تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

کنترل دیابت و پرفشاری خون راه‌های پیشگیری از آسیب چشمی است

  • کد خبر : 39678
  • 20 آذر 1392 - 23:44

  میرملاس نیوز/ سرویس سلامت: کنترل دیابت و پرفشاری خون، تنها راه‌های پیشگیری از آسیب چشمی در بیماری دیابت است.   کاهش بینایی، تاری دید و نقطه‌های شناور در میدان بینایی از نشانه‌های رتینوپاتی دیابتی هستند.البته باید توجه داشت چنین درمانی از پیشرفت آسیب به بینایی جلوگیری می‌کند اما جلوی آسیب‌های قبلی را نمی‌گیرد.بسیاری از […]

لرال

 

میرملاس نیوز/ سرویس سلامت:

کنترل دیابت و پرفشاری خون، تنها راه‌های پیشگیری از آسیب چشمی در بیماری دیابت است.

 

کاهش بینایی، تاری دید و نقطه‌های شناور در میدان بینایی از نشانه‌های رتینوپاتی دیابتی هستند.البته باید توجه داشت چنین درمانی از پیشرفت آسیب به بینایی جلوگیری می‌کند اما جلوی آسیب‌های قبلی را نمی‌گیرد.بسیاری از مبتلایان به دیابت نیازمند درمان با لیزر هستند که توسط لیزر، عروق نشت‌کننده بسته و عروق شکننده از بین برده می‌شوند.

بیماران دیابتی نیازمند معاینه سالانه توسط چشم پزشک برای بررسی شبکیه چشم هستند، این معاینه سالانه در بیماران دیابتی نوع یک، پنج سال بعد از تشخیص بیماری باید شروع شود.

هر فرد دیابتی در معرض خطر است اما افرادی که مدت طولانی دیابت دارند، بیشتر دچار رتینوپاتی می‌شوند.سن بالاتر، کنترل نامنظم قند خون، وجود بیماری‌های همراه مثل فشار خون، چربی خون، مشکلات کلیه، حاملگی و مصرف سیگار فاکتورهای خطرسازی هستند که احتمال عوارض دیابت در چشم را تشدید می‌کنند.

 با کنترل دقیق قند خون، رعایت رژیم غذایی، فعالیت بدنی منظم و معاینه منظم چشم می‌توان از پیدایش رتینوپاتی دیابتی پیشگیری کرد یا در صورت پیدایش آن در مراحل اولیه درمان موثرتری برای آن انجام داد.

فرد دیابتی حتی زمانی که علائم رتینوپاتی نامشهود است، باید حداقل سالی یک بار برای معاینه به چشم‌پزشک مراجعه کند و پس از تشخیص، دفعات مراجعه خود را بنا بر توصیه پزشک یا ایجاد مشکل چشمی ادامه دهد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=39678

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.