- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

قفل زنگار بسته دانشگاه علوم پزشکی لرستان کی گشوده می‎شود؟

 

پدارم صدر / میرملاس نیوز : قفل‎های زنگ زده مدیریت لرستان با کلید تدبیر و امید یکی یکی در حال گشودن است. همین که روی پایگاه خبری میرملاس کلیک می‎ کنی ناخودآگاه لبخندی روی لبانت نقش می بندد که قفلی دیگر گشوده شد و زنگار از روی زنگ زده سازمانی دیگر در لرستان در حال پاک شدن است، مسرت بخش‎ترین خبری که دیدم تغییر مدیرت سازمان آموزش و پرورش بود که دولت تدبیر و امید سکان آن را به یکی از مدیران جوان و خوش فکر لرستانی سپرد که امید آن می رود با داریت و هوشمندی بتواند این کشتی شکسته را به ساحل آرامش برساند. تا این جای کار امیدواریم جوش و خروش و شادابی به دانش‎ آموزان ما برگردد و این سازمان که از سازمان‎های پایه‎ ای در تعلیم و تربیت است بتواند به درستی وظیفه و نقش خود را انجام دهد.
اما آنچه باعث شد که این چند سطر نوشته شود، قفل زنگار بسته بهداشت و درمان استان لرستان است که احساس می‎ شود کارکنان این سازمان عریض و طویل که این روزها به علت عدم مدیریت در خواب زودرس زمستانی به سر می برند. به این سادگی گشوده نشود. چرا که در حالی که مردم ایران و در کنار آن مردم لرستان رای به تغییر داده و از تهمت‎، دروغ و ریا خسته شده بودند، این بار در دولت تدبیر و امید کلید دانشگاه علوم پزشکی و سکان این دانشگاه به دست فردی سپرده شده که نمی تواند هدایت گر خوبی برای این سازمان بزرگ و سرمایه‎ای در دولت تدبیر و امید باشد. چرا که بیشتر از این ثابت شده بود که منافع فردی و گروهی در دانشگاه علوم پزشکی نمودی بیشتر دارد تا سلامت مردم لرستان.
دانشگاه علوم پزشکی لرستان با توجه به این که بعد از آموزش و پرورش دومین سازمان بزرگ از نظر نیروی انسانی می باشد متاسفانه نزدیک به سه ماه است که رها شده و می رود که از نظر کیفی و کمی در شرایطی قرار گیرد که برای جبران آن سخت باشد. تعلل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در راس آن وزیر فرهیخته و هوشمندی قرار دارد و خود با محرومیت این اقلیم آشنایی کامل دارد بیشتر تعجب ما را بر انگیخته است. شاید بخش عمده‎ ای از این تعلل را بتوان به دخالت های برخی از نمایندگان استان  دانست. و بخش دیگری از آن را اعضاء هیت علمی و کارکنان این سازمان را که در تعیین سرنوشت خود هیچ نقشی را ندارند. نبود انجمن‎ های موثر علمی و همچنین تشکل‎ های ساختارمند و نیرومند یکی دیگر از این آسیب‎ هاست، در نبود این تشکل‎ ها ، افراد این نقش را بازی کرده و منافع گروهی آنها باعث انسجام بیشتر بین آنها شده و برای تخریب دیگران از هیچ کوششی دریغ نکنند.
به نظر می‎ آید حال که شعار دولت یازدهم تدبیر و امید است این تدبیر در وزارت بهداشت به منصه ظهور رسانیده شود تا نهال امید در این سازمان و برای کارکنان آن بارور شود تا از نتیجه آن مردم بهرمند شوند.