- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بیش از ۱۵۰میلیارد ریال در بخش آب و فاضلاب شهری در کوهدشت هزینه شده است

  [1]

به گزارش میرملاس نیوز ؛ مدیر امور آب و فاضلاب شهری شهرستان کوهدشت از صرف ۱۵۶ میلیارد ریال اعتبار، برای احداث، اصلاح و توسعه، تجهیز آب و جمع آوری فاضلاب در این شهرستان خبر داد.

افزود: مدیر امور آب و فاضلاب شهری شهرستان کوهدشت اظهار داشت: این اعتبارات از سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۹۰ در بخش های اصلاح شبکه توزیع و انشعابات آب شهر کوهدشت هزینه شده است.

شفا نظر پور در گفتگویی اظهار داشت: در این راستا، ساخت ۳۱ هزار متر مخزن ۱۰هزار متر مکعبی جهت ذخیره سازی‌، اجرای خط انتقال چاه به مخازن بطول ۷۲هزار و ۸۰۰متر و ساخت ساختمان‌های شیر خانه، کلر زنی و نگهبانی، حفر و تجهیز تعداد هفت حلقه چاه آبرفتی با دبی ۶۰ و۱۲۵ لیتردر ثانیه،‌ حفر تعداد ۷ حلقه چاه آهکی با دبی مورد نیاز به مقدار ۳۰۰ لیتر در ثانیه جهت تامین آب شرب شهر کوهدشت و ساخت مخزن تعادلی به ظرفیت هزار متر مکعب و اجرای خط انتقال آنها بطول ۱۷ کیلومتر، اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب و اجرا و تکمیل خطوط انتقال فاضلاب شهر به سمت تصفیه خانه فاضلاب شهر کوهدشت، اصلاح شبکه توزیع آب، توسعه شبکه آب شهر کوهدشت هزینه شده است. 

مدیر امور آب و فاضلاب شهری شهرستان کوهدشت همچنین به فعالیت‌های انجام شده در شهرهای چغابل بخش رومشگان، شهر گراب بخش طرهان و شهر کونانی بخش کوهنانی اشاره کرد و گفت: برای حفر تعداد ۵ حلقه چاه ، اجرای خط انتقال آب چاهها به مخازن به مقدار ۴۶۲۶ متر، اصلاح شبکه توزیع آب و انشعابات بطول ۶۳ هزار و ۷۱۲ متر، ساخت مخازن هزار و دو هزار متر مکعبی جهت ذخیره سازی به ظرفیت چهار هزار متر مکعب و ساخت ساختمانهای نگهبانی، کلر زنی و شیرخانه در هر سه شهر انجام شده است.

وی گفت: علاوه بر این تکمیل اصلاح شبکه و انشعابات و پرداخت دیون به مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و اصلاح خطوط انتقال مخزن به شبکه توزیع همگی با اعتبار ۵۲ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال از جمله فعالیتهای این شهرکت در این مناطق بوده است. 

نظر پور افزود: با اجرای این طرحها شهر کوهدشت دارای آب پایدار و با اضافه شدن ۳۰۰ لیتر آب به آب شهر، مشکل کم آبی مردم حل و پمپ های برق جهت پمپاژ آب انشعابات از مدار خارج شده و تعداد چندین روستا در مسیر خط نیز آب شرب شهری استفاده می کنند.