تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

آیا استعفای نمایندگان خواست مردم استان است؟

  • کد خبر : 39693
  • 21 آذر 1392 - 0:21

  میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی: ارائه لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کشور در موعد مقرر، اگر چه تحسین همگان را به جهت پایبندی دولت تدبیر و امید به قانون و انضباط کاری و مالی از یک سو و شفافیت و واقعی بودن بودجه از سوی دیگر، برانگیخت اما اعتراض و استعفای نمایندگان دو استان و تصمیم […]

95197_264

 

میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی:

ارائه لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کشور در موعد مقرر، اگر چه تحسین همگان را به جهت پایبندی دولت تدبیر و امید به قانون و انضباط کاری و مالی از یک سو و شفافیت و واقعی بودن بودجه از سوی دیگر، برانگیخت اما اعتراض و استعفای نمایندگان دو استان و تصمیم به استعفای نمایندگان دو استان دیگر (که با گفت و گو و تعامل دو سویه، منتفی شد) موجب تعجب بسیاری شد!

در حالی که پس از سال ها تاخیر در ارائه لایحه بودجه که حتی فرصت بررسی و اظهار نظر را به نمایندگان محترم نمی داد، دولت تدبیر و امید ضمن ارائه اصلایحه لایحه بودجه سال جاری کشور، لایحه سال ۱۳۹۳ را نیز به موقع، تقدیم مجلس شورای اسلامی نمود متاسفانه بر خلاف انتظار جامعه، طی دو روز گذشته شاهد استعفای گروهی نمایندگان دو استان کشور در اعتراض به بودجه استانی و تکمیل پروژه های نیمه تمام بودیم که به اذعان تمامی دلسوزان ایران اسلامی، به دور از حق و منطق بود!

بسیار سخت است که بپذیریم مردم با غیرت خوزستان و کردستان که همواره از مفاخر این سرزمین بوده‌اند در شرایطی که کشور زیر فشار تحریم های اقتصادی، با اتکا به مدیریت مبتنی بر منافع ملی و البته با افتخار در تمام عرصه ها قد علم کرده است، خواهان اولویت طرح های نیمه تمام استان خود بر منافع ملی و مصالح کل نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند و از این روست که ضمن احترام کامل به خواسته نمایندگان محترم معترض،‌ این اقدام را نه به عنوان خواست هموطنان شریف، بلکه به عنوان یک ژست سیاسی و البته قابل احترام از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلقی می کنیم بویژه که این دولت، برخاسته از رأی حداکثری همین ملت بزرگوار است که بدون تردید با اشراف بر مصالح و منافع ملی، حامی دولت خود خواهند بود.

نکته مهم اینکه، اعتراض نمایندگان به بودجه اتمام طرح های نیمه تمامی است که میراث دولت قبلی است و دولت یازدهم به منظور اتمام تمامی طرح ضمن رتبه بندی آن ها، اولویت ویژه ای را به این موضوع قائل شده است.

به هرحال امیدواریم  در چند روز آینده تمامی سوء تفاهمات پیش آمده حل شده و با همدلی و یاری تمامی قوای سه گانه شاهد تداوم عزت و افتخار ملی ایران عزیز باشیم.   

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=39693

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. اصلاً توجیه خوبی نیست چون بوجه به موقع تحویل شده پس کسی حق اعتراض ندارد و حتما بودجه خوبی است.

  2. اولا ‏این‏ ‏برخورد‏ ‏نمایندگان‏ ‏تقلید از نمایندگان استان خوزستان ‏است‏ ‏و‏ یک حرکت ‏سوری‏ و نمادین برای جلب توجه مردم استان است و ‏استعفا‏یی ‏در‏ ‏کار‏ ‏نیست‏ ‏ثانیا‏ ‏برای‏ ‏پوشش‏ ‏ناکامی‏ ‏های‏ ‏نمایندگان‏ در دوسال گذشته ‏است‏ ‏چون‏ ‏تا‏ ‏حالا ‏عملکرد‏ ‏مثبتی‏ ‏نداشته‏ ‏اند‏ ‏عملکردشان‏ ‏فقط‏ ‏روی‏ ‏کار‏ ‏آوردن‏ ‏طرفدارانشان‏ ‏بوده‏ ‏ثالثا‏ ‏یک‏ ‏حرکت‏ ‏تبلیغی‏ ‏است‏ ‏برای‏ انتخابات مجلس ‏آینده‏ ‏رابعا‏ ‏مگر‏ ‏همه‏ ‏نمی‏ ‏دانیم‏ ‏که‏ ‏خزانه‏ ‏دولت‏ ‏تهی و دولت در تحریم و بدهکار صندقها و بانک مرکزی است ‏و درآمدها پایین است …به عنوان نمونه ما شاهد کاهش بودجه نهادریاست جمهوری هستیم . ‏خامسا‏ ‏چرا‏ ‏از‏ ‏بودجه‏ ‏قجری‏ ‏دولت‏ ‏قبل‏ برای عمران و آبادی و توسعه استان ‏بهره‏ ‏نگرفتید‏ ‏و‏ ‏آخر‏ ‏اینکه‏ ‏چرا‏ ‏‏ ‏نسبت‏ ‏به‏ ‏بودجه‏ ‏سال‏ ‏قبل‏ اعتراض‏ ‏نداشتید‏ ‏با‏ ‏آن‏ ‏همه‏ ‏مشکلات‏ ‏و‏ ‏تاخیر‏ ‏ …‏ و چرا در بررسی بودجه و سایر موارد مشابه در مجلس حضور شما را در مجلس مشاهده نکردیم و چرا به آن همه سیاست تورمی دولت قبل اعتراض نکردید . . . ن‏نتیجه‏ ‏می‏ ‏گیریم‏ ‏کار‏ شما ‏سیاسی و . . . مردم فهیم و بانجابت ما از ‏این حرفها‏ ‏زیاد‏ ‏شنیده‏ ‏اند‏ ‏و‏ ‏خوب‏ ‏تحلیل‏ ‏می‏ ‏کنند .‏ ‏و یقین دارم که این وکلا نمایندگی مجلس را به این راحتی به دست نیاورده اید و آن را به سادگی از دست نمی دهند و این یک دروغ شاخدار تاریخی است که مردم در آینده از آن به عنوان جک و طنز یاد خواهند کرد.

    • با سلام جناب رومشگانیان محترم :خواهشاً بجای مردم تصمیم نگیرید فقط نظر خودت بنویس-اینکار بقول شما نمایشی ، نظر افکار عمومی ایران را بخود جلب کرده که چرا مردم لرستان بایستی محروم باشند -مردمانی که سرزمین شان دارای منابع نفت -گاز- و آب و…است -بودجه کل کشور از منابع همین استانهای لرستان و خوزستان و کهگیلویه و بختیاری است .این اقدام هرچند ظاهری هم باشد تاثیر مثبت خواهد داشت.

  3. نمایندگان ما باید این درک رو داشته باشن که با جار و جنجال بودجه ای به ما تعلق نمی گیره!
    یه کم از آقای بروجردی یاد بگیرن!
    بایستی قدرت دیپلماسی شونو افزایش بدنن! با این بچه بازیها هیچی عاید استان ما نمی شه

  4. ر-م نماینده برا افراد بادرکی امثال جنابعالی جار وجنجال بپا میکنن که حقت ستانده شود برات متاسفم بادرک

  5. کاملا واضح است خواست مردم لرستان
    همکاری نمایندگان بادولت جهت رفع مشکلات نه استعفا های نمایشی

  6. ای کاش نماینده های استان لرستان بجای تقلید ، اندکی درنگ می کردن وبه فکر فرو می رفتند وبه کارنامه دو ساله ی خویش مراجعه وبعد استعفاء می دادند ،هرچند همه ی ما مردم لرستان می دانیم که هیچکدام ازاین نماینده ها به هیچوجه حاضر نیستند. این منصب را که خود می دانند با چه مشقتی بدست آورده اند ازدست بدهند .نماینده های محترم حال که خداوندبزرگ برما منت نهاد و این دولت معتدل را به ما عطا نموده ،فرصت را غنیمت شمرده وبا همدلی وهمکاری با این دولت گامی برای رضای خدا وخدمت به خلق خدا برداریم ودست از سیاسی باز بکشیم وبفکر رفع مشکلات مردم باشیم ، به امید آن روز که به جای تهدید به استعفاءبه فکرایجادرابطه حسنه بادولت امید وتدبیر وهمسوی با این دولت بزرگ مردمی باشید .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.