تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

بذل و بخشش های تکان دهنده در گزارش تخلفات تامین اجتماعی !!

  • کد خبر : 39158
  • 13 آذر 1392 - 22:55

  میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی: در این گزارش از کارت هدیه ۵۰۰ میلیون ریالی به معاون اول دولت قبل، مسوولان برخی رسانه ها در دولت دهم تا هدیه ۱۰۰میلیارد ریالی به سرپرستان وقت وزارت تعاون ، هدیه سکه های طلا به مسوولان وقت سازمان تامین اجتماعی و همچنین یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون ریال کارت […]

50406_666

 

میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی:

در این گزارش از کارت هدیه ۵۰۰ میلیون ریالی به معاون اول دولت قبل، مسوولان برخی رسانه ها در دولت دهم تا هدیه ۱۰۰میلیارد ریالی به سرپرستان وقت وزارت تعاون ، هدیه سکه های طلا به مسوولان وقت سازمان تامین اجتماعی و همچنین یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون ریال کارت هدیه به ۳۷ نفر از نمایندگان مجلس قید شده است.

 

در حالی که طی سالهای اخیر، بسیاری از رسانه های منتقد دولت با برخی افشاگری ها، پرده را از بخش هایی از فساد رخ داده در دوره احمدی نژاد بالا زدند، اکنون گزارش رسمی مجلس نشان می دهد در حالی که صدها هزار تن از افراد طرف قرارداد تامین اجتماعی با مشکلات بزرگ دست و پنجه نرم می کنند، چه بذل و بخشش ها و ویژه خواری هایی در این سازمان رخ داده است.
 
گزارش ۸۴ صفحه ای تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی از هدیه های میلیونی تا میلیارد ریالی، سکه های طلا، وام های قرض الحسنه و کارت های هدیه به برخی مسوولان، وزیران دولت قبل و ۳۷ نماینده مجلس پرده برداشت.
 
گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی ، شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) و شرکت های تابعه در جسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس قرائت شد.
 
این گزارش شامل ۸۴ صفحه است که توسط کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی تهیه شده است.
 
در این گزارش از کارت هدیه ۵۰۰ میلیون ریالی به معاون اول دولت قبل، مسوولان برخی رسانه ها در دولت دهم تا هدیه ۱۰۰میلیارد ریالی به سرپرستان وقت وزارت تعاون ، هدیه سکه های طلا به مسوولان وقت سازمان تامین اجتماعی و همچنین یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون ریال کارت هدیه به ۳۷ نفر از نمایندگان مجلس قید شده است.
 
در بخشی از این گزارش به قرارداد واگذاری انحصاری ۱۳۸ شرکت سورینت قشم اشاره شده است.
 
این  تفاهمنامه بین سازمان تامین اجتماعی و شرکت هولدینگ سورینت قشم به مدیریت بابک زنجانی منعقد گردیده و تا سقف ۴ میلیارد یورو  معادل ۱۳۸ شرکت متعلق به سازمان تامین اجتماعی به شرکت مذکور واگذار گردیده است که شامل هواپیمایی جمهوری اسلامی، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات، هتل های هما، پتروشیمی غدیر، پتروشیمی تبریز، شرکت ملی نفتکش، چوب و کاغذ ایران، شرکت های مختلف بیمه ای (ملت، میهن، دانا، پارسیان)، کشتیرانی جمهوری اسلامی، بانک های مختلف از جمله پاسارگاد، تات، پارسیان، دی و … بوده است.
 
گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی درمورد عملکرد این سازمان در زمان ریاست سعید مرتضوی رییس سازمان تامین اجتماعی در دولت محمود احمدی نژاد است.
 
محورهای تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به این شرح است:
 
۱- بررسی نحوه مدیریت منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی و موسسات تابعه
 
۲- تحقیق درباره مدیریت ناصحیح منابع این سازمان متناسب با نرخ تورم که سازمان را در خطر ورشکستگی قرار داده است.
 
۳- نحوه و میزان پاداش های غیرمتعارف پرداختی به مدیران عامل و اعضای هیات مدیره و مشاوران سازمان و شرکت ها
 
۴- فقدان رضایت جامعه تحت پوشش از خدمات ارائه شده
 
۵- عزل و نصب های خارج از اصول و غالبا سیاسی
 
در این گزارش همچنین اسنادی درمورد مبالغ پرداخت شده و هدیه های اختصاصی به برخی از مسوولان دولت دهم در سال ۹۱ و ۶ ماهه اول سال ۹۲ به شرح زیر قید شده است:
 
۱- ۵۰۰ میلیون ریال کارت هدیه اختصاصی به محمدرضا رحیمی معاون اول وقت رییس جمهوری (تحویل به ترابی رییس دفتر برای مساعدت به ایتام و هزینه درمان مراجعین با اولویت بیمه شدگان تامین اجتماعی)
 
۲- یک میلیارد ریال به محمد عباسی سرپرست وقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
 
۳- یک میلیارد ریال به عبدالرضا شیخ الاسلامی معاون وقت اجتماعی رییس جمهوری
 
۴- ۵۰۰ میلیون ریال کارت هدیه به عباسی سرپرست وقت این وزارتخانه
 
۵- ۲۵۰ میلیون ریال بن فروشگاه رفاه متولی حسینیه شهید مطهری در استان یزد
 
۶- ۲۰۰ میلیون ریال به بنیاد خیریه مهربانی ها جهت کمک به خانواده های ایتام شهر ری
 
۷- ۱۰۰ میلیون ریال بن فروشگاه رفاه به دکتر امینی مدیرعامل خبرگزاری موج
 
۸- ۴۰۰ میلیون ریال به ۴۸ خانوار نیازمند و فاقد سرپرست استان یزد
 
۹- ۱۰۰ میلیون ریال کارت هدیه به مجید امیدی شهرکی مدیرعامل وقت ایرنا
 
۱۰- ۵۰ میلیون ریال هدیه به صدوقی دبیر هیات دولت وقت
 
۱۱- ۱۰۰میلیون ریال کارت هدیه به سید یدالله شیرمردی ستاد نمازجمعه تهران
 
۱۲- ۱۰۰میلیون ریال کارت هدیه به سعیدی مدیرمسوول روزنامه آرمان
 
۱۳- ۱۰۰میلیون ریال به پرسنل نهاد ریاست جمهوری به صورت هدیه
 
۱۴- اعطای یک میلیارد ریال وام قرض الحسنه به شیخ الاسلام معاون اجتماعی وقت رییس جمهوری حسب مصوبه هیات مدیره سازمان (واریزی ۱۲ مرداد ۹۲ چک شماره ۶۲۳۶۵۰ بانک رفاه کارگران) که در تاریخ ۲ آذرماه ۹۲ تادیه شد.
 
۱۵- ۲۲۵ میلیون ریال بن رفاه، تحویل ضابطی مدیرکل روابط عمومی جهت توزیع بین خبرنگاران (تحویلی یک تیرماه ۹۲)
 
۱۶- ۱۰۰ میلیون ریال بن رفاه به دفتر بازرسی ویژه رییس جمهوری وقت بابت پاداش گزارش مربوط به تامین اجتماعی
 
۱۷- ۴۲۶ میلیون ریال در قالب بن رفاه و ۶۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال وجه نقد به کانون نخبگان عدل تهران حسب درخواست هیات مدیره کانون مذکور
 
۱۸- ۷۰۰ میلیون ریال به کانون نخبگان عدل تهران که بخشی از آن هزینه خرید ساختمان شده است.
 
۱۹- اختصاص دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک هزینه ساخت سالن آموزشی به کانون نخبگان عدل تهران حسب مصوبه هیات مدیره سازمان جهت آموزش ایتام معرفی شده از سوی روابط عمومی سازمان در سالن مذکور پس از احداث
 
۲۰- اعطای دو فقره وام قرض الحسنه به پارسا و رضوانی اعضای هیات امنای صندوق هر یک به مبلغ ۰۰۰/۵۲۷/۵۰۰ ریال و یک فقره وام مسکن به آقای روح بخش به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال
 
۲۱- پرداخت ۴۸۰ میلیون ریال به چهار عضو هیات امنای سازمان (علی یوسف پور، غلامحسین رضوانی، سیدمحمد یاراحمدیان و محمد پارسا) حسب نظر وزیر وقت
 
۲۲- پرداخت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال وجه نقد و ۱۵۰ میلیون ریال کارت هدیه برای توزیع به هر یک از اعضای هیات مدیره سازمان در مرداد و شهریور سال جاری
 
۲۳- هر چند در سال ۹۱ طی ۲۸ ردیف تعداد ۱۲۸ سکه تمام بهار آزادی، ۱۷ نیم سکه و ۱۰ ربع سکه بابت انواع مراسم ها و همایش ها، تقدیر و تجلیل اختصاص و اعطا شده اما فقط در ۵ ماهه اول سال ۹۲ تعداد ۴۳۵ سکه تمام بهار آزادی و ۴۵ نیم سکه اختصاص و اعطا شده که در میان دریافت کنندگان سکه نام تمامی مدیران عالی سازمان تامین اجتماعی، صدوقی دبیر وقت هیات دولت، تیم حفاظت مدیرعامل، پاریاب و دو عضو هیات امنای این سازمان وجود دارد. تعداد ۶۰ سکه تمام بهار نیز بابت جشن شصتمین سالگرد سازمان به برخی افراد اعطا شده است.
 
۲۴- در سال ۹۱ مدیرعامل و تمامی اعضای هیات مدیره شامل سعید مرتضوی، صمدالله فیروزی، بهنام پرهیزگار، علیرضا عسگریان، سید نورالدین شهنازی زاده، علیرضا صابر کوچک سرایی، عزیز دولتخواه هر یک ۵۰۰میلیون ریال وام قرض الحسنه دریافت کردند. در سال ۹۲ نیز عبادالله عمادی و حسین حسینی بافرانی هر یک مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت کرده اند که در این موضوع طی سال های قبل به جز سه فقره وام ضروری و ودیعه مسکن سابقه ای مشاهده نشد.
 
۲۵- در طی هشت سال اخیر علی ذبیحی مدیرعامل اسبق سازمان تامین اجتماعی هیچ مبلغی را شامل حقوق، مزایا و وام از سازمان دریافت نکرده است و این در حالی است که در ۵ سال اخیر قریب به دو و نیم میلیارد تومان حق الزحمه به اعضای هیات مدیره سازمان پرداخت شده است.
 
۲۶- در کل سال ۹۱ مبلغ ۰۰۰/۸۶۶/۹۱۲/۲۰ ریال کارت هدیه خریداری و تحت عناوین مختلف توزیع شده است و این در حالی است که در ۵ ماهه اول سال ۹۲ مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۷۰۲/۱۷ ریال کارت هدیه خرید و اعطا شده است. آنچه در شرح عناوین کارت های هدیه سال ۹۲ مشهود است اعطای ۰۰۰/۲۲۲/۶۲۲/۴ ریال به کسانی است که جهت امورات حقوقی از جمله پیش نویس قانون تامین اجتماعی با سازمان همکاری کرده اند که اختصاص این مبلغ بابت این موضوع جای تعجب فراوان دارد.
 
همچنین بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به ۱۴۰ نفر از پرسنل سازمان که در برگزاری جشن بزرگداشت شصتمین سالگرد تاسیس سازمان همکاری داشته اند اعطا شده است. مبلغ ۳ میلیارد ریال کارت هدیه و بن کارت نیز از محل مازاد کارانه بابت گرامیداشت شصتمین سالگرد تامین اجتماعی اختصاص و اعطا شده است. جالب است همه موارد فوق در بازده زمانی ۵ لغایت ۱۴ مراداد ۹۲ سند خورده است.
 
۲۷- مبلغ یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون ریال کارت هدیه حسب اسناد ثبت شده مالی از بودجه در اختیار مدیرعامل سازمان به ۳۷ نفر از نمایندگان مجلس (با درج کد در اسناد و بدون ذکر مشخصات) در اردیبهشت ماه سال جاری سند خورده است. هیات جهت تایید سند مربوطه اعلام اسامی را از امور مالی سازمان درخواست و در پاسخ اعلام شد هویت نمایندگان فقط در اختیار سعید مرتضوی است در مذاکره حضوری با وی اعلام شد به شرط عدم افشای هویت نمایندگان لیست مربوطه را تحویل رییس هیات می کند که با پاسخ هیات مبنی بر این که هیچ سندی در تحقیق و تفحص محرمانه نخواهد ماند مواجه شد.
 
۲۸- بابت برگزاری شصتمین سالگرد سازمان تامین اجتماعی هزینه خاصی صورت گرفته که اهم آن به شرح ذیل است: الف) ۰۰۰/۵۰۰/۸۵۲ ریال اجاره سالن های مجموعه همایش های بین المللی جمهوری اسلامی ایران بابت هفت ساعت از ساعت ۱۵ روز سه شنبه ۲۵ تیرماه ۹۲ لغایت ساعت ۲۲ ب) مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۳۲ ریال بابت ۶۰ دست پیراهن و کت و شلوار پرسنل حراست برگزاری جشن مذکور ج) پرداخت مبلغ ۰۰۰/۲۵۰/۶۰۴ ریال بابت هزینه افطار و شام ۲۲۰۰ نفر در شب مذکور د) مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۵۰۰/۱ ریال به شبکه سه سیما بابت تهیه و تولید و پخش ۵۰ دقیقه از مراسم بزرگداشت هـ) پرداخت مبلغ ۷۰۰/۰۲۰/۰۶۸/۱ ریال بابت ضیافت افطار در هتل هما در تاریخ ۳ آبان ماه ۹۲ و) پرداخت مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۸۰۳ ریال به ۹ روزنامه بابت انعکاس مطلوب جشن مذکور و گرامیداشت هفته تامین اجتماعی ز) پرداخت مبلغ ۰۰۰/۷۵۰/۳۵۷ ریال بابت ۴۵۰ عدد تندیس شصتمین سالگرد
 
۲۹- مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۳۰۰ ریال بابت خرید دو هزار جلد کتاب تحت عنوان دوستت دارم مادر نوشته محمدرضا فلاح تفتی که فاقد هرگونه ارتباط با حوزه تامین اجتماعی است خریداری و در مراسم افطاری و برخی برنامه های دیگر سازمان در میان حضار توزیع شده است.
 
۳۰- حسب اسناد اخذ شده از امور مالی سازمان دو فقره کمک به کانون انجمن های صنفی کارگران کوره پز خانه های استان تهران به مبلغ یک میلیارد ریال وجه نقد و یک میلیارد ریال بن رفاه وجود دارد که رسید گیرنده نیز به پیوست است. همچنین ۵ فقره پرداخت به کانون مذکور یا مسوول آن غلامرضا عباسی به مجموع یک میلیارد و ۶۲۶ میلیون ریال بابت کمک هزینه های اردو پرداخت شده است. کانون مذکور در سال ۹۰ بابت برگزاری همایش آموزشی مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال و برگزاری اردو در مشهد مقدس یکصد میلیون ریال دریافت داشته است.
 
در این گزارش همچنین به پرداخت های غیرقانونی توسط این سازمان اشاره شده است.
 
گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی توسط ایرج عبدی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در صحن علنی قرائت شد.
 
علیرضا محجوب نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ریاست کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی را برعهده داشته است.
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=39158

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. درسش کردیت!

  2. سیر بینه یا نه

  3. پس این مدعی العموم کجاست؟چگونه است قوه قضائیه میتونه برای دستگیری چند نویسنده و روزنامه نگار بسرعت بعنوان مدعی العموم وارد عمل بشه و مستقیما با اون فرد برخورد کنه اما در این ماجرا و موارد مشابه با وجود تحقیق توسط مجلس و صرف کلی زمان و کشف اسناد و مدارک مربوطه و اعلام رسمی در مجلس بازم مدعی العموم بیصدا نظاره می کنه!!!!!!!!!!!!!!!
    و بطور ضربتی با دزدان و غارتگران بیت المال و خائنین به ملت برخورد نمی کنه؟! !!!!!!!!!!!
    واقعا جای تأسفه!
    آیابازهم ادعامیکنیم دولت احمدی نژاد پاک ترین دولت ها بوده!
    دراین قضیه پای هم گیره اگه به این پرونده رسیدگی فوری نشه اعتمادخیلی ها نسبت به قوه قضاییه ازبین خواهدرفت

  4. این گزارش رو خوندم خیلی ناامیدشدم گزارشی ازیه سازمان داخل کشوری که توی این کشور زندگی میکنم
    کشوری که این همه شهیدوجانباز ومفقودالاثر واون همه خسارتهای وارده ، داده تابعنوان الگوبرای سایرکشورها بتونه درمقابل باابرقدرت ها مقاومت کنه
    البته این گزارش خیلی مختصرتهیه شده میگویند ۸۲ صفحه است
    عزیزان من یه معلمم با حقوقی ماهیانه ۷۰۰ – ۸۰۰ تومن بابت کرایه خونه انواع قسط ها بااین حقوق که شغل دیگری ندارم مجبورم اضافه کاری هم داشته باشم
    ۹ ماه است اضافه کارما رو ندادن وقتی علت رو میپرسیم میگویند پول نیست
    ولی ریخت وپاش ودزدی ورشوه دادن هاهست ۳۷ نماینده مجلس معاونین رییس جمهور استانداران وووووووو
    پس این قوه قضایی توی مملکت چیکاره است واتعجبا!!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.