- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

شهدای هفته چهارم آذرماه

امام خمینی( ره ) : شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است.

شهدای هفته چهارم آذر ماه [1] شیرمحمد محمدی پور [2]

شهید پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ” شهید شیرمحمد محمدی پور ”    تاریخ شهادت     ۵۷/۹/۲۳ 

زندگینامه شهید شیرمحمد محمدی پور
شهید شیرمحمد محمدی پور در سال ۱۳۲۷ در روستای قبله طرهان از توابع کوهدشت دیده به جهان گشود وی به امور کشاورزی اهتمام می نمود . در سال ۱۳۵۳ ازدواج کرد که حاصل آن دو فرزند پسر و دختر است ایشان دارای روحیه ضد سلطنتی بوده اند که تنفر و انزجار وی نسبت به شیوه حکومت پهلوی هیچگاه قابل کتمان نیست وی در سرانجام راه صیانت و مجاهدت از ارزشهای والای اسلامی به تاریخ ۱۳۵۷/۹/۲۳ شربت شهادت را نوشید و در جوار ائمه هدی (ع) ماَوا گزید.
روحش شاد و یادش مستدام باد
شهید محمدپور علاقه ای شگرف به تعبد خداوند متعال و اقامه نماز و اجرای فرائض دینی بخصوص روزه و دعا داشتند مهمترین فعالیتهای اجتماعی شهید آگاه کردن کشاورزان نسبت به مسائل مبارزات بود و شرکت ایشان در تمامی تظاهرات ستم شاهی از نمودهای فعالیت سیاسی نامبرده به شمار می آمد. شهید محمدپور به واسطه عدم برخورداری از سواد خواندن و نوشتن قادر به انجام فعالیتهای فرهنگی و هنری ویژه ای نبود لیکن بصیرت و شناخت و آگاهی خاص ایشان نسبت به نهضت حضرت امام رحمه الله علیه موجب بیداری اطرافیان شهید می شد.
شهامت و بردباری از برجسته ترین خصوصیات اخلاقی شهید به شمار می آمد بگونه ای که با وجود جو رعب آمیز و خفقان سیاسی ایشان از بازگو کردن حقایق نهضت امام (ره) دریغ نمی نمود و در هر فرصت مناسبی بدون در نظر گرفتن مصالح شخصی به بیان حقایق می پرداخت
در یکی از روزهای عزاداری سید الشهداء با عده ای از حامیان امام (ره) با چماق داران رژیم ستم شاهی درگیر شدند و قلت آنان و کثرت چماق داران ذهن هر بیننده ای را به حماسه عاشورای حسینی (ع) راهنما می شد و مظلومیت حسین (ع) پس از توالی قرن های بسیار در آن درگیری نمایان بود.

حسن مراد رشنو [3]

شهید حسن مراد رشنو    تاریخ شهادت      ۶۲/۹/۲۵

موسی رحمتی [4]

شهید موسی رحمتی      تاریخ شهادت     ۶۵/۹/۲۶

عیسی مراد حسن زاده گراوند [5]

شهید عیسی مراد حسن زاده گراوند

 

یاران چــه غــریبانــه رفتند از این خانه     هم سوخته شمع ماهم سوخته پروانه

 

Untitled2 [6]

پیکر مطهر شهدای کوهدشت