- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

پاتوق هنری “میرملاس “یکساله شد

9-azar

*

پاتوق هنری “میرملاس ” یکساله شد.

علیآقا حسین پور

*

یک /// یک سال گذشت
یک سال گذشت با خاطره های تلخ و شیرین اش. 
یک سال گذشت و ما هر روز بیشتر از گذشته به حال وضع هنر در این جامعه غبطه می خوریم.
یک سال گذشت تا بگوئیم هنرمندان و فعالان هنری در این جامعه حرف دارند.
یک سال گذشت تا ثابت کنیم که پاتوق هنری “پاتوقی ست برای تمامی هنر و هنرمندان”
یک سال گذشت و ما همچنان در برابر هنرمندان سر تعظیم فرود می آوریم.
یک سال گذشت و ما شاهد نقدهای گوناگون دوستان و مخالفین پاتوق هنری بودیم و همچنان هم پذیرای نقد موافق و مخالف خود هستیم.
یک سال گذشت و کامنت های متفاوتی در پست های متفاوت پاتوق هنری رد و بدل شد، و اهمیت گفت و گو بین هنرمندان هم بیشتر شد.

*

دو /// هنر زنگ تفریح نیست
پاتوق هنری میرملاس زایش یک ایده بود، زایش یک احساس نیاز و کمبود شدید حضور هنر در بین توده مردم، هیچ هنرمندی دوست ندارد فقط برای خودش و عده ای خاص کار کند، هر اثر هنری بعد از تولید باید زیر نقد ونظرات مخاطبین خود به چالش کشیده شود تا هر چه بیشتر به تکامل برسد. هنرمند فقط برای خودش خلق نمی کند، ریاضت و انزوا را تحمل می کند نه برای دیده نشدن، درد اجتماع را به زبان روز ترجمه می کند نه برای تفنن، هنرمند خلق می کند نه برای خلوار ها خاک که  درگذر زمان بر روی آنها بنشیند، هنرمند دریچه ای جدیدی را در ذهن مخاطبش نسبت به مسائل پیرامونش باز می کند، هنر زنگ تفریح نیست.

*

سه /// تا پخته شود خامی
در این مدت که یکسال تمام گذشت تجربیات زیادی نصیبمان شد، یاد گرفتیم که شروع یک کار فرهنگی واقعا چقدر سخت است و اگر تلاش واقعی نباشد این چرخ در هر کجا که باشد آخرش لنگ می زند و دیگر نمی چرخد. وهمیشه ی خدا برای چرخاندن این گونه چرخ ها نیاز به محرک های قوی بوده و هست تا بتوان ادامه اش داد. پاتوق هنری میرملاس با تمام افت وخیزهایش تمام تلاش خود را بر این داشته که صادقانه در خدمت به هنرمندان قدم بردارد. قطعا در این راه کم وکاستی های بوده است که“تا پخته شود خامی ” زمان لازم است، و بی شک سعی در بهتر شدنش داریم. از تمام دوستان، هنرمندان و هنردوستانی که در این مدت ما را همراهی کردند سپاسگذارم.
“ ۹ آذر بر اهل پاتوق هنری میرملاس مبارک“

*

مخاطبین محترم “پاتوق هنری” میرملاس نیوز  جهت درج خبر، نقد و پیشنهادات خود می توانید با آدرس اینترینی  patoghehonari61@yahoo.com  در ارتباط باشید.

*