تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

ترمینال مسافربری یا دخمه ی معتادان ؟! …قابل توجه شهردار خرم آباد

  • کد خبر : 39279
  • 15 آذر 1392 - 2:27

  حسین ناصری  / اختصاصی میرملاس نیوز : ترمینال یا پایانه مسافربری یکی از مکان‌هایی است که با جابجایی مسافران برون شهری نقش مهمی را در جهت خدمات رسانی به مردم ایفا می‌کند و مطمئناً اگر چنین مکان‌هایی در شهر وجود نداشته باشد به‌طور حتم مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد. بیشتر مردم نیز به […]

 

حسین ناصری  / اختصاصی میرملاس نیوز : ترمینال یا پایانه مسافربری یکی از مکان‌هایی است که با جابجایی مسافران برون شهری نقش مهمی را در جهت خدمات رسانی به مردم ایفا می‌کند و مطمئناً اگر چنین مکان‌هایی در شهر وجود نداشته باشد به‌طور حتم مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد.
بیشتر مردم نیز به دلیل اعتماد و اطمینان از پایانه‌های مسافربری ، پرداخت کرایه‌های کمتر و امنیت بیشتر به پایانه‌های مسافربری رو می‌آورند و به جرأت می‌توان گفت که بیشترین مسافران برون شهری را به خود اختصاص داده‌اند.
بنا به درخواست‌ها و اعتراض‌های مردمی گزارشگر آفتاب این بار نیز به صورت سرزده به سراغ ترمینال مسافربری خرم‌آباد – کوهدشت رفته است. ترمینال مسافربری یا ببخشید گاراژ کوهدشت – خرم‌آباد یکی از پرتردد‌ترین ترمینال‌های استان است که بیشترین مسافر را دارا است ولی متأسفانه حداقل امکانات را ندارد. آن چه در ادامه می‌خوانید مشکلات این مکان است که امیدواریم تلنگری برای مسئولین همیشه در خواب‌مان باشد.

 

DSC00257

 

جانمایی نامناسب ترمینال و استقبال گرم معتادان
  ترمینال مسافربری شهر کوهدشت متأسفانه در محله‌ای قرار گرفته که یکی از ناامن‌ترین و بدترین محله‌های خرم‌آباد محسوب می‌شود. این محله پاتوق امن معتادان و متکدیان است و هر مسافری که وارد محدوده ترمینال می‌شود، در بدو ورود با استقبال گرم و پرشور متکدیان معتاد روبرو می‌شود. البته نباید به استقبال آن‌ها دلگرم بود، چرا که اگر فرصت یابند در کوتاه‌ترین زمان ممکن یا جیب‌تان را می‌زنند و یا وسایل‌تان را می‌دزدند.
در هر شهری این نقطه، نشانگر فرهنگ و زندگی مردم و عملکرد مسئولان آن نقطه است. پس از مسئولان می‌خواهیم که به وضعیت اسفناک این مکان که نام یک ترمینال را یدک می‌کشد به طور جدی رسیدگی نمایند.
مسئولان محترم! اگر کوهدشت سومین شهر پرجمعیت استان محسوب می‌شود، چرا هنوز ترمینال ندارد؟
نبود فضای استراحت برای مسافران و رانندگان
نبود فضای استراحت برای مسافران و رانندگان نیز یکی از معضلات جدی ترمینال خرم‌آباد – کوهدشت است به گونه‌ای که در این ترمینال فضایی برای استراحت وجود ندارد و مسافران در فصل گرما و سرما باید تا موقع حرکت با در دست داشتن وسایل خود همان‌طور داخل خیابان یا پیاده‌رو باید سر پا منتظر بمانند.
سال‌ها است که این ترمینال بدون اندکی تغییر و در بدترین شرایط در حال خدمات‌رسانی به مسافران است و همیشه این سئوال بزرگ وجود دارد که چرا مسئولین مربوطه رسیدگی نمی‌کنند؟! به نظر شما مردم کوهدشت شایسته‌ی خدمت نیستند یا مسئولین مربوطه لیاقت وشایستگی جایگاه خود را ندارند؟

 

DSC00255

 

نبود سرویس بهداشتی مناسب
یکی از مشکلات اساسی ترمینال خرم‌آباد – کوهدشت وضعیت نامطلوب بهداشتی این مکان می‌باشد. سرویس‌های بهداشتی این پایانه به هیچ وجه در شأن مسافران نبوده و اغلب مردم از ورود به آن اکراه دارند و این مشکل مسافران را آزار می داد.
نبود سرویس‌های بهداشتی مناسب و پاکیزه یکی از مشکلات بزرگ این ترمینال به شمار می‌رود. به دلیل تردد و تزریق معتادان این منطقه در سرویس‌های بهداشتی کمتر کسی جرأت می‌کند که از این سرویس‌ها استفاده کند.
باور و درک این امر برای مسئولینی که حتی یک‌بار از این ترمینال استفاده نکرده‌اند و همیشه از خودروی شخصی استفاده می‌کنند بسیار سخت است. امیدواریم برای تنوع هم شده یک سری از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند تا که شاید وجدان‌های خاموش‌شان بیدار شود.

عدم وجود نمازخانه و پارکینگ مناسب و کافی در ترمینال شهر مردم مهمان نواز!
این‌ها همه ماجرا نیست؛ مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌های ترمینال خرم‌آباد – کوهدشت به دلیل نبود فضای کافی برای پارک در کنار خیابان نیز منظره نازیبایی را در این محدوده به‌وجود آورده‌اند.
به جرأت می‌توان گفت خیابانی که ترمنیال کوهدشت در آن واقع شده است یکی از بدنماترین خیابان‌های مرکز استان است. این امر سوالی را در اذهان متبادر می‌سازد. چرا مسئولین مرکز استان ما سوای قضیه ترمینال شهر محروم ما به فکر ساماندهی یکی از مهم‌ترین و پرترددترین ورودی‌های شهر خرم‌آباد نیستند؟
بدتر از همه نبود نمازخانه مناسب در این مکان پرتردد دل هر مومنی را آزار می‌دهد و این سوال پیش‌می‌آید آیا مسئولین مربوطه اهل نماز هسند یا نه؟! اگر اهل نماز هستند نباید این وضعیت نمازخانه‌ها باشد و اگر هم اهل نماز نیستند باید بدانند نان حکومتی را می‌خورند که جوانان زیادی را در راه اسلام، نماز و قرآن داده‌اند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=39279

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. مرحبا به شما که این مسئله رو رصد نمودی امیداوارم مسئولین پیگیری نمایند چرا که افراد با ورود به این محله با صحنه های خاص(تگدی گری،افراد معتاد و…)روبرو میشوند و اثرات نا مطلبوبی بر مسافراین گذاشته (کودکان و جوانان و..)ودر این اماکن عمومی بیشر تبادل فرهنگی صورت میگیرد واز منظر جرم شناسی حائز اهمیت می باشدلذا در انتخاب این اماکن مولفه های از نظر بهداشتی ،امنیت،و…مد نظر گیرد تا آمار بزهکاری در مکانهای عمومی به حداقل خود برسد و هم چنین آسایش مسافرین نیز فراهم میگردد … ضمنا از شما که چالشهای اجتماعی یا به نوعی معضلات جامعه رو بیان میکنی کمال سپاس گزاری دارم ضمنا ما هم از اینکه حضرتعالی بدنبال تدابیر و راهکارهای مناسب جهت پیشگیری قضایی و اجتماعی و …از مسئولین هستید و آنها رو به مراجع ذی ربط منعکس میکنید خوشحال میشویم…ضمنا این عنوان تیتر (هم اکنون)مناسب تر از قبلی میباشد و و مخاطب رو بیشتر به تامل وا میدارد….

  2. درود بر شما که پیگیر هستید

  3. دستتون درد نکنه ولی چ فایده که هیچ کاری انجام نمیدن

  4. نه کوهدشت همه چیش خوهه
    ایسه نوبت خرم آباده

  5. افسوس ترمینال کوهدشت هم نه دستشوی داره ……

  6. خوب شهرداری کاری کنه ماشالاباپول بیت المال طبق روطبق ساختموناشون میزارن

  7. من با ۹۰ کیلو وزن وقتی میرفتم سوار مینی بوسها میشدم ترس اینو داشتم که اراذل و اوباشی که همیشه اون اطراف بودن جلوم رو بگیرن دیگه خانم ها …بماند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.