- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۹ نماینده لرستان تهدید به استعفا کردند

 

یک عضو مجمع نمایندگان استان لرستان از تهدید به استعفای نمایندگان این استان در اعتراض عدم پیش‌بینی ردیف مربوط به مناطق محروم در لایحه بودجه ۹۳ خبر داد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل ازتابناک، ایرج عبدی اظهار کرد: براساس ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم دولت می‌بایست دو درصد بودجه عمومی ۲۲۰ هزار میلیاردتومانی یعنی ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای استان محروم لحاظ می‌کرد که این اتفاق نیفتده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این تنها ردیف به مناطق محروم بر بودجه است ما به عنوان نمایندگان استان لرستان که از استان‌های محروم کشور به حساب می‌آید نمی‌توانیم از حق قانونی عدول کنیم. اگر در مورد اعتبار استان در بودجه تجدید نظر صورت نگیرد و اعتبارات مربوط اصلاح نشود استعفایمان را عملی خواهیم کرد. زیرا در آن صورت معتقدیم که ماندن ما در مجلس فایده ندارد.

پیش از این نمایندگان استان خوزستان اعلام کردند که در اعتراض به اعتبار پیش‌بینی در لایحه بودجه ۹۳ برای این استان استعفای می‌دهند.محمد قسیم عثمانی، نماینده بوکان هم در اعتراض به اعتبار پیش‌بینی شده برای یک سد حوزه انتخابی خود تهدید به استعفا کرده است.

اما سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پی استعفای جمعی از نمایندگان گفت: تا کنون از هیچ نماینده‌ای نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس نرسیده است.

عبدالرضا مصری، اعلام کرد: براساس آئین‌نامه هر نماینده ای می‌تواند اعتراض داشته و یا استعفاء کند. ممکن است تلقی استعفاء، اعتراض هم باشد اما نمایندگان می‌توانند در قالب تذکر یا اخطار اظهار نظر کنند.

وی با تاکید بر این که تاکنون نامه‌ای در این زمینه به هیات رئیسه نرسیده است، گفت: اگر چنین نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس ارائه شود طبق آئین نامه انجام می‌شود. البته هنوز چیزی اعلام وصول نشده است.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هیات رئیسه برابر آئین‌نامه عمل می‌کند ممکن است استعفاء را بپذیرد اما باید در دستور قرار گرفته و بررسی شود؛ چه بسا این که موضوع مورد اعتراض مشخص شده و به طور کلی منتفی شود، اما در هر صورت اختیار موافقت با استعفاء با مجلس شورای اسلامی است.