- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

جهانگیر اکبری شهردار پلدختر شد‌‌

درآمد-گردشگری-صنعت-بروجرد-شهرداری

 

به گزارش  میرملاس نیوز ، شهردار جدید پلدختر با حضور معاون عمرانی استانداری لرستان، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان، امامان جمعه پلدختر و معمولان، فرماندار و مسئولان محلی در محل سالن اجتماعات فرمانداری پلدختر معرفی و به طور رسمی دوره جدید فعالیت خود را در این سمت آغاز کرد.

معاون عمرانی استانداری لرستان در این مراسم گفت: بودجه سال جاری شهرداری پلدختر ۶۰ میلیارد ریال بسته شد.

مجید کیانپور افزود: این بودجه در سال گذشته ۳۶ میلیارد ریال بود که با همکاری شهردار و شورا و پرسنل شهرداری این مهم باید تحقق پیدا کند.

وی گفت: ۶۳ درصد بودجه شهرداری پلدختر در  سال گذشته تحقق پیدا کرده است.

کیانپور بر ضرورت تقویت همبستگی در شوراهای اسلامی شهر و شهرداران تاکید کرد و گفت: شهرداران باید با اعضای شوراهای اسلامی شهر و کارکنان نهاد شهرداری تعامل و همفکری داشته تا زمینه توسعه و رشد شهر فراهم شود.

وی با بیان اینکه ارتباط و تعامل و همکاری شهردار جدید و اعضای شورای شهر موجب ارائه خدمات مطلوب به مردم شهر می‌شود، افزود: شهردار باید برنامه‌های کاری خود را بر اساس قانون به شورای شهر ارایه دهد، تا در این شورا به تصویب برسد و پس از تایید فرماندار آن را اجرایی کند.

معاون عمران استانداری لرستان گفت: توجه شهرداری پلدختر به دغدغه‌های مسئولان شهرستان باشد و با تعامل ویژه و هماهنگ جهت پیشبرد مطالبه مردم به صورت ویژه از خدمات شهری تا فضای سبز و توسعه مبلمان شهری که انتظار می‌رود، در دولت تدبیر و امید با شورای شهر خذمات خوبی درخور تحسین به شهروندان پلدختر داشته باشد.

کیانپور افزود: اولویت نخست در استان لرستان تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه کاره و نیمه تمام است.

وی گفت: مسکن مهر، آبرسانی چهارخطه کردن استخر شنای، مصلای شهرهای پلدختر و معمولان و دفع آب‌های سطحی به کمک همه و استانداری لرستان به ویژه بخش مبلمان شهری پلدختر را پیگیری می‌کنیم.

معاون عمران استانداری لرستان افزود: شهردار چهره شهر را به لحاظ سیما و منظر در برنامه کاری خود قرار دهند.

این مسئول گفت: شهردار پلدختر در طول یک برنامه مدون با هماهنگی مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری در برنامه کار خود قرار دهد و با استفاده از کار کارشناسی حداکثر استفاده را داشته باشد.

کیانپور افزود: از هرگونه کار غیر کارشناسی و سلیقه‌ای پرهیز شود و شهردار یک برنامه عمرانی پنج ساله با همکاری شورای شهر و تایید فرماندار پلدختر تدوین کند و مسائل و برنامه‌های عمرانی را پیگیر و اجرایی کند.

وی تصریح کرد: استانداری لرستان در جهت تعیین تکلیف بحث رودخانه و دیوارهای ساحلی پلدختر که بلاتکلیف و رها شده‌اند، پیگیری ویژه می‌کند.

فرماندار پلدختر گفت: استاندار لرستان با منش‌ها و رفتارها و خلق و خوی که دارد، همه واقف هستند و جایگاه عمرانی و استاندار برای هیچ‌کس قابل انکار نیست که می‌توان به یک دریای ژرف و عمیق یاد کرد که باید از فیوضات ایشان بهره و جهت عمران و آبادانی استان و شهرستان استفاده کرد.

فریدون رشیدی افزود: مدیران از این فرصت استفاده کنند، استاندار بر توجه به اشتغال و تکمیل پروژه‌های عمرانی تاکید دارند که باید این مهم در جهت توسعه شهرستان پلدختر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از خصوصیات استاندار لرستان توجه به مدیران لایق و ارزشمند که دارای اندوخته‌های قوی است که انتصاب معاون عمرانی استانداری لرستان (مهندس کیانپور) یکی از انتخاب خوب استاندار لرستان است.

فرماندار پلدختر یادآور شد: جایگاه اداری معاون عمرانی استاندار لرستان در منصب معاون وزیر بوده‌اند که با پیگیری استاندار لرستان ایشان به این سمت منصوب شدند.

رشیدی افزود: درک استاندار لرستان درباره مدیریت استان ناشی از همت بالا و اهتمام ایشان در توسعه استان لرستان است که باید به مهندس بازوند تبریک و خدا قوت خدا قوت بگوئیم.

فرماندار پلدختر گفت: انتخاب مهندس بازوند به عنوان استاندار لرستان استاندار تنها گزینه‌ای که هیچ نقدی و انتقادی نداشت و همه گرایش‌ها و سلایق و کسانی که دل در گرو توسعه لرستان داشتند، انتخاب استاندار را نیک می‌پنداشتند تا شاهد توسعه استان باشند، زیرا لرستان نیازمند جهش عمرانی قوی است.

وی به شمه‌ای از مسائل و مشکلات شهرستان پلدختر اشاره کرد و افزود: این شهرستان در سال‌های گذشته و با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر توسعه قرار گرفته است و زیرساخت‌ها که شامل توسعه راه‌ها، دانشگاه‌ها و در محورها در جهت توسعه حرکت کردیم.

وی تصریح کرد: پروژه‌های در دست اقدام شهرستان پلدختر شامل آبرسانی، ایجاد آزادراه، توسعه راه‌ها چهار خطه کردن جاده قدیم پلدختر-خرم‌آباد، چهارخطه کردن جاده پلدختر- اسلام‌آباد و چهار خطه کردن جاده پلدختر – دره شهر و پلدختر –اندیمشک وراه پلدختر به آزاد راه از طریق گردنه دهلیج است که می‌تواند موجب توسعه شهرستان شود.

فرماندار پلدختر گفت: پروژه مسکن مهر که در همان آغازین شروع فعالیت دارای مشکلاتی بود که متاسفانه و به لحاظ برخی مسائل هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

رشیدی افزود: استخر شنای پلدختر که یکی از پروژه‌های عمرانی که بسیار ارزشمند و مورد توجه جوانان است، با پیگیری نزدیک به ۱۰سال به بن بست نزدیک‌تر می‌شویم و به لحاظ اختلافات بین کارفرما و پیمانکار هنوز پیشرفت فیزیکی مناسبی ندارد و فعالیت آن تعطیل است.

وی تصریح کرد: کانال‌های داخل شهر به ویژه منطقه تنگ علی که هر سال شاهد ضرر و زیان‌های ناشی از سیلاب و آب‌های سطحی هستیم.

رشیدی یکی از نیازهای جدی فرهنگی شهر را مصلای نماز جمعه پلدختر و معمولان عنوان کرد و گفت: مصلای شهر پلدختر و معمولان که از لحاظ فرهنگی از مسائل مهم شهرستان محسوب می‌شود، برای تکمیل آنها نیازمند اعتبارات کافی است.

فرماندار پلدختر مبلمان شهری را یکی از نیازهای ضروری این شهر دانست و از همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست با شهردار و مجموعه شورا همکاری لازم را داشته باشند، زیرا شهردار جدید نیازمند حمایت است.

وی به منطقه مشکل‌دار شهر پلدختر اشاره کرد و گفت: بخش زیر اداره هواشناسی شهر پلدختر از دیر باز هرساله مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده که ساختمان اداره بهزیستی پلدختر به علت رانش مورد تخلیه و بدون استفاده است و این اداره در حال حاضر در ساختمان استیجاری قرار دارد.

رشیدی تصریح کرد: مردم منطقه پایین دست اداره هواشناسی پلدختر خودسرانه اقدام به ساخت و ساز می‌کنند و شهرداری هم نسبت به اعطای پروانه ساخت اقدام نمی‌کند که پیشنهاد الحاق این منطقه به حومه شهری با ۱۲۰ خانوار وجود ندارد.

وی گفت: برای برون رفت از این مشکل تهیه و تامین فضا در مکان جدیدی در شهر است که دولت تدبیر و امید با اختصاص اعتبار لازم می‌تواند از وقوع حادثه دلخراش و تلخ جلوگیری کند.

این مسئول افزود: محل ساخت پالایشگاه پلدختر دارد، به نقاط مطلوبی منجر می‌شود و بر اساس پیگیری‌های اداره محیط زیست مشکل زیست محیطی نداشته است.

وی یکی از مشکلات پلدختر را تردد انبوه ماشین‌های عراقی دانست و اضافه کرد: عبور این خودروهای سنگین عراقی در سطح شهر پلدختر مشکلات عدیده‌ای بر جای می‌گذارند که از جمله آنها می‌توان به تصادفات جانی و جبران ناپذیر و آلودگی محیط زیست اشاره کرد.

فرماندار پلدختر از خدمات ۴۲ ماهه محمد شرفی نصیری شهردار سابق و زحمات جعفر سلیمانی سرپرست شهرداری پلدختر قدردانی و انتخاب جهانگیر اکبری را تبریک و برای ایشان آرزوی توفیق کرد.

در پایان این مراسم از خدمات سه سال و هفت ماهه محمد شرفی نصیری شهردار سابق و زحمات جعفر سلیمانی سرپرست شهرداری پلدختر قدردانی و جهانگیر اکبری به عنوان شهردار جدید پلدختر معرفی شد.