- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

هم اندیشی همرزمان شهدا در قم

miaad92 [1]

حجت الاسلام هادی قبادی

از پارسال مترصد فرصتی بودم تا موضوع جمع آوری آثار و خاطرات شهدا را با دوستان ساکن در شهر مقدس قم طرح نموده و از آنان مدد بگیریم. البته به صورت موردی با برخی از عزیزان مذاکراتی صورت گرفته و آثاری نیز دریافت شده بود و حتی بعض بزرگوارانی که در عرصه فضای مجازی فعال بودند نیز به درخواست ما برای برخی شهیدان وبلاگی را راه اندازی نمودند اما ضرورت داشت با جمع بیشتری تبادل نظر به عمل آید .

گرچه خوشبختانه جمع قابل توجهی از همشهریان ارجمند اعم از طلبه ، اهل علم و از سایر اقشار، ساکن قم هستند اما تصمیم بر این شد تا جلسه اول با جمع محدودتری برگزار شده و در آینده عمومی تر شود .

در این جلسه که بعد ازظهر جمعه هشتم آذرماه مصادف با شهادت امام سجاد علیه السلام پیام رسان خون پاک شهدای عظیم الشأن کربلا برگزارشد پس از بیان اهداف این حرکت که به تعبیری تأسی جستن به پیام رسانان نهضت عاشوراست تأکید گردید که این کار نه تنها موازی کاری با نهادهای مربوطه نمی باشد بلکه کمک به آنها در راستای توسعه و ترویج فرهنگ شهدا با بهره مندی از ظرفیت و توان موجود در بخشی از نیروهای علاقه مند و با انگیزه است که می تواند تأثیرات بسیار سازنده ای در جامعه داشته باشد .

بحمد الله زمینه های خوبی در دوستان جهت گسترش کار وجود دارد ، برخی برای جمع آوری آثار اعلام آمادگی نمودند و برخی راه اندازی وبلاگ ، سایت ، انتشار کتاب و حتی عزیزانی نیز قول دادند که بدون دربرداشتن هیچ هزینه ای ساختن مستند شهیدان و پخش از سیمای مرکز لرستان و برخی نیز تأمین محتوای برنامه رادیویی ” یاران آفتاب ” که همه روزه از رادیو خرم آباد پخش می شود و بدیهی است که مبنای همه این برنامه ها مجموعه آثار شهداست که تلاشی مضاعف می طلبد .

عزیزی برنامه ریزی روایتگری همرزمان شهدا در مناسبت های مختلف در نمازجمعه ، مدارس ، دانشگاهها ، مجامع عمومی و دیگر مراسم را برای انتقال فرهنگ شهدا پیشنهاد نمود و دیگری اعلان فراخوان عمومی برای جمع آوری آثار را و آن دیگر همکاری همه جانبه در برپایی یادواره ها و …

به هر حال این محفل صمیمی ، دلگرم کننده بود و نوید بخش . به امید آنکه با همراهی دوستانی بیشتر در آینده ای نزدیک با توفیق الهی شاهد به بار نشستن این نهال نوپا باشیم و به قول حافظ شیرین سخن :

 همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس               که دراز است ره مقصد و من نوسفرم

 

منبع : وبلاگ یاد نیکان