تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

اسناد افشای حقوق میلیونی برخی از مدیران تامین اجتماعی

  • کد خبر : 38723
  • 08 آذر 1392 - 23:03

  به گزارش میرملاس نیوز به نقل از خانه ی ملت ، در حالی نوبخش رئیس جدید سازمان تامین اجتماعی کسری بودجه سازمان تامین اجتماعی را رقمی حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده که طبق اسناد موجودی که در اختیار خبرگزاری خانه ملت قرار دارد، کمترین دریافتی مدیران کل این سازمان در شش ماهه […]

id3r2ltjiwbtl89rw2y

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از خانه ی ملت ، در حالی نوبخش رئیس جدید سازمان تامین اجتماعی کسری بودجه سازمان تامین اجتماعی را رقمی حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده که طبق اسناد موجودی که در اختیار خبرگزاری خانه ملت قرار دارد، کمترین دریافتی مدیران کل این سازمان در شش ماهه دوم سال ۹۲ رقمی بالغ بر ۳۸ میلیون تومان است.

نکته جالب توجه آنجا است در حالی‌که مدیران ارشد این مجموعه دریافت های نجومی( در قالب حقوق و پاداش) دارند هر بار که طرحی با هدف حمایت از بیمه شدگان به ویژه کارگران به صحن علنی مجلس ارایه می شود مسئولان این سازمان علم مخالفت بر افراشته و از نداشتن اعتبار سخن به میان می آورند.

البته بی قانونی ها در پرداخت پاداش به مدیران ارشد سازمان صدای نمایندگان ملت را هم در آورده به طوریکه برخی از نمایندگان مجلس در صحن علنی اعتراضاتی را نسبت به دریافت‌های چند میلیونی مدیران سازمان تامین اجتماعی مطرح کردند در این تذکرات نمایندگان اعلام کردند که لیست مبالغ دریافتی حقوق مزایا و پاداش‌های معاونان و برخی مدیران کل سازمان تامین اجتماعی در سال‌های ۹۱ و شش‌ماه دوم سال ۹۲ چند میلیونی بوده است و این مهم نمونه بارزی از بی‌عدالتی در این سازمان است.

بر اساس اسنادی که در اختیار خبرگزاری خانه ملت قرار دارد متن دریافتی‌های برخی مدیران و معاونان این سازمان به این شرح است:

 

ردیف

نام و نام خانوادگی

کد پرسنلی

دریافتی کل سال ۹۱ ریال

دریافتی کل شش ماهه ۹۲ ریال

دریافتی میانگین سال ۹۱ ریال

میانگین دریافتی شش ماهه سال ۹۲

۱

ن. ا

معاونت …

۱.۰۵۳.۷۰۴.۳۳۸

۵۵۵.۱۷۱.۵۲۹

۸۷.۸۰۸.۶۹۵

۹۲.۵۲۸.۵۸۸

۲

م. م

معاونت …

۱.۱۰۸.۳۲۱.۴۵۱

۵۶۴.۳۹۵.۵۷۸

۹۲.۲۶۰.۱۲۱

۹۴.۰۶۵.۹۳۰

۳

ع. ر

معاونت …

۹۴۹.۷۴۰.۵۸۸

۵۴۲.۸۵۵.۸۹۶

۷۹.۱۴۵.۰۴۹

۹۰.۴۷۵.۹۸۳

۴

ه. ا

معاونت …

۱.۱۵۲.۳۷۰.۵۴۱

۷۲۶.۶۹۶.۸۱۳

۹۶.۰۳۰.۸۷۸

۱۲۱.۱۱۶.۱۳۶

۵

ش. د

مدیر کل …

۹۹۸.۳۰۵.۱۷۵

۵۲۱.۱۵۶.۱۳۱

۸۳.۱۹۲.۰۹۸

۸۶.۸۵۹.۳۵۵

۶

م. ج

مدیر کل …

۴۶۲.۹۲۹.۱۹۰

۳۸۳.۳۳۳.۴۷۴

۳۸.۵۷۷.۴۳۳

۶۳.۸۸۸.۹۱۲

۷

ع. ن

مدیر کل …

۹۱۲.۵۹۶.۶۵۷

۴۸۶.۸۳۴.۸۳۳

۷۶.۰۴۹.۷۲۳

۸۱.۱۳۹.۱۳۹

۸

ه. ف

مدیر کل …

۱۷۳.۹۱۷.۹۸۷

۳۸۲.۶۴۵.۳۳۶

۱۴.۴۹۳.۱۶۶

۶۳.۷۷۴.۲۲۳

۹

م. ر

مدیر کل …

۷۸۹.۸۷۴.۴۸۰

۵۶۷.۵۸۸.۱۱۲

۶۵.۸۲۲.۸۷۳

۹۴.۵۹۸.۰۱۹

۱۰

ع. پ

مدیر کل …

۵۸۲.۶۷۶.۴۸۰

۸۰۳.۷۲۷.۹۸۵

۶۶.۹۷۷.۳۳۲

۹۷.۱۱۲.۷۴۷

۱۱

ر. ا

مشاور مدیرعامل و مدیر کل …

۲۹۵.۷۷۸.۰۲۵

۵۲۵.۵۳۸.۴۲۸

۲۴.۶۴۸.۱۶۹

۸۷.۵۸۹.۷۳۸

۱۲

ب. م

مدیر کل دفتر …

۱.۱۲۹.۴۷۱.۲۸۴

۶۵۷.۶۲۶.۵۰۷

۹۴.۱۲۲.۶۰۷

۱۰۹.۶۰۴.۴۱۸

۱۳

ع. ر

مشاور اجرایی مدیر عامل و معاون…

۱.۰۳۵.۳۰۷.۱۴۸

۸۹۵.۵۵۷.۳۷۹

۸۶.۲۷۵.۵۹۶

۱۴۳.۲۵۹.۵۶۳

۱۴

ا. پ

مدیرکل دفتر …

۶۸۱.۳۳۷.۲۳۵

۴۸۵.۶۷۵.۲۹۴

۵۶.۷۷۸.۱۰۳

۸۰.۹۴۵.۸۸۲

۱۵

ع. م

مدیر کل …

۸۴۱.۱۳۱.۰۵۴

۵۰۷.۲۴۵.۲۸۹

۷۰.۰۹۴.۲۵۵

۸۴.۵۴۰.۸۸۲

۱۶

م. ب

مدیرکل …

۲۶۸.۹۴۷.۸۲۹

۴۲۴.۴۳۳.۷۲۶

۲۲.۴۱۲.۳۱۹

۷۰.۷۳۸.۹۵۴

در همین زمینه ایرج عبدی به خانه ملت می‌گوید: نوع پرداخت حقوق در اکثر سازمان‌ها و نهادها مانند تامین اجتماعی نجومی است و بسیاری ارقام‌ها که به برخی مدیران و معاونان داده می‌شود بر مبنای پاداش و مزایا صورت می‌گیرد .

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره، ادامه می‌دهد: امروزه آنچه که برخی مدیران یا حتی کارکنان نهادها و سازمان‌ها زندگی خود را با آن می‌چرخانند، مبالغی است که در قالب پاداش، کارانه، حق‌الزحمه یا تشویقی به آنها پرداخت می‌شود.

وی مشکل اساسی را خلا قانونی در واریز پاداش‌های ملیونی به حساب برخی مدیران و معاونان نهادهای دولتی خواند و می‌افزاید: قانون به شیوه ای است که اجازه می‌دهد پاداش ۱۲۰ میلیونی پرداخت شود درحالی که حقوق یک بیستم یا یک دهم پاداش نیست.

عضو کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی می‌گوید: برخی از مدیران از گره کور قانونی استفاده می‌کنند و پاداش‌های نجومی را برای معاونان و کارکنان خود در نظر می‌گیرد؛ به عنوان مثال هیات مدیره که تعیین کننده پاداش‌ها برای کارکنان است تصمیم به پاداش ۱۲۰ میلیون تومانی برای کارکنان خود می‌گیرد و معتقد است که قانون به وی نگفته که تا چه اندازه می‌تواند مبلغی را به عنوان پاداش در اختیار کارکنان قرار دهد.

عبدی تاکید می‌کند: یکی از ضعف‌های ما این است که مبنای حقوقی در کشور بر اساس روزمزد است بدون‌شک اگر این بحث برای همه کارکنان دولت به کارمزدی تغییر یابد توانسته‌ایم منبع درستی در پرداخت‌ها ایجاد کنیم که در این صورت هم کارآمدی بالا می‌رود هم تلاش‌ها برای ارایه کار بهتر فزونی می‌یابد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس بر این باور است که شاید بتوان از این تحقیق و تفحص انجام شده از سازمان تامین اجتماعی استفاده کرد و قانونی نوشت که بر اساس آن در بحث پرداختی حقوق به کارکنان دولت عدالتی ایجاد شود.

عبدی تصریح می‌کند: اکنون جزئیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به پایان رسیده است و با اسناد ۲،۳ هزار صفحه‌ای از این سازمان، قرار است هفته‌ آینده گزارش آن را به مجلس ارایه دهیم؛ به طور حتم اگر مجلس به آن رای دهد دادگاه به این تخلفات رسیدگی خواهد کرد.

نادر قاضی‌پور هم به این مبالغ میلیونی برخی مدیران سازمان تامین اجتماعی معترض است و می‌گوید: متاسفانه در لیست حقوق و مزایای سازمان تامین اجتماعی مواردی مشاهده می شود مبنی بر آنکه مدیران کل حداقل ۶ میلیون و ۳۸۸ هزار تومان ماهیانه حقوق دریافت می کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر این باور است که اخذ حقوق ۱۰ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون تومانی برخی از این افراد که معادل حقوق یک و نیم سال یک معلم است از مواردی است که ابهام زیادی را در اذهان به جا گذاشته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح می‌کند: باید با ارایه راه حل، از حق و حقوق کارگران دفاع شود، زیرا هر زمان طرحی برای حمایت از کارگران می‌آوریم، تامین اجتماعی می‌گوید که اعتبار نداریم در حالی که اعتبارات را برای خودشان بر می‌دارند.

آنچه مسلم است اینکه تخلفات مالی درهر سازمانی توازن مالی آن را بر هم می‌زند اما مدیران سازمان تامین اجتماعی برای فلج نشدن این سازمان ناچارند از حق کارگرانی مایه گذارند که گاهی با زحمت بسیار حق بیمه خود را فراهم کرده و آن را به امید ارایه خدماتی بهتر در حساب این سازمان واریز می‌کنند، لذا به نظر می‌رسد رئیس جدید سازمان تامین اجتماعی پیش از آنکه بخواهد هرگونه اقدامی را در پیش گیرد بهتر است به تخلفات مالی معاونان و مدیران خود توجهی کند تا شاهد این همه بریز و بپاش در این سازمان نباشیم؛ تخلفات مالی در حالی صورت می‌گیرد که تقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی بارها در نشست‌های خبری مختلفی از بدهی‌های و مشکلات مالی این سازمان دم می‌زند در حالی که دانسته یا ندانسته هر ماه حساب برخی مدیران و معاونان این سازمان با ارقامی چند میلیونی پر و خالی می‌شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=38723

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. سلام ارقام را بلد نیستیم بخوانیم. تعداد صفرها زیاد است با تومان بنویسیدیا اینکه ماهانه چند میلیون میگیرند؟

  2. بیخود به این ارقام دل خوش نکنید.با هیچکس برخورد که نمی شود هیج ،از انها هم تشکر میشود . مثل دانشگاه علوم پزشکی .

  3. ۱

  4. اگه می خواستند کاری انجام بدهند که پرونده سه هزار میلیارد تومانی نمونه خوبی بود ولی اخرش چه شد

  5. باسلام/ بیشتر ادارات همین جورین نه فقط تامین اجتماعی/

  6. برخورد سیاسی فایده ای ندارد و راه به جایی نمی برد. ضمن اینکه انتقاد بسیاری از دولت قبلی دارم، نحوه گزارش دولت فعلی تا حدودی ناامیدم کرده است. ایشان به جای اینکه داد بزنند آهای مردم این کار را کردم هی می گویند آهای مردم دولت قبلی اخ است! کارگزاران کسانی نیستند از جابجایی یک ریال در این مملکت اطلاع نداشته باشند. مطمئن باشید اگر واقعاً خزانه خالی بود آنان ماهها قبل از انتخابات از آن اطلاع داشتند. چرا با وجود خزانه خالی وعده سرخرمن دادند و در گزارش ۱۰۰ روزه هیچ گزارشی نداشتند! تنهایی در میدان چرا جولان می دادند؟
    به هر حال خداوند همگی شان را در راه خدمت به خلق خدا موفق بدارد

  7. هرکس به طریقی دل ما میشکند.بیگانه جدج دوست جدا می شکند .بیگانه اگر می شکند حرفی نیست من در عجبم دوست چرا می شکند ….انداختن تقصیر همه مشکلات مردم به گردن تحریم هااصلا درست نیست مردم با پول همین پولهای در حساب برخی مدیران میتوانند راحت زندگی کنند الحمدلله مملکت امام زمان (عج) است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.