تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

مستند بی سایه (بهرام غضنفری) و برای گونگادین بهشت نیست (سیّدغلامرضا نعمت پور) در جشنواره سینما حقیقت‌

  • کد خبر : 39416
  • 17 آذر 1392 - 13:18

  فیلم های مستندهای بی سایه (بهرام غضنفری)و برای گونگادین بهشت نیست (سیّدغلامرضا نعمت پور)از هنرمندان لرستانی به بخش مسابقه بین‌المللی جشنواره سینما حقیقت راه یافت. به گزارش میرملاس نیوز به به نقل از ایسنا ، هیات انتخاب جشنواره سینماحقیقت پس از بازبینی بیش از ۱۰۰۰ فیلم مستند ارسالی به دبیرخانه جشنواره، ۹۷ فیلم مستند […]

 

فیلم های مستندهای بی سایه (بهرام غضنفری)و برای گونگادین بهشت نیست (سیّدغلامرضا نعمت پور)از هنرمندان لرستانی به بخش مسابقه بین‌المللی جشنواره سینما حقیقت راه یافت.

به گزارش میرملاس نیوز به به نقل از ایسنا ، هیات انتخاب جشنواره سینماحقیقت پس از بازبینی بیش از ۱۰۰۰ فیلم مستند ارسالی به دبیرخانه جشنواره، ۹۷ فیلم مستند را برای رقابت در بخش مسابقه ملی برگزید که آثار این دو هنرمند لرستانی نیز به این بخش راه یافتند.

مستند ۷۰ دقیقه‌ای  “برای گونگادین بهشت نیست”  ساخته غلامرضا نعمت‌پور هنرمند لرستانی است که پیش از این در جشنواره های مختلف به نمایش درآمده و جوایزی را نیز برای کارگردانش به همراه داشت.

کارگردان این فیلم مستند گفت: این فیلم پیش از این در حضور موفق امسال خود توانسته جوایز متعددی از جمله لوح تقدیر بهترین تدوین و جایزه بهترین تحقیق و پ‍ژوهش جشنواره‌های منطقه‌ای شهرکرد و سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه این فیلم در جشنواره‌های خارجی تورنتو کانادا و فیلم‌های ایران و آمریکا حضور یافته است، اظهار داشت: فیلم مستند برای گونگادین بهشت نیست، به بررسی داستان و زندگی علی میر دریکوندی معروف به گونگادین می‌پردازد.

 

دیگر اثر راه یافته به جشنواره را  بهرام غضنفری مستند ساز لرستانی تهیه نموده است که پیش از این فیلم‌های کوتاه «بی سایه»، «فلک ناز» و «امتداد» را کارگردانی کرده است.

بی سایه  که کار پژوهش اش را بهرام غضنفری انجام داده است درباره زندگی و آثار استاد سیدعبدالله انوار حکیم معاصر است. در این فیلم اهمیت آثار، سلوک و منش استاد انوار به نمایش در می آید.

 رضا غضنفری بعنوان  دستیار کارگردان ، مسلم تهرانی تصویربردار و علیرضا نعمت پور صدابرداری این مستند را برعهده دارند.

هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت و از معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی فیلم مستند با شعار حقیقت بهترین راهنماست که در روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذر امسال در تهران برگزار می‌شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=39416

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. با سلام و تبریک به دوستان عزیز و هنرمندم جناب آقایان غضنفری و نعمت پور …با آرزوی بهترینها و موفقیتهای هنری همیشگیتان

  2. تبریک به جناب غضنفری و نعمت پور گرانقدر

  3. سلام،خسته نباشید. توصیه اکید دارم برای گونگادین بهشت نیست رو از دسن ندید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.