تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

استعفای شفاهی وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس/ “دیگر به وزارت اقتصاد نمی‌روم”

  • کد خبر : 39465
  • 17 آذر 1392 - 22:52

  میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی: علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد پس از اخذ نخستین کارت زرد خود از نمایندگان مجلس، خطاب به هیئت رئیسه مجلس شفاها اعلام استعفا کرده و گفته که دیگر به وزارت اقتصاد نمی‌روم.   پس از طرح سوال قاسم جعفری مبنی بر اینکه “رئیس بانک مرکزی به دنبال کاهش نه چندان جدی […]

13920523101245794984223

 

میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی:

علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد پس از اخذ نخستین کارت زرد خود از نمایندگان مجلس، خطاب به هیئت رئیسه مجلس شفاها اعلام استعفا کرده و گفته که دیگر به وزارت اقتصاد نمی‌روم.

 

پس از طرح سوال قاسم جعفری مبنی بر اینکه “رئیس بانک مرکزی به دنبال کاهش نه چندان جدی نرخ ارز در مصاحبه‌ای اعلام کرد که کاهش نرخ ارز برای ما مفید و مطلوب نیست. این در حالی ست که یکی از وظایف ذاتی بانک مرکزی توانبخشی به پول ملی است. حال این سوال اینجاست که آیا در اظهارات رئیس بانک مرکزی به جای منافع ملی به گروه‌های خاصی توجه نشده است؟”

طیب‌نیا نیز امروز برای پاسخ به این سوال با حضور در صحن علنی مجلس به دفاع از اظهارات رئیس کل بانک مرکزی پرداخت و طی سخنانی گفتولویت کلیدی دولت آن است که از تغییرپذیری نرخ ارز در میان مدت به نحو محسوسی بکاهد و بازار ارز را سامان بخشد و با تقویت قدرت مداخله بانک مرکزی مجددا پاسخگوی کلیه مصارف ارزی باشد. مواضع بانک مرکزی طی ماه‌های اخیر متمرکز بر ثبات‌بخشی و بازار ارز بوده است. البته طی ماه‌های گذشته پول ملی به صورت اسمی و واقعی در حال تقویت بوده است و امید می‌رود با تداوم کاهش نرخ تورم در ماه‌های آتی، حیثیت پول ملی بیش از پیش اعاده شود.

نمایندگان سوال کننده پس از پاسخ‌های وزیر اعلام کردند که از این پاسخ‌ها قانع نشده‌اند و از هیئت رئیسه مجلس خواستند تا این موضوع را به رای وکلای ملت بگذارند.

بهارستان‌نشینان نیز در نهایت اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشده‌اند، بنابراین مجلس با گذشت کمتر از ۴ ماه از آغاز به کار دولت یازدهم، نخستین کارت زرد خود را به وزیر اقتصاد کابینه دولت تدبیر و امید داد.

پس از اعلام رای مجلس مبنی بر قانع نشدن از پاسخ‌های طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی که از این رای مجلس دلخور شده بود، بدون دست دادن با نمایندگانی که اطراف وی جمع شده بودند، مستقیم به جایگاه هیئت رئیسه مجلس رفت و اعتراض خود را به آنها اعلام کرد.

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد و یکی از نمایندگان سوال کننده از علی طیب‌نیا  در این رابطه گفت: ظاهراً پس از اعلام رای مجلس، طیب‌نیا به جایگاه هیئت رئیسه رفته و آنها را تهدید به استعفا کرده است. وزیر اقتصاد همچنین به حجت‌الاسلام انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز گفته که “استعفا می‌دهم”.

وی افزود: ما پس از رای مجلس اطراف آقای طیب‌نیا جمع شدیم و از او خواهش کردیم که به کار خود در وزارت اقتصاد ادامه دهد و اعلام کردیم که مجلس در این زمینه به او کمک می‌کند اما ظاهرا آقای طیب‌نیا بحث استعفا را مطرح کرده و به هیئت رئیسه گفته که استعفا داده و دیگر به وزارت اقتصاد نمی‌رود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=39465

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. سلام آقای آزادبخت
    طبق آخرین اطلاعاتی که من دارم جناب آقای وزیر استعفا نداده

  2. باسلام به آقای ناشناس
    متن و به دقت مطالعه بفرمایید ” استعفا شفاهی”
    فعلا از سایت ریاست جمهوری تکذیب نشده است.
    با تشکر

  3. این موضوع مصداق دو دوتا چهارتاست. یعنی کاملا واضح است.

    مجلس نمیخواد اقتصاد ثبات داشته باشه یا که متوجه موضوع …
    از شروع بکار دولت تاکنون بازار با وجود موضاعات بین الملی ولی ثبات داشته است و این یعنی مدیریت صحیح اقتصادیبرای گام اول
    در طرف دیگر موضوع ؛ اگر نرخ ارز و بازار با این تعاملات بین الملی و آرامش کشور به سرعت پایین بیاید تمام معادلات سرمایه داران بخش خصوصی که حجم زیادی اقتصاد . پوشش نیروی کار را به دوش میکشد به یکباره نابود شده و نیروی انسانی زیر مجموعه آن متلاشی و بیکار میشود. به نظر بنده حقیر کاهش ارز و یا اقلام بازار در سال ۹۲ بزرگترین ضربه را به قشر کارگر یا کارکنان بخش خصوصی خواهد زد بعد به مردم عادی. پس عاقلانه همین است که وزیر اقتصاد مطرح نمودند
    کاش نمایندگان محترم دست از این لجاجت بردارند. مردم ما هوشیار بودند که به دکتر روحانی رای دادند و از این مهمتر این است که کاملا ثبات در بازار را لمس کردند.
    افزایش روزانه اقلام غذایی و پوشاک، طلا، ارز و خیلی چیزهای دیگه که از اذهان همین مردم نرفته ! صفوف طولانی خرید اقلامی مثل برنج و غیره هنوز یکی از تلخترین خاطرات این مردم است. پس لطفا این نمایندگان به فکر پاک کردن ذهن مردم از وضعیت چند سال گذشته نباشند . با این لجبازیها جبران شکست در انتخابات خود را نمیکنند که هیچ، دوره بعدی هم متخب مردم نیستند. اگر اینقدر شجاعت داشتید چرا در مقابل دولتی که اقتصاد و سیاست این مملکت رو به مرز نابودی کشاند سکوت کردید؟ چرا درمقابل اینهمه اختلاص در سازمان ها و وزارتخانه کنار خودتان سکوت کردید؟ چرا در مقابل ۳۷ نفر از متخلفان همکار خود سکوت کردید؟ اگر درایت و هوشیاری رهبر فرزانه و رئیس جمهور کاربلد این کشور نبود معلوم نبود الان چه وضعیتی داشتیم. پس بهتر است مجلس ، مجلس سکوت باشد.

  4. اون نمایندگانی که باج از امثال مرتضوی می گیرند و منافع اقتصادی خودشون مهمتر از منافع نظام و ملت زجر کشیده هستش معلومه که ثبات منطقی اقتصاد کشور به ضررشونه و ….

  5. نمایندگان تذکر دادن ایشان بایستی جواب قانع کننده ای بدهد چون بلد نبست قعر میکند

  6. دروغه من در جریانم

  7. این نمایندگان پاسخ گوی پولهایی که از مرتضوی گرفته اند باشند .وقتی احمدی نژاد مملکت روبا آمار وارقام دروغین بهشون گوش نمیداد کجا بودند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.