- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان :عدم ابلاغ قرارداد اجرای طرح سد معشوره را نداشتن توجیه اقتصادی عنوان می کنند

 

 

استاندار لرستان گفت: قرارداد پروژه ملی سد معشوره در استان لرستان با وجود داشتن مصوبه سفرهای استانی و کلنگ زنی آغاز آن از سوی رییس جمهوری سابق، هنوز ابلاغ نشده است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، ˈهوشنگ بازوندˈ  افزود: اجرای این سد یکی از نیازهای جدی استان لرستان در زمینه مهار روان آبها و تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی برای توسعه صنعت کشاورزی از طریق تبدیل اراضی دیم به آبی است.

وی اظهار کرد: این پروژه با وجود عدم پرداخت مناسب اعتبارات اجرایی و ابلاغ نشدن قرارداد اجرای آن، با جدیت از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در حال ساخت است.

بازوند افزود: با وجود بازدید چندین باره مقامات ارشد دولت گذشته از این پروژه، مجوز ماده ۲۱۵ پروژه و قرارداد اجرای آن صادر و ابلاغ نشده است.

استاندار لرستان با اشاره به پیگیری های انجام شده برای ابلاغ قرارداد اجرای این طرح اظهار کرد: مقامات وزارت نیرو علت عدم ابلاغ قرارداد اجرای طرح را نداشتن توجیه اقتصادی عنوان می کنند.

به گفته وی با اجرای این پروژه علاوه بر تبدیل ۳۶ هزار هکتار از اراضی دیم منطقه به کشت آبی، زمینه برای تولید برق و همچنین مهار روان آبهای خروجی از استان و توسعه صنعت گردشگری در لرستان فراهم می شود.

طرح عمرانی سد معشوره یکی از مصوبات سفر سوم دولت آقای احمدی نژاد به استان لرستان است که عملیات اجرایی آن در سال ۹۱ آغاز شد.