- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نیاز به نگاه شهدا

بهروز پیری 1 (2) [1]

بهروز پیری / سرویس شهدا / میرملاس نیوز :

نیاز به نگاه شهدا

بر این اعتقادم که نه نویسنده ام و نه چنین فکری را در سر میپرورانم,اما در عین حال میخواهم چند سطری بنویسم. به دو دلیل.اول اینکه نمیتوانم در مقابل عظمت کار شهدا خاموش بنشینم و حرفی نزنم.ودوم شاید این نوشتار سببی شود که از خواب غفلت بیدار شویم و به جایگاه رفیع و بلند شهدا و فرهنگ شهادت در هدایت کردن جامعه به سمت کمال و نجات شناخت و اگاهی پیدا کنیم.
انچه بیش از همه روح مرا ازار میدهد,سردی و بی مهری نگاههاست نسبت به شهدا.نه اینکه شهدا نیازمند نگاه ما هستند .نه.این ماهستیم که به شهدا نیازمندیم.شهدا و رزمندگان استوار ما با ایثار خون و نثار جان عزیز,پاسداران جاوید افاق شرف شده اند و نام بلند و عزیزشان همواره در تاریخ,درخشنده ترین نامها و چشمگیرترین انهاست.انگونه که حسین و یارانش با خلق حماسه کربلا,اندام مرده و بی تحرک تاریخ را قلب تپنده ای بخشیدند که حیات و زندگی و حرکت را در رگهای فسرده ان جاری ساخت.بعد از حماسه کربلا شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی کار خون رسانی به این قلب تپنده را بر عهده گرفتند تا مبادا تاریخ که ظرف تحقق تکامل انسان است دچار خلا و نقصانی بزرگ بشود.
شهید نماد انسان کامل است.که در مکتب وحی همواره سخن از انسان کامل است.شهدا انسانهای کاملی هستند که اگر چه تنها در فرازی از تاریخ درخشیده اند,ولی تابش رهنمودهای جاویدشان همواره راهگشای راهروان راه حق باقی خواهد ماند.و اوای روح بخش پیام زندگیشان پیوسته در گوش زمان پژواک و انعکاس خواهد داشت.و بر ماست که در پای درس این استادان جهاد و شهادت گرد ائیم و از بوستان عطر اگین انها خوشه ها برچینیم.
متاسفانه حاکمیت تفکر مادی و اقتصادی بر فضای جامعه سبب شده که اندیشه ها به این سمت سوق داده شوند و ارزشهای روحانی و معنوی کمتر و کمتر مورد توجه اذهان عمومی قرار بگیرند.و شهادت به عنوان ارزشی معنوی و روحانی در جامعه از این قاعده مستثنی نیست.که این درست همان چیزیست که دشمنان انقلاب به دنبال ان هستند.
انها به خوبی میدانند ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.و پس از دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی تمام تلاش و کوشش خود را به کار بسته اند تا شهادت را که بزرگترین سدو مانع در برابر تحقق اهداف پلید و شیطانی انهاست از جغرافیای فرهنگی جامعه اسلامی ما حذف بکنند.انها با بسیج تمامی ابزارها و امکانات سعی در تحقق چنین هدفی دارند.زیرا به خوبی واقف به این مهم هستند که شهید و شهادت میتواند چه نقش حیاتی و حساسی در سروشت جوامع داشته باشد.
بنابر این ما نیز باید تمام امکانات را به کار بگیریم تا علاوه بر نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه خودمان ان را به دیگر جوامع نیز صادر کنیم.و در این بحبوحه جنگ نرم که استکبار به راه انداخته از دشمن عقب نمانیم.
و اینگونه است که درمیابیم این ما هستیم که نیازمند به شهدائیم و باید از انها مدد بطلبیم تا راهگشای ما در ناهمواریها و پستی و بلندیهای فرا رویمان باشند.
پس پرمهرتر و گرم تر به شهدا بنگریم و به سادگی از کنار این عزیزان نگذریم و با تعمل و تعمق,اندیشه هایمان را از دام جهالت و اسارتی که حب دنیا و قدرت برایمان تنیده برهانیم و این اموزگاران بزرگ را نه تنها ارج نهیم,بلکه سرمشق و الگو برای رهایی قرار دهیم.

 Untitled