تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

سرپرست دانشنامه مطبوعات ایران خبر داد: پایان تالیف جلد نخست دانشنامه مطبوعات ایران

  • کد خبر : 39305
  • 15 آذر 1392 - 14:04

  سرپرست دانشنامه مطبوعات ایران از پایان تالیف و نگارش جلد نخست «دانشنامه مطبوعات ایران» خبر داد و گفت: در جلد نخست ۲۵۰ مقاله از حدود ۱۰۰ تن از صاحبنظران و کارشناسان درباره تاریخ مطبوعات ایران گردآوری شده است. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایپنا، محمدجعفر محمدزاده اظهار کرد: مراحل مختلف نگارش مقاله‌ها […]

 

سرپرست دانشنامه مطبوعات ایران از پایان تالیف و نگارش جلد نخست «دانشنامه مطبوعات ایران» خبر داد و گفت: در جلد نخست ۲۵۰ مقاله از حدود ۱۰۰ تن از صاحبنظران و کارشناسان درباره تاریخ مطبوعات ایران گردآوری شده است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایپنا، محمدجعفر محمدزاده اظهار کرد: مراحل مختلف نگارش مقاله‌ها از یک سال و نیم پیش آغاز شده و اکنون جلد نخست در مرحله ویرایش نهایی و آماده انتشار است.

وی افزود: مطبوعات ایران قدمتی ۱۷۰ ساله دارد و به همین دلیل تصمیم بر این شد در موسسه دانشنامه مطبوعات ایران، این تاریخ ارزشمند و پر فراز و نشیب در قالب دانشنامه ثبت و ضبط شود.

محمدزاده با بیان این‌که تدوین دانشنامه مطبوعات ایران دربردارنده سه دوره است، عنوان کرد: در دوره نخست عناوین نشریه‌ها و اسامی، دوره دوم اشخاص فعال و نام‌آوران این حوزه از ابتدا تا زمان حال را در برمی‌گیرد و دوره سوم نیز به کلید واژه‌ها، اصطلاحات و موضوع‌های مرتبط با مطبوعات اختصاص دارد.

وی ادامه داد: کار تالیف جلد نخست دانشنامه که در بردارنده مداخل «آ» و «الف» است تمام شده و جلد دوم نیز با تالیف مداخل «ب» و «پ» و «ت» آغاز شده است.

محمدزاده با اشاره به منابع نویسندگان گفت: مقاله‌ها با استناد به نشریه‌های موجود در کتابخانه‌ها، مقاله‌ها و کتاب‌هایی که پیش از این توسط محققان و پژوهشگران نوشته شده، تالیف می‌شوند.

به گفته وی، در اغلب حوزه‌های علمی و تخصصی، دانشنامه داریم اما در حوزه مطبوعات دانشنامه جامع، فراگیر و منسجمی به دلیل پراکندگی اطلاعات نداشته‌ایم، گرچه باید قدردان کارهای انجام شده برخی پژوهشگران و روزنامه‌نگاران باشیم اما در هر صورت امیدواریم این کار بتواند به انسجام و یکدستی اطلاعات و پژوهش‌های موجود کمک کند و با حفظ امانت‌داری کارهای قبلی بتواند خلاء موجود در این حوزه را از بین ببرد.

محمدزاده این دانشنامه را برای محققان و اهالی مطبوعات کاربردی و حاوی اطلاعات دقیق دانست و افزود: در این دانشنامه پس از معرفی هر نشریه، اطلاعاتی درباره رویکرد و محتوا، صاحب امتیاز و مدیرمسوول، سردبیر، تعداد صفحات، قیمت، زمان انتشار، محل توزیع همچنین زمان تداوم، توقف و سال‌های انتشار یک نشریه آورده شده است.

سرپرست «دانشنامه مطبوعات ایران» زمان انتشار جلد نخست این دانشنامه‌ را پایان سال ۹۲ اعلام کرد و گفت: دانشنامه مطبوعات ایران، دانشنامه‌ای مصور است و با توجه به حجم گسترده این کار، پیش‌بینی می‌شود در هشت تا ۱۰ مجلد منتشر شود.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=39305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. دستت درد نکنه اقای محمد زاده ولی متاسفانه وقتی در قدت بودی کاری برای توسعه و ابادانی کوهدشت انجام ندادی با این همه نفوذ و رابطهای که در دولت داشتی از این جهت ازت دلخورم خوشتیپ

  2. هرکسی از ظن خود شد یار من …
    آقای محمدزاده همین که همشهری ما هستید و اسمتون کوهدشتیه باعث افتخارمونه . با نظر آشنا در مورد خوش تیپ بودنتون کاملاً موافقم اما مطمئنم این آشنای عزیز از همه جا بی خبر و بی اطلاع هستند و در خواب غفلت به سر بردند و خبری از اطرافشون نداشتن در مدتی که جنابعالی مسئولیت داشتید . بنده از شما عذر خواهی میکنم عزیز خدا

  3. بی وفا چرا وقتی همه کاری از دستت بر می آمد کاری برای این منطقه نکردی؟ راستی تو جوانان افسرده و بی کار این منطقه را ندیدی ؟ راستی تو چشم های گریان مادران این منطقه را ندیدی ؟چشم هات کجا را نگاه می کرد؟نکنه فقط به فکر رسیدن به مقامات بالا تر بودی؟ می دانم ترقی حق توست ولی یادت باشد ترقی تو از کجا شروع شد.وقتی دوست صمیمیت یعنی محمدرضا رحیمی معاون رییس جمهور شد ما شادمان بودیم که ما هم می توانیم از طریق رابطه صمیمانه تو و آقای پیریایی با ایشان به حداقلی از خواسته های به حقمان ببرسیم ولی زهی خیال باطل .ظاهرا تو به کف خواسته ات رسیدی ولی ما هم فقط خدایی داریم که به او دل بسته ایم هاجروار میدویم و مطمئنم به آب می رسیم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.