- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استعفای ۷ نماینده از ۹ نماینده استان لرستان در اعتراض به بودجه ۹۳؛استان لرستان در بودجه تحریم شده است

 

نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی از استعفای دسته‎جمعی نماینده‎های لرستان در مجلس نهم شورای اسلامی خبر داد.

 به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، ابراهیم آقامحمدی با اعلام این خبر، اضافه کرد: چون به بودجه درنظر گرفته شده سال آینده برای لرستان معترض بودیم، این کار را انجام دادیم و خودم متن استعفای دسته‎جمعی را تحویل هیئت رئیسه مجلس دادم.

وی ادامه داد: به‎عنوان مثال برای راه‎آهن هیچ بودجه‎ای لحاظ نشده است. برای آزادراه‎ها فقط ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده‎اند. ارقامی که برای سدهای استان درنظر گرفته‎ شده حتی پول نگهبانی ازآنها هم نمی‎شود. در این بودجه به هیچ وجه برای رفع معضل بیکاری اعتباری اختصاص نداده‎اند.

آقامحمدی با اشاره به نامه مجمع نمایندگان استان به نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور برای تخصیص بودجه بیشتر نسبت به سال‎های گذشته برای این استان، ادامه داد: متأسفانه هیچ‎گونه ترتیب اثری به آن نامه داده نشده و وقتی دیدیم با این بودجه بیکاری استان رفع نمی‎شود و هیچ طرحی به سرانجام نمی‎رسد، ترجیح دادیم استعفا دهیم.

نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی با یادآوری اینکه هرگز بودجه لرستان کامل پرداخت نشده، خاطرنشان کرد: در بودجه سال گذشته از محل بودجه عمرانی فقط ۶ درصد و بودجه ملی برای استان نیز ۲۰ درصد پرداخت شده که بدون شک با این ارقام راه به‎جایی نمی‎بریم و مرگ عمران و آبادانی استان را شاهد خواهیم بود و این نهایت بی‎توجهی است.

وی در ادامه صحبت‎هایش گفت: با کارهایی که هر ساله در بحث بودجه لرستان اجرا می‎شود آدم احساس می‎کند دوست ندارند این استان پیشرفت کند و سال به سال هم بدتر می‎شود. بودجه‎ای که سال آینده می‎خواهند به لرستان اختصاص دهند حتی درجا زدن هم نیست و عقب‎گرد است. همیشه در بیکاری اول هستیم و با اینکه گفته می‎شود نرخ بیکاری در لرستان ۲۰ درصد است اما با بیکاری ۴۰ درصدی مواجه هستیم و برای رفع آن، دولت‎مردان هیچ چاره‎ای نمی‎اندیشند.

آقامحمدی یادآور شد: سال گذشته برای سد زیبامحمد از محل فروش اوراق ملی، ۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده که هنوز یک ریال از این مبلغ پرداخت نشده است. سایر پروژه‎ها هم این حالت را دارند و تکرار مکررارت. بودجه کم استان نیز به‎طور کامل پرداخت نمی‎شود و همیشه طلبکاریم اما فایده‎ای ندارد.

وی تأکید کرد: وقتی می‎دانیم با بودجه درنظر گرفته شده کاری از پیش نمی‎رود و جوابی برای مردم نداریم، چاره فقط و فقط استعفا است. چگونه وعده رفع بیکاری بدهیم وقتی هیچ بودجه‎ای برای رفع آن اختصاص داده نمی‎شود؟ با این وضعیت طرح‎ها به سرانجام نمی‎رسند و نمی‎دانیم به مردم چه بگوییم!

به گزارش ایسنا، قرار است امشب مجمع نمایندگان لرستان با نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری، در این خصوص جلسه برگزار کنند.