تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

بدهی ۸ سال گذشته بیشتر از بدهی ۸ سال جنگ بود

  • کد خبر : 38942
  • 11 آذر 1392 - 21:22

  میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی: آیت الله هاشمی رفسنجانی با مقایسه شرایط امروز کشور با سالهای پس از جنگ ، گفت: آن خرابی‌ها معلول یک جنگ ۸ ساله بود و در ۸ سال گذشته هم شرایطی داشتیم که در مقابل بدهی‌های ۱۲ میلیاردی سال ۶۸، رئیس جمهور از بدهی‌های چند صد هزار میلیاردی می‌گوید که […]

8757_136

 

میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی:

آیت الله هاشمی رفسنجانی با مقایسه شرایط امروز کشور با سالهای پس از جنگ ، گفت: آن خرابی‌ها معلول یک جنگ ۸ ساله بود و در ۸ سال گذشته هم شرایطی داشتیم که در مقابل بدهی‌های ۱۲ میلیاردی سال ۶۸، رئیس جمهور از بدهی‌های چند صد هزار میلیاردی می‌گوید که مطمئناً جبران آنها سالها طول می‌کشد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار اقشار مختلف مردم از شهرهای استان کرمان، با اشاره به نقش مردم در مراحل گوناگون انقلاب اسلامی و حق آنان برای برخورداری از حقوق کامل شهروندی مطابق قانون اساسی و یک زندگی کامل، گفت: هیچ کس حق ندارد با سلب این حقوق، در نان مردم خرده شیشه بریزد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه «دولت به شعارهای خود پایبند است» ، به منشور حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: در قانون اساسی که مصوّب مجتهدین خبرگان است و امضای امام راحل و مراجع را دارد و دوبار هم در رفراندوم به تأئید مردم رسیده، به حقوق کامل و آزاد مردم اشاره شده که باید رعایت شود.

ایشان افزود: منشور حقوق شهروندی یادآوری اصول قانون اساسی است تا کسی با توجیهات امنیتی ، به مردم تهمت نزند و برایشان شنود نگذارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خویش جمله « رأی مردم حق الناس است» را برخاسته از اجتهاد سیاسی مقام معظم رهبری دانست و گفت: اگر این جمله تبدیل به فرهنگ سیاسی شود، دیگر به هیچ انتخاباتی خدشه‌ای وارد نخواهد بود و در مقدمات هیچ انتخاباتی ، مردم تبلیغات دروغ نمی‌شنوند.

ایشان با یادآوری ماجرای یک پیامبر دروغین که نزد حضرت موسی اظهار ندامت کرده بود، گفت: غصب تفکرات و ایجاد انحراف در عقاید مردم بدترین گناه است و خداوند از حق خود می‌گذرد ، امّا از حق‌الناس نمی‌گذرد ، زیرا  اظهار پشیمانی در درگاه خداوند برای ضایع کردن حق مردم، به خصوص حقوق فکری و دینی سودی ندارد، مگر اینکه همه کسانی را که با سخنان خویش فریب داده، به راه حقیقت برگرداند.

ایشان با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت در ۱۰۰ روز گذشته و گزارش رئیس جمهور به مردم، گفت: آقای روحانی با نجابت سیاسی و اخلاقی گزارش خود را بیان کرد و از کنار بسیاری از ناگفته‌ها به دلیل بار روانی سنگینی که روی مردم در بعد داخلی و خارجی دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دستاوردهای سیاست خارجی را مقدمه تحولات داخلی دانست و گفت: امیدوارم حماسه اقتصادی مورد نظر مقام معظم رهبری با همکاری مردم و مسؤولان ، مکمّل حماسه سیاسی انتخابات باشد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با مقایسه شرایط امروز کشور با سالهای پس از جنگ ، گفت: آن خرابی‌ها معلول یک جنگ ۸ ساله بود و در ۸ سال گذشته هم شرایطی داشتیم که در مقابل بدهی‌های ۱۲ میلیاردی سال ۶۸، رئیس جمهور از بدهی‌های چند صد هزار میلیاردی می‌گوید که مطمئناً جبران آنها سالها طول می‌کشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیروی انسانی و منابع غنی را سرمایه ایران برای حرکت به جلو و اصلاح امور خواند و تأکید کرد در شرایط تعامل با جهان، اوضاع اقتصادی کشور هم متحول خواهد شد.

ایشان با اشاره به ظرفیت‌های کرمان و سوابق انقلابی مردم این استان، گفت: در تمام سالهای مبارزه، پیروزی و تداوم انقلاب، مدافع ارزش‌های اسلامی بودند و شهدای مردم گواه صادق ثبات قدم آنان در دفاع از ایران اسلامی است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مدرس و تبریک آن به نمایندگان مجلس و یادآوری اخلاق سیاسی و اسلامی وی در تاریخ معاصر ایران، به رسالت نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: نمایندگان باید عصاره تفکرات مردم باشند‌و امیدواریم با تعامل درست دولت و مجلس در‌جهت حل مشکلات مردم تلاش کنند.

در آغاز این دیدار آقایان دکتر میرزائی، دکتر امیری، حجت الاسلام خوه چمن، حاج محمد علی عرب نژاد و ابوسعیدی به نمایندگی از اقشار مختلف مردم به بیان دیدگاهها و تقاضاهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پرداختند و از آیت الله هاشمی رفسنجانی برای سفر به استان کرمان دعوت کردند و آقای دانشور یکی از شعرا، شعری در ضرورت حمایت از «مردان سرنوشت ساز» قرائت کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=38942

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. واقعاحضورچنین شخصی دراین مملکت مایه ی فخرومباهات است.درودبرتوهاشمی

  2. درود برتو ای مرد صبور ومردی که شناسنامه انقلاب میباشد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.