تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

گوشی‌هایی که باید بخریم و نخریم!

  • کد خبر : 39755
  • 22 آذر 1392 - 7:00

در طول این یک ماه گذشته، دوباره نوسانات به سراغ بازار آمد اما این بار به صورت کاهشی بود تا بسیاری از مدل‌ها شاهد افت قیمت باشند. البته چند روزی است که دوباره ثبات بر بازار حاکم شده و به همین دلیل آسان‌تر می‌توان گوشی مد نظر خود را پیدا کرد.

 

 

مدل‌هایی که بایستی الان خرید!

Nokia Lumia 920

این گوشی نوکیا نه مدل جدیدی است و نه از سیستم عامل اندروید بهره می‌گیرد، اما به قدری امکانات ریز و درشت در آن نهفته شده که حتی با وجود ویندوز فون، توانست در بین پیشنهادهای برتر ما جای بگیرد. لومیا ۹۲۰ از یک نمایشگر اچ‌دی بهره می‌گیرد و دوربین ۸ مگاپیکسلی آن کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. طراحی جذاب و جنس بدنه خوب به همراه رنگ بندی متنوع، این گوشی را تبدیل به یک مدل خاص کرده است. البته وقتی قیمت آن حول و حوش ۹۰۰ هزار تومان باشد، به طور حتم جذابیت آن در خرید بیش از پیش خواهد شد.

 

Nokia-Lumia-920

LG Optimus VU

اپتیموس وی‌یو از آن دسته مدل‌هایی است که هر کسی بدان علاقه‌مند نمی‌شود. چرا که نمایشگر ۵ اینچی این محصول ال‌جی به واسطه نسبت ۴ به ۳ کمی عریض‌تر از حد معمول شده و شاید کمی هم بد دست باشد! اما در مقابل، اگر از علاقه‌مندان به وب‌گردی باشید و یا تماشای عکس را نیز خیلی دوست دارید، وی‌ یو با قیمت فعلی، یکی از بهترین انتخاب‌های شما در خرید خواهد بود. این گوشی (یا فبلت!) در حدود ۸۵۰ هزار تومان قیمت دارد و با استفاده از یک نمایشگر ۵ اینچی، چیپست تگرا ۳، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و دوربین ۸ مگایپکسلی، مجموعه کاملی از امکانات را با قیمتی بسیار مناسب به کاربر عرضه می‌کند.

 

 

optumus-vu-back

Sony Xperia SP

این گوشی از سری اکسپریای سونی، از آن مدلی‌هایی است که افت قیمتی خیلی خوبی را تجربه کرد و از قیمت حدودی ۱.۷۰۰.۰۰۰ تومان در روزهای نخستین، حالا به زیر ۹۰۰ هزار تومان رسیده تا تبدیل به گزینه نخست علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند باشد. این محصول سونی با بهره ‌گیری از یک نمایشگر ۴.۶ اینچی، طراحی خاص با نوار شیشه‌ای، باتری پر توان و از همه مهم‌تر، یک سخت افزار بسیار قوی با هسته‌های Krait و فرکانس ۱.۷ گیگاهرتزی، می‌تواند دل هر عاشقی را ببرد!

 

 

ps3-and-sp

Huawei G700

به تازگی هواوی گوشی‌های خوب و خوش قیمتی را روانه بازار کرده است که یکی از این مدل‌های با ارزش، G700 نام دارد، یک گوشی با نمایشگر ۵ اینچ و وضوح تصویر اچ‌دی که از چیپست ۴ هسته‌ای ساخت این کمپانی هم بهره می‌گیرد و به کمک دوربین ۸ مگاپیکسلی خود، قادر است تا به صورت فول اچ‌دی هم فیلم‌برداری کند.

تمام این موارد را می‌توان با قیمتی کمتر از ۸۰۰ هزار تومان و با گارانتی اصلی تهیه نمود و به همین خاطر اگر به دنبال یک گوشی ۵ اینچی با مشخصاتی قابل قبول هستید، این گوشی گزینه‌ای عالی و ایده‌آل برای شماست.

 

 

Huawei-Ascend-G700

 

مدل‌هایی که نبایستی الان خرید!

HTC One Max

نخستین فبلت تولیدی اچ‌تی‌سی، مشخصات به نسبت خوبی هم دارد و با دارا بودن سنسور اثر انگشت، تبدیل به نخستین مدل در بین فبلت‌ها شده که از چنین قابلیتی بهره می‌برد. اما مشکل اصلی این فبلت قیمت بالای آن است که بیشتر از ۲ میلیون تومان بایستی بابت خرید آن پرداخت کرد، در صورتی‌که مدلی چون گلکسی نوت ۳ با قیمت کمتر، امکانات مناسب‌تری را هم ارایه می‌کند. پس چرا چنین هزینه‌ای را صرف این فبلت زیبا اما گران قیمت بکنیم؟

 

 

one-max-16

HTC One Dual Sim

در خوب بودن اچ‌تی‌سی وان هیچ شک و تردیدی وجود ندارد ، اما وقتی که نسخه تک سیم کارته این گوشی در حدود ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان قیمت دارد، چه دلیلی وجود دارد که برای گوشی کاملا مشابه آن، صرف توانایی پشتیبانی از دو سیم کارت، بیش‌تر از ۴۰۰ هزار تومان هزینه کرد؟! شما با این مبلغ اضافه می‌توانید یک گوشی اندرویدی دیگر داشته باشید و چنین اختلاف قیمتی اصلا منطقی نیست.

 

 

HTC-One-Dual-Sim_back

Apple iPhone 5c

قبل از معرفی رسمی آی‌فون ۵c در بازار، بسیاری گمان می‌کردند که حرف c ابتدای کلمه cheap به معنای ارزان است. هیبت این گوشی و ساختار پلاستیکی آن، چنین چیزی را هم در ذهن هر کسی متبادر می‌کرد. اما وقتی سری به بازار بزنید و ببینید این گوشی نه تنها ارزان نیست، بلکه از اکثر پرچمدارهای سایر کمپانی‌ها نیز گران‌تر است، متوجه تناقض شدید در قیمت بالای آن خواهید شد. جالب اینجاست که قیمت نزدیک به ۱.۸۰۰.۰۰۰ تومانی این گوشی، مشابه با آی‌فون ۵ است، مدلی که ساختار و ظاهر شکیل‌تری داشته و هیچ کمبودی در مقابل ۵c ندارد (اگرچه آن مدل هم خیلی گران است!). حتی با کمتر از این رقم شما می‌توانید پرچمدارانی چون ال‌جی G2، سونی اکسپریا Z1 و سامسونگ گلکسی S4 را بخرید!

 

 

apple-iphone-5c

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=39755

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. محمد جان مرسی از اطلاعات مفیدی که تو سایت کذاشتی استفاده کردیم

    • سلام
      محمد جان
      ممنون از حضورتون

  2. با تشکر فراوان وبه امید روزهای بهتر برای میر ملاس

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.