباط، مذاکراتی با سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران برای سرمایه گذاری در این مجتمع انجام شده تا از این طریق علاوه بر رونق اقتصادی استان، گام موثری در زمینه ایجاد اشتغال با فعالیت این مجموعه برداشته شود.

بازوند با اشاره به اینکه مقرر شده در مرحله اول ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی این شرکت دراین مجتمع سرمایه گذاری شود، اظهار داشت: در حال حاضر تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام به ویژه شرکت کشت و صنعت به عنوان مطالبه جدی مردم لرستان، در دستور کار مدیریت اجرایی استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه با شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی برای سرمایه گذاری در این استان نیز مذاکراتی صورت گرفته است، افزود: درهمین ارتباط شرکت شستا نیز قرار شده منابع مالی قابل توجهی را در استان سرمایه گذاری کند.

استاندار لرستان در ادامه از فرمانداران شهرستان های تابعه استان خواست به صورت جدی در زمینه جذب سرمایه گذار تلاش کنند و زمینه لازم برای عمران و آبادانی مناطق مختلف شهری و روستایی استان لرستان را فراهم کنند.

بازوند همچنین با اشاره به شرایط نامطلوب شهر خرم آباد به عنوان مرکز استان، گفت: شهر خرم آباد از سیما و مبلمان شهری مناسبی برخوردار نیست و برای رفع این مشکل، مشاور ویژه ای برای رسیدگی به این وضعیت انتخاب شده است.

به گفته وی، همچنین ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای اجرای طرح های عمران شهری از جمله تقاطع غیرهمسطح در برخی مناطق شهر برغم انتخاب نشدن شهردار، اختصاص داده شده است.

وی همچنین مجتمع تفریحی، گردشگری ۱۴ مصوم خرم آباد را از جمله ظرفیت های ویژه توسعه استان دانست و گفت: این طرح به عنوان یکی از ظرفیت های مهم توسعه گردشگری در خرم آباد مورد توجه است که البته نام این مجموعه براساس خواست و مطالبه مردم به ” بام لرستان ”  تغییر کرده است.

استاندار لرستان این مجتمع را ظرفیتی مناسب برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی استان دانست و گفت: طرح توسعه این مجتمع براساس یک کار کارشناسی و مطالعه شده ادامه می یابد.

وی در خصوص فرودگاه خرم آباد نیز گفت: مذاکراتی با قرارگاه خاتم الانبیا برای توسعه فرودگاه خرم آباد و امکان پرواز هواپیماهای پهن پیکر در این فرودگاه انجام شده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=38508

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. نمیدونم جرا هراستانداری میاد نقش شهردار خرم اباد داره بقیه شهرها هیج

    • دوست عزیز . مگه برای خرم آباد چکار کرده اند. که برای دیگر شهرها نکرده اند. اینها هم باید حرفی برای گفتن داشته باشند.

  2. ندونی بهتره…

  3. آقای استاندار جناب مهتدس بازوند چرا اکثر استانها فرودگاه بین المللی دارند ولی لرستان ………… هیچ…… از نظر پروازهای داخلی هم مشکل دارد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.