- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

خاطره ی حاج یونس قبادی از شهید والامقام حاتم آزادبخت

 صحنه را خالی نکنید و به مبارزه علیه دشمنان اسلام ادامه دهید اکنون که اسلام در خطر می باشد و بارها امام عزیزمان متذکر شده است و در خطر بودن اسلام را اعلام داشته بدینوسیله برادران از باند بازی و گروه گرایی اعتنا ورزید. چون خدا می داند بسیار خطرناک است و در مقابل این گونه کارها اعلام خطر می نمایم و خون هزاران شهید جوان مانند علی اکبرها در میدان جنگ ریخته شده به هدر ندهید.

” فرازی از وصیت نامه سردار شهید حاتم آزادبخت “

1002517kakc003 [1]

 

خاطره ی حاج یونس قبادی از سردار شهید حاتم آزادبخت

پس از تشکیل گردان عاشورا شهید حاتم آزاد بخت بعنوان معاون گردان معرفی گردیدند و با توجه به اینکه سن ایشان از همه نیروهای گردان بیشتر بود و تجربه های فراوانی هم در جنگ و جبهه داشت همگی بعنوان پدر گردان عاشورا می دانستند و در واقع نقش پدری خود را در بین نیروها بخوبی ایفا می کردند .

عملیات بیت المقدس ۴ در منطقه عمومی بانه شروع شد و گردانها یکی پس از دیگری وارد عمل می شدند تا اینکه در شب سوم نوبت گردان عاشورا شد که یک گروهانش را جهت پدافند ارتفاعات تصرف شده الاغلو به عهده بگیرد .

 شهید حمید ابراهیمی همراه یک گروهان این ماموریت را انجام داد. شب دوم می بایست گروهان بعدی توسط شهید حاتم آزاد بخت با گروهان اولی که با شهید حمید ابراهیمی در خط بودند جابجایی صورت گیرد

قبل از اذان صبح به نیروها بیدار باش زده شد و ضمن وضو گرفتن و اقامه نماز صبح با چندین دستگاه لندکروز به قصد جابجایی باگروهان قبلی گردان عاشورا عازم منطقه شدند جاده اکثرا در دید و تیررس مستقیم نیروهای عراقی بود لذا می بایست نیروها در چند کیلومتری خط مقدم پیاده شوند و از منطقه ای که به وسعت ۲ کیلومتر زمین همواری داشت عبور نمایند تا به دامنه ارتفاع قمیش و الاغلو برسند و سپس از ارتفاع بالا رفته و جابجایی صورت گیرد پس از پیاده شدن نیروها از ماشینها و انجام ستون کشی پیاده ،عراق متوجه تحرک ستون در منطقه شده و با آتش تهیه سنگینی نیروها را عملا زمین گیر کرده بود و چند خمپاره هم در بین ستون اصابت کرده و تعدادی از نیروهای گردان از جمله حاتم آزاد بخت و عباس بسه پور جزء شهدا بودند و زخمی ها توسط امدادگران به عقبه یگان انتقال داده شده بودند ولی با توجه به وضعیت منطقه  و روشنایی هوا و دید مستقیم نیروهای عراقی انتقال شهدا به عقب امکان پذیر نبوده و این دو شهید والامقام در منطقه شهادت خود همچنان مانده بودند.

 جهت انتقال آنها با فرماندهی لشگر تماس گرفتم که فرمودند با توجه به دید مستقیم عراق و خطرات زیادی که وجود دارد امکان انتقال در روز امکان پذیر نیست و خودم حضورا به مقر فرماندهی لشگر مراجعه نمودم و گفتم در صورت فشار نیروهای عراقی و احتمالا عقب نشینی نیروهای خودی این دو شهید بجا می مانند باید حتما آنها را بیاوریم. علاوه بر آن ، نیروها در خط ، تماس گرفته اند که مهمات نداریم.

یک دستگاه پی ام پی که بعنوان مخابرات سیار بود در محوطه قرارگاه بود گفتم این پی ام پی را به من بدهید تا ضمن انتقال مقداری مهمات ، جنازه شهدا را هم سریعا به عقب منتقل کنیم که فرماندهی لشگر پذیرفتند و ما براه افتادیم مقداری از راه را عراقی ها دید نداشتند و انتهای جاده که به خط منتهی می شد را دید مستقیم داشتند  . زمانی که به دید نیروهای عراقی رسیدیم به خدمه پی ام پی گفتم که در زیر دید و تیر مستقیم عراقیها هستیم با سرعت تمام باید این منطقه را عبور کنیم که این کار را انجام داد.

 منطقه بر اثر بارندگی خیس و گل زیادی داشت از دور ، سرم را از داخل پی ام پی بیرون آوردم و به قصد پیدا کردن شهدا منطقه را زیر نظر گرفتم که متوجه جنازه ای شدم سرتا پا بادگیر آبی رنگی بر تن داشت سریعا از پی ام پی پیاده شدم به سمت این شهید رفتم که متوجه شدم شهید عباس بسه پور است که از نیروهای بسیجی گردان بود.

 عراقی ها شروع به شلیک خمپاره کرده بودند به خدمه گفتم چند صدمتر آن طرف تر مهمات ها را خالی کن تا من منطقه را بگردم لحظاتی طول نکشید که در ۵۰ متر جلوتر جنازه شهید حاتم آزاد بخت را نیز پیدا کردم تا پی ام پی رفته بود مهمات ها را خالی کند من هر دو شهید را به یک نقطه آوردم از دور داشتم منطقه را نظاره می کردم که یک نفر دیگر را دیدم که شهید شده بود ولی برایم ناشناخته بود لذا مجبور شدم در داخل جیب او مدرکی پیدا کنم که متوجه شدم اینهم بسیجی شهیدی بود که از مشهد مقدس در شبهای گذشته شهید و جنازه مقدسش بجا مانده بود تا برگشت پی ام پی دو نفری به هر صورتی که بود جنازه این سه شهید گرانقدر را به بالای پی ام پی انتقال دادیم در حالی که خمپاره دشمن و گلوله های مستقیم ضد هوایی و ……تمام منطقه را زیر آتش گرفته بودند اما به لطف خدا توانستیم جنازه این سه شهید گرانقدر را به معراج شهدا انتقال دهیم .  

با تشکر از حاج هادی و حاج یونس قبادی

 

1002517kakc002 [2]

سردار شهید حاتم آزادبخت                              پیکر مطهر سردار شهید حاتم آزادبخت