- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سکویی که به اندازه یک استادیوم زمان برد/ زیر پای پروژه ۱۱ ساله استادیوم نورآباد، علف سبز شد

 

ماجرای ساخت سکوی تماشاگران برای زمین چمن شهر نورآباد در نوع خود جالب توجه است؛ پروژه ای که با گذشت ۱۱ سال تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به نظر می رسد روند آن از احداث یک استادیوم ۱۵ هزار نفری نیز طولانی تر شده است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل ازمهر، عملیات ساخت پروژه ساخت سکوی تماشاگران فوتبال مجموعه ورزشی شهدای دلفان در زمینی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع در سال ۸۱ با هدف تکمیل این مجموعه ورزشی توسط سازمان جهاد کشاورزی به عنوان مجری طرح آغاز شد.

این پروژه به دلیل مشکلات فنی در اجرای آن پس از گذشت دو سال ادامه ساخت آن به اداره کل تربیت بدنی استان واگذار شد و پس از فعالیت کوتاه مدت توسط اداره کل تربیت بدنی استان متاسفانه از سال ۸۶ تاکنون با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد همچنان راکد مانده است.

این وضعیت به گونه ای است که ۱۱ سال زمان برای ساخت سکوی تماشاگرانی صرف شده که به نظر می رسد در شرایط مشابه شاید بتوان در این فرصت یک استادیوم ورزشی ساخت.

رئیس هیئت فوتبال شهرستان دلفان با اشاره به فرصت سوزیهای صورت گرفته بر اثر عدم تکمیل این پروژه گفت: آشنایی و ارتباط هئیت فوتبال این شهرستان با بازیکنان و مربیان تیم های لیگ برتری فرصت خوبی برای برپایی اردوی تیم های مختلف بود اما با توجه به وضعیت نامناسب سکوی تماشاگران و نبود امکانات اولیه این فرصت ها از دست می رود.

علی حسین عباسپور با اشاره به اینکه هیئت فوتبال این شهرستان بازیکنان مهمی را به تیم های لیگ برتری و تیم ملی جوانان کشور داده است اظهار داشت: با توجه به وجود استعدادهای فراوان ورزشی به ویژه فوتبال در این شهرستان امیدواریم با تلاش مسئولان نسبت به تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه سکوی تماشاگران فوتبال این شهرستان تلاش کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه بعد از ۲۵ سال برگزاری مسابقات باشگاهی شهرستان امسال این مسابقات به دلیل مشکلات زیرساختی تعطیل شد افزود: هم اکنون زمین چمن مجموعه ورزشی شهدای دلفان تنها به مکانی برای تفریح ورزشی پیشکسوتان فوتبال تبدیل شده و هیچ انگیزه ای نیز برای جوانان برای روی آوردن به رشته پر طرفدار فوتبال نیست.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دلفان نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶ هیئت فعال ورزشی در این شهرستان فعالیت دارند افزود: با توجه به کمبود فضای ورزشی در این شهرستان تکمیل ساخت پروژه سکوی تماشاگران فوتبال این شهرستان که در نقشه آن ۱۳ سالن ورزشی برای هیئت های مختلف ورزشی تعریف شده است امری ضروری است.

فردین باقری شهرستان دلفان را یکی از شهرستان های جوان استان و سرشار از استعدادهای فراوان ورزشی عنوان کرد و افزود: پس از اجرایی شدن و تکمیل پروژه های عمرانی ورزشی در این شهرستان طرح استعداد یابی ورزشی در سطح روستاهای این شهرستان در رشته های مختلف را در راستای بالابردن سطح و ارتقای ورزش در دلفان را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به سفر اخیر استاندار لرستان و بازدید از پروژه سکوی تماشاگران فوتبال این شهرستان گفت: خوشبختانه قرار شد مبلغ ۱۴ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شرکت تجهیز اماکن ورزشی و همچنین اعتبارات عمرانی برای تکمیل این پروژه اختصاص پیدا کند و تا پایان سال ۹۳ این طرح به بهره برداری برسد.