- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار : مشکلات سد معشوره را برطرف خواهیم کرد

80938084-5284659 [1]80938084-5284659

 

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، مهندس هوشنگ بازوند در جریان بازدید از روند اجرایی سد معشوره افزود: سد معشوره یکی از بزرگترین پروژه های سدسازی در منطقه غرب کشور است که در تنگه گاوشمار و بر روی رودخانه کشکان درحال احداث است.

استاندار لرستان گفت: روند اجرای این سد به دلیل بروز برخی مشکلات از جمله مشکل نقدینگی و کمبود اعتبارات ،‌ کند شده که برنامه مشخص و هدفمندی برای تامین منابع اعتباری و تسریع در روند اجرا و بهره برداری آن دردستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد:  این سد براساس مشخصات اعلام شده، در زمان بهره برداری ۳۶ هزار هکتار از اراضی دیم دشت های کوهدشت، رومشکان و طرهان را به کشت آبی تبدیل می کند و همچنین ظرفیت ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی جدید را نیز برای استان لرستان دارد.

وی اظهار داشت: با احداث ۳۲ کیلومتر تونل و کانال، آب از سد مخزنی معشوره به دشت های کوهدشت و رومشکان منتقل می شود تا اراضی کشاورزی این مناطق زیر پوشش شبکه های آبیاری قرار گیرد.
به گفته وی،‌ تولید انرژی برق آبی، مهار سیلاب، تأمین آب مورد نیاز بخش صنعت و آشامیدنی را از دیگر مزایای احداث سد معشورهاست که ۲۵۰ میلیون مترمکعب از آب تخصیص داده شده سد برای مصارف کشاورزی، ۱۷ میلیون متر مکعب برای مصارف شرب و شش میلیون متر مکعب برای مصارف صنعتی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: همچنین با بهره برداری از این سد سالانه بیش از ۱۹۸ گیگاوات برق نیز تولید خواهد شد.