تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

پیریایی از معلمی در کوهدشت تا استانداری قم

  • کد خبر : 39986
  • 25 آذر 1392 - 17:48

    کرم رضا پیریایی متولد ۱۳۳۹ «کوهدشت لرستان» و اصالتا «پیر حیاتی» است . وی در مهرماه سال ۱۳۵۹ و در ابتدای پیروزی انقلاب در حالی که فقط ۱۹ سال سن داشت . در کسوت دبیر در دبیرستانهای کوهدشت لرستان اولین تجربه های کاری خود را در مشاغل اداری پشت سر گذاشت. بعدها از […]

 

 

کرم رضا پیریایی متولد ۱۳۳۹ «کوهدشت لرستان» و اصالتا «پیر حیاتی» است . وی در مهرماه سال ۱۳۵۹ و در ابتدای پیروزی انقلاب در حالی که فقط ۱۹ سال سن داشت . در کسوت دبیر در دبیرستانهای کوهدشت لرستان اولین تجربه های کاری خود را در مشاغل اداری پشت سر گذاشت.

بعدها از سمت دبیری به مسئولیت امور تربیتی آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت و معاونت امور تربیتی آموزش و پرورش استان لرستان ارتقاء یافت .

 

پبریایی و دفاع مقدس

پیریایی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و جانباز جبهه های نبرد حق علیه باطل است . مقالاتی هم به قلم او در مورد شهیدان اسماعیل هادیان و حمید ابراهیمی در رسانه ها منعکس شده است.

پیریایی دردوران جوانی خود در کوهدشت لرستان ، علاوه بر تشکیل اتحادیه دانش آموزان لرستان و برگزاری اردوهای فرهنگی وتربیتی ، هسته ها ؛ جلسات و محفل هایی هم با فرهنگیان ، بازاریان ، دانش آموزان واقشار مختلف مردم تشکیل داد که خروجی کارش تربیت برخی مسئولین اجرایی در سطح کشور ، روحانیون و مدیران موثر شاغل در نظام مقدس جمهوری اسلامی بود .

پیریایی از آن دسته از مدیران فرهنگی است که خود بارها تاکید کرده:” من کار تربیتی مفصل از بامداد تا بامدادکردم نه از صبح تا شب ! و در طول عمر هیچ وقت کار معلمی وتربیتی را رها نکرده ام”

 

 

پیریایی و اولین قدم اجرایی

شاید بشود گفت از جمله اولین قدم های پیریایی ( پس از دبیری آموزش و پرورش در سن ۱۹ سالگی! و معاونت امور تربیتی استان ) در عرصه ی اجرایی ؛ « مسئولیت او در شورای هماهنگی تبلیغات شهرستان کوهدشت» بود و سپس عضویت در شورای فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان و نمایندگی دانشجویان دانشگاه اصفهان.

 

پیریایی و احزاب

او از اولین افرادی بود که در حزب جمهوری اسلامی عضو شد . پیریایی با عضویت در شورای دفاتر حزب در کوهدشت لرستان جمله ی شهید بهشتی – که آن روزها در تابلوی دفاتر حزب قاب گرفته می شد – را به خاطر سپرد : “حزب معبد من است” …

پیریایی در جایی در خصوص این جمله ی شهید بهشتی گفته بود : “کلمه ی پاک با عمل صالح هم صعود می کند و هم جاودانه می ماند چون شهید بهشتی آن جمله را از سر سویدای دل گفته بود”.

و البته اضافه می کند : « معبد امروزی ما بجای احزاب همین محل های کارمان است که باید در انجام وظایف خود از هیچ کوششی فرو گذاری نکنیم . »

 

پیریایی و رویکرد «کادر سازی» و نفی فعالیت حزبی

پیریایی در رویکردش ثابت کرده که کادر سازی را به فعالیت حزبی ترجیح می دهد و البته در کار کادریابی بسیار مشکل پسند است!

او در این زمینه نیز بارها گفته : «من به کادر سازی ایمان دارم اما معتقدم کادر سازی باید هدفمندباشد تا نتیجه بخش باشد زیراکادر سازی صاحبکار می خواهد وبهترین صاحبکاران و متولیان کادر سازی هم معتقدم خود دستگاههای اداری کشور هستند».

پیریایی در شرایط فعلی هیچ نقشی را برای احزاب و تشکل های سیاسی در کادرسازی نمی بیند و در این باره معتقد است: « من یک زمانی فکر می کردم احزاب می توانند متولیان خوبی برای کادر سازی باشند چون هم می توانند دارای برنامه واتاق فکرباشند وهم نیروهای خوب را شناسایی ودر افقی بالاتر آنها رابسازندولی در شرایط فعلی کشور از اینکه احزاب بتوانند کار درست وموثری انجام دهند وبتوانند نقش واقعی ومناسبی را درعرصه اداره امور کشور داشته باشند؛نشانه های بزرگی را نمی بینم . »

 

ورود پیریایی به عرصه اجرایی کشور

کرم رضا پیریایی؛ چند سالی در کسوت کارشناس سیاسی در استانهای مختلفی همچون مازندران ، گیلان ،زنجان ، آذربایجان شرقی و غربی ، کردستان ، همدان ، کرمانشاه و استان ایلام در وزارت کشور تجربه های جدیدی در عرصه های مدیرت و اداره مسائل حکومتی یک جامعه اسلامی آموخت و شاید همین تجربه ها بود که مقدمات را برای فرمانداری شهرستان های دره شهر و آبدانان استان ایلام ؛ بانه، قروه و دهگلان در استان کردستان و همچنین مدیر کلی امور اجتماعی و انتخابات استانداری کردستان فراهم کرد .

 

پیریایی و استارت در سه قوه

پیریایی پس از سمت «نمایندگی وزارت کشور در آموزش و پرورش»  بلافاصله وارد حیطه ی قوه مقننه شد و بعنوان مشاور رئیس سازمان امور مجلس شورای اسلامی و همچنین  «مدیریت مجتمع بهارستان مجلس شورای اسلامی» ؛ فعالیت در مجلس شورای اسلامی را به کارنامه اش افزود .

 

پیریایی و ورود به آیینه ی جادو

پس از قوه مقننه ؛ “رسانه ی ملی” میزبان تجربیات پیریایی شد.

سمت های پیریایی در سازمان صدا و سیما عبارتند از :

 

– مدیر کل صدا و سیمای استان ایلام

– مدیر کل صدا و سیمای استان کردستان

– مدیریت ارتباطات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

– مشاور معاون ارتباطات و امور بین الملل صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران

– ریاست مرکز موسیقی و سرود جمهوری اسلامی ایران

– عضوهیات مرکزی گزینش صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران

او در باب همکاری اش با صدا و سیما در گفتگویی گفته بود : «کار در رسانه یک امر جامع است وهر کسی که در رسانه کار می کند بایدجامعیت امور را ببیند.»

 

پیریایی و کردان

پیریایی در بخشی ازگفتگوی خود با یکی از سایت های خبری به نقش مرحوم کردان در صداوسیما اشاره کرده و در این باره می گوید:”مرحوم کردان که خداوند ایشان را رحمت کند؛همواره تاکید زیادی بر تشکیل اتاق فکر در صدا وسیما وبویژه مراکز استانی صدا وسیما داشتند ؛ پس از آنکه مرحوم کردان از سوی آقای ضرغامی بعنوان معاون امور مجلس واستانهای صدا وسیما انتخاب شد و من هم مدیر کل صدا وسیمار مرکز کردستان بودم بنا به توصیه ایشان اتاق فکر صدا وسیمای مرکز کردستان را راه اندازی کردیم و نتایج بسیار خوبی هم از تاسیس آن گرفتیم بطوریکه سطح ارتباط ما را با مردم به حد مشارکت می رساند و نخبگان هم با علاقه زیادی از برنامه ها استقبال می کردند”.

 

پیریایی و همدان

پیریایی در جلسه هجدهم بهمن ماه ۱۳۸۸ هیات دولت، بعنوان استاندار جدید همدان  منصوب شد . وی علاوه بر استانداری رئیس هیئت مدیره باشگاه فرهنگی – ورزشی پاس همدان را برعهده داشت .

در این چهار سال بود که به تصویب هیئت دولت نشان سازندگی را به پاس از زحماتش در اجرای موفق طرح هدفمندی یارانه ها از معاون اول وقت دریافت کرد.

آن روزها رسانه ها خبر از اجرای بی بدیل طرح هدفمندی یارانه ها در استان همدان می دادند .

پیریایی سرانجام بنا به دلایل سیاسی و زد و بند ها و فشارهای غیر منصفانه مخالفان احمدی نژاد در استان همدان پس از ۴ سال  استانداری همدان را ترک کرد .

 

پیریایی و قم

محمود احمدی نژاد درجلسه مورخ ۷ تیر ماه ۱۳۹۱ هیئت دولت ؛ کرم رضا پیریایی را بعنوان استاندار جدید قم جایگزین محمد حسین موسی پور – داماد خانواده باهنر – کرد .

گفتنی ست که موسی پور اولین استاندار روحانی کرمانی الاصل دولت احمدی نژاد بود.

پیریایی در شرایطی به عنوان استاندار قم منصوب ومعرفی شد که برخی شخصیت ها وگروههای سیاسی منتقد یا مخالف دولت تحرکاتی را برای ابقای حجت الاسلام موسی پور در قم آغاز کرده بودند بطوریکه در مقابل مصوبه هیئت دولت از خود مقاومت هم نشان دادند تا جایی که این موضوع حتی به جلسه معارفه پیریایی در حین سخنرانی وزیر کشور( محمد مصطفی نجار) هم کشیده شد و یک طلبه زبان به اعتراض گشود که با عتاب وزیر کشور رو به رو شده و به خارج از سالن هدایت شد.

سرانجام جلسه معارفه رسمی پیریایی در ۱۱ تیرماه ۱۳۹۱ برگزار شد . بدین ترتیب چهارمین انتصاب استانداری قم در دولت احمدی نژاد   ؛ کرم رضا پیریایی  شد .

در بدو ورود پیریایی ، قم شاهد فضاسازی ها و تحرکاتی بود . پیریایی در اولین سخنرانی رسمی خود با جمله ی تعیین کننده ی «من سرباز ولایت هستم» بی توجهی به قضاوت های نادرست و تلاش دو چندان جهت پیشبرد اهداف نظام را ترجیح داد به پاسخ دهی به جریانانت خاص.

 

پیریایی ، علما و مراجع

اولین دیدار او با علما مربوط می شود به دوران استانداری همدان که در سفری به قم به دیدار آیت الله نوری همدانی می رود و ایشان اولین پرسشی که از پیریایی داشتند راجع به ویژگی ها ومختصات متفاوت سرزمینی بود .

پیریایی در این باره گفته : « الان با وجود گذشت چندین سال از آن دیدار فکر می کنم نمونه ها و مباحثی که در این جلسه مطرح شد  خیلی مهم بوده وکمک زیادی به ما در پیشبر امور استان داشت”.

پیریایی معتقد است:”آمایش سرزمین قم هم به لحاظ طول وعرض وهم از نظر افق،اعماق وارتفاع بسیار مهم وقابل تحلیل های گوناگون است ودقیقا به همین دلیل است که معصومین (علیهما السلام) هم آنرا حرم امن الهی نامیده ونمی شود بدون اذن خداوند در اینجا کار کرد”.

او همچنین در کسوت استانداری قم دیدارهای مکرری با مراجع وعلمایی همچون آیت الله سیستانی ، مکارم شیرازی ، شبیری زنجانی،علوی گرگانی، مصباح یزدی، امینی، استادی، جوادی آملی، صافی گلپایگانی، هاشمی شاهرودی، حسینی بوشهری، سعیدی،علوی بروجردی، مقتدایی و همچنین طلاب وفضلای قم داشته است.

آیت الله سیستانی مرجع شیعیان عراق در خلال یکی از دیدار ها به پیریایی گفته بود «از نزدیک در جریان رشد و توسعه شهر مقدس قم هستم.» (به نقل از خبرگزاری ها)

 

پیریایی و دور زدن تحریم ها!

در بعد فعالیت ها واقدامات داخلی استانداری در شرایط سخت اقتصادی سال ۹۱ که برخی اوقات دستگاههای دولتی به دلایل تحریم وشرایط سخت اقتصادی وانقباضی و بسته شدن دست بودجه کشور درپرداخت حقوق ماهانه کارکنان خود نیز مشکل داشتند ، پیریایی با تسلط بر ضوابط حقوقی و مقررات جذب بودجه واعتبارات توانست با تغییرات اندکی که در بدنه مدیریت اجرایی و برخی قسمت های استانداری و فرمانداری انجام داد ؛ با کمک سعید عین اللهی معاون توسعه ومدیریت منابع انسانی خود بیش از ۲ میلیارد تومان بدهی استانداری به کسبه و مردم قم و حتی کارکنان خود را به صفر برساند و سروسامانی به وضعیت مالی ومعیشتی کارکنان استانداری بدهد و ایضا طلب ها و حق وحقوق آنها را که در طول ۴ سال گذشته انباشته شده و به قسمت دیون منتقل شده بود را در اوایل سال ۱۳۹۲  استیفاء و به آنان پرداخت کند.

 

پیریایی ، رسانه های مکتوب و مجازی

پیریایی صاحب امتیاز ومدیر مسئول هفته نامه سراسری جریان است . این نشریه هم اکنون در حال انتشار محدود می باشد .

او علاوه بر رسانه ی مکتوب به پشتوانه ی مجازی نیز معتقد است به گونه ای که شاید بشود گفت پیریایی اولین استانداری بود که در فضای مجازی تارنمای شخصی راه اندازی کرد و در آن به بیان مواضع خود پرداخت .

 

مهمترین اقدامات پیریایی و مجموعه اش در استانداری قم عبارتند از:

– اجرای فاز یک طرح اولین مونوریل ایران در قم بعنوان یک طرح عظیم ماندگار

– پیگیری و کمک به تسریع احداث بلوار پیامبر اعظم(ص)

– پیگیری طرح توسعه واحداث صحن غربی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)

– پیگیری طرح توسعه مسجد مقدس جمکران

– احداث بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن مهردر استان قم

– اجرای طرح آبرسانی به برخی روستاها

– افتتاح کمر بند ریلی وخروج قطار های باری از داخل شهرقم

– اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم به خطوط سراسری راه آهن

– توسعه فعالیتهای بازرگانی،صادرات،واردات وسرمایه گذاری وتبادلات تجاری با کشور های خارجی

– بهسازی ونوسازی وزیبا سازی رودخانه قمرود

– کمک به احداث تالار مرکزی شهر قم

– تعریض جاده قم گرمسار وتوسعه آن در قالب طرح عظیم آزادراه حرم تا حرم(بین قم – مشهد) بصورت ۴ بانده که مراحل پایانی خود را می گذراند.

– کمک به احداث بزرگترین فرودگاه خصوصی کشور در قم

– احداث دهها بلوار و خیابان و پل در سطح شهر

– پروژه ی  ادامه تونل خیابان دو طبقه عمار یاسر

– پیگیری  پروژه متروی قم

– احداث واجرای دهها طرح صنعتی ومعدنی در استان

– احداث چندین شهرک صنعتی وتخصصی بویژه شهرک چاپ ونشر در استان

– احداث وتکمیل طرح بزرگ میدان وپارکینگ بزرگ امام خمینی با گنجایش چندین هزار خودرو در اطراف حرم

– احداث وتوسعه اماکن وسالن های ورزشی وفضای سبز در قم

– توسعه اماکن آموزشی،علمی وپژوهشی همچون دانشگاهها وموسسات آموزش عالی

– احداث وتوسعه مراکز تفریحی وتوریستی

 

پیریایی در جمله ای مشهور در مورد ضرورت انجام وظایف بشیوه ایی صحیح و با پرهیز از هر گونه اشتباه در اجرای برنامه های کاری ، گفته : “ما از نسل قصور و تقصیر نیستیم و حتی حق قصور  و  تقصیر نداریم ؛ بنابراین قصور در انجام وظایف معنی ندارد.”

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=39986

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 29در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۲۸
  1. با سلام وعرض خداقوت توفیق وسربلندی همه همشهریان و جوانان خطه لرستان به ویژه کوهدشت آرزوی ماست خوب است که رزومه سایر عزیزان نیز جهت آگاهی مردم شریف کوهدشت از وشناخت بیشتر از فرزندان غیور شان را درج فرمائید متشکریم

  2. خوشحالم. . .

    خداوندا تو میدانی که انسان بودن و ماندن در این دنیا چه دشوار است
    چه رنجی می کشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است

    آقای پیریایی من به نوبه ی خودم از شما بزرگوار بابت تمام اشتباهات بزرگترهام معذرت میخوام./

  3. خیلی هاتوهمین شهرهستن اون وقتااین کارهاروبیشترشم کردن ولی استفاده نکردن

  4. شاید ولی استفاده مناسب حتما لازم است چون بنا بر پیشرفت است پیشرفت جامعه منوط به استفاده از امکانات فرصت هاست چه فر د چه جمع ۰امیدوارم آهنگ پیشرفت جمعی شهرمان شکل بگیرد البته من شک دارم خیلی ها مثل آقای پیریایی تلاش کرده باشند

  5. در شهر ما پیریایی ها زیادی هستند که چراغ خاموش تردد می کنند؛ولی ای کاش برای کوهدشت هم خیری داشتن. برخی شهر ها با وجود یکی از این افراد پیشرفت های چشمگیری داشتن که ظاهرا آقای پیریایی کار درست تر از آنها نیز بود ه اند.در اینجا این سئوال قابا تامل در ذهن بشر خطور می کند که آیا افرادی که در مدیریت شهر خود ناتوان هستند (ظاهر و باطن کوهدشت معلوم است۳۵ سال بکر باقی مانده )میتوانند جامعه بزرگ ایران را اداره کنند؟

  6. آقای پیریایی را زمانی که محصل بودم و بعدا که بیشتر می فهمیدم می شناختم. البته آشنایی دو طرفه یا ارتباط نداشتیم. برخوردش ظاهراً جوری بود که حداقل در ابتدا، جذ به ای برای یک نوجوان یا جوان مثل من نداشت. شاید خیلی جدی (و مقداری سختگیر) بود و جدیتش مانع از شکل گیریِ ارتباط بین او و نوجوان یا جوانی مثل من میشد. برداشت من به غلط یا صحیح این بود که او که اخلاقش تند است. همین برداشت یا واقعیت کافی بود که کسی با روحیه من (که فکر میکنم روحیه ام ملایم بود) نتواند با او حسِ همگونگی داشته باشد.
    ولی گذشته از این موضوعِ فرعی، فکر میکنم آقای پیریایی چند ویژگی داشت که «داشنِ آنها با هم» در میان سیاسیونِ درون نظام در شهرستان کوهدشت در آن موقع کم نظیر بود.
    ۱ـ هوش، تمرکز و گیراییِ بالا
    ۲ـ جدیت و قاطعیت و کارِ عمیق
    ۳ـ شجاعت و پاکبازی و نداشتنِ تردید در مسیرِ فعالیتِ فکری ـ سیاسی (در آن زمان که من میشناختم)
    ۴ـ بیان رسا و فصیح و قلم قوی
    ۵ـ اطلاعات زیاد و مطالعه در باب موضوعات فرهنگی و ایدئولوژیک بعلاوه استقلال فکری
    ۶ـ داشتنِ صبغه ی تشکیلاتی و تشکیلات پذیری و کار تیمی و برنامه ریزی و البته گاهی تک روی
    ۷ـ آگاهیِ سیاسی بالا نسبت به جریاناتِ سیاسیِ موجود در آن زمان
    ۸ـ سلامتِ مالی و نخواستنِ چیزی به طور غیرمشروع برای خود.
    و اما:
    ۱ـ تند روی و گاهی افراط
    ۲ـ دافعه ی قوی برای مخالفان و نداشتنِ جاذبه ی قوی برای همفکران حداقل در مراحل اولیه یا برای سن من در آن زمان
    ۳ـ سخت گیری و اخلاق خشن به برداشت من
    ۴ـ تاثیر پذیری از احساسات و روحیاتِ خاصِ خویش (البته در هدفگذاری و تفسیرِ وقایع نه در برنامه ریزی و پیمودنِ راه)

    اما وقعاً من وقتی فهمیدم در دولت دوم سازندگی در اردوگاه جناحِ راست در آن زمان (اصولگرایان کنونی) قرار گرفته، شوکه شدم. چون نه آدمِ کم عمقی بود که که دیدگاهش به راحتی عوض شود، نه آدمی خاکستری بود که این دیدگاه و آن دیدگاه برایش چندان تفاوتی نداشته باشد. نه آدم محافظه کار یا سنتگرایی بود که به محافظه کاری بگراید. فقط شنیده بودم و قابل درک بود که جناح چپ به توانایی اش چندان توجه نمیکردند. هنوز واقعاً برایم سوال است که آیا وقتی که در انتخابات ریاست جمهوریِ سال ۱۳۷۶ فرماندار قروه (فکر میکنم قروه) بود درست است که آقای خاتمی را به شهر راه نداده یا برخورد غیرمحترمانه با او داشته است؟
    با این حال، وقتی شنیدم استاندارِ همدان شده، خوشحال شدم. چون احساسم این بود کسی استاندارِ این استان شده که تواناییِ لازم برای استاندار شدن را (به زعم من) دارد. چهار سال پیش زمزمه ای بود که قرار است استاندار لرستان شود؛ خیلی خوشحال شدم اما نشد و آقای ده مرده آمد که دویست میلیار بودجه ی زبان بسته را روی کوی مُدبه هزینه کرد در صورتی که بسیاری از سدهای کوچک لرستان برای چند میلیارد تومان در مانده بودند.
    اینها خلاصه ی برداشت شخصی من از ایشان (جناب آقای پیریایی) بود. نه حُبی در کار بود نه غرضی. شاید نزدیکترین دوستانش نتوانند به این دقت (به زعم من) او را ارزیابی کنند. گاهی مواقع شناختنِ آدمها از چگونگیِ آدمها برای من لذتش بیشتر است گرچه ممکن است شناختم از آدمها، قدیمی یا اشتباه باشد. امیدوارم از طرفِ طرفداران یا مخالفانِ ایشان به حُب و بغض متهم نشوم و ایشان هم از بخشی از این کامنت که در تاییدشان نیست دلخور نشوند.

    • با سلام خدمت جناب آقای گراوند
      ارزیابی شما با مراعات انصاف ، دقیق و بدور از گرایش های سیاسی است.
      خدا وکیلی کوه مدبه رو گفتین و کردین کبابم ، یکبار که به لرستان آمده بودیم بعد از بارها اصرارخانواده ام ، ناچاراً از کوه مدبه بالارفتیم ، آسفالت بود و کوه و سربالایی و دگر هیچ و هیچ ….
      همون روز وارد جاده کوهدشت شدم ، به قولی هوا گرگ ومیش شده بود ،آسفالت( بویژه از مله شبانان به سمت کوهدشت شخم شده بود ، پیچ قبل از کافر مسلمان …) ، پرتگاههای مخوف ، پیچ های کشنده ش ، هر وجبش جای داغدار شدن یک خانواده کوهدشتیه . فکرشو که میکنم چه بزرگانی رو این جاده از ما گرفته امیری ها ، محمدی ها …۰
      موفق باشین ، درد دلی بود ،خواستین به نمایش نذارین .

    • آقای گراون
      من تا کنون شما را آدم مطلعی می دانستم از امروز به بعد تجدیدنظر می کنم . شما هم مثل بسیاری از قلم دوان های لرستان و کوهدشت یکی به نعل می زنید ، یکی به میخ .
      در کارنامه اعمالتان تعریف از پیریایی نبود که آن هم اضافه شد
      یا تحلیل سیاسی ننویسید یا اگر می نویسید با درایت و عمق . تحلیل سیاسی نوشتن به شناخت دقیق سابقه و تاریخچه آدم ها نیاز دارد که شما ندارید .

      • ناشناس محترم سلام و زنده باشی
        گرچه فکر میکنم شما شاید منظور بدی نداشته ای، ولی به کار بردنِ اصطلاح «قلم دوان» برای اهل قلم، اهانت به قلم است و شبیه ادبیات برادر! «حسین شریعتمداری» است. گرچه از سیاق نوشتارتان مشخص است که بالعکس شما هیچ تناسبی با شریعتمداری ندارید.
        دلیلی ندارد یکی به میخ بزنم یکی به نعل؛ چون من و آقای پیریایی همدیگر را از نزدیک نمشناسیم. آدمها هم نقاط قوت دارند هم نقاط ضعف. اشاره به هر دو جنبه ی آنها، الزاما یکی به نعل یکی به میخ نیست. پیریایی هم الان قدرتی ندارد که من بخواهم مهری در مسجد بگذارم. کلاً اگر اهل نان قرض دان بودیم، الان روزگارمان بهتر از این بود.
        ارزیابی یک قوت و ضعفِ فردیِ یک شخص، در حوزه ی تحلیل سیاسی قرار ندارد که من تحلیل سیاسیِ اشتباهی کرده باشم.
        من در این کامنت کوتاه، کاری به دیدگاه سیاسیِ آقای پیریایی نداشته یا آن را تایید نکرده ام زیرا دیدگاه ما متفاوت و در خیلی از ابعاد متعارض است لذا اصولاً من نمیتوانم دیدگاه سیاسیِ ایشان را تایید کنم. بلکه به این ابهامات نیز اشاره کرده ام که «چرا و چگونه از اروگاه چپ در اردوگاه راست قرار گرفت؟» یا آیا واقعیت دارد که «ایشان در دوره فرمانداری شان، خاتمی را به شهر قروه راه نداده است؟»
        قرار هم نیست در ارزیابیِ توانایی ها و ضعف هایِ فردیِ یک نفر، به بررسیِ حوزه ی خصوصی و تاریخچه شخصی اش بپردازیم و به اصطلاح وارد پوستش شویم و یا چون با او اختلاف در دیدگاهِ سیاسی و فکری داریم، توانایی هایش را کتمان کنیم و یا اگر انطباق سیاسی داریم بی جهت از او تعریف کنیم.
        در ضمن، ارزیابی های ما باید بر اساسِ عملکردِ افراد باشد و نباید نیت خوانی کنیم. به همین خاطر، برخلافِ بسیاری از دوستان، من آقای پیریایی را اصلاً اصلاح طلب نمیدانم و مهم نیست در نیتش چه میگذرد یا نمیدانم ایشان اساساً دیدگاهش عوض شده یا به دلایلِ دیگری در اردوگاهِ راستگرایان قرار گرفته، هرچه باشد، ایشان عملاً اصولگرا هستند.
        اتفاقاً همانطوری که در کامنت نوشته ام من شخصاً به غلط یا صحت، احساس خوشایندی نسبت به آقای پیریای نداشته ام. اما معمولاً سعی میکنم واقعیت ها را بر معیار احساسم تفسیر نکنم که کاری عوامانه و فاقد ارزشِ «معرفت شناختی» است. لذا حیف است که قوت های افرادی را که با آنها اختلاف دیدگاه داریم از نظر بیندازیم همان طوری که نباید ضعف ها را کتمان کرد که من اشاره کرده ام.
        معمولاً در فضای سیاسی، وقتی کسی منصفانه و واقع گرایانه حرف بزند، از هر دو طرف، متهم میشود که «یکی به میخ یکی به نعل زده» که اینهم از نگاهِ استبداد زده و ایدئولوژی زده ی ماست که همه چیز را «سیاه و سفید» می بینیم و به راحتی از آن رهایی نمی یابیم.
        به هر حال، من شناختم را از آقای پیریایی که مربوط به گذشته است که حتما هم کاملاً دقیق نیست ارائه کرده ام. ممکن است بخش زیادی از آن نیز اشتباه باشد ولی هر چه هست برداشتی صادقانه است و صادقانه بیان شده است.
        در پایان، از اینکه از سیاقِ کلامت بر می آید که مرا «کم اطلاع دانسته ای نه «سیاسی کار»، سپاسگزارم، چون بسیار محتمل است چنین باشد؛ اما اگر سیاسی کار میدانستی از درون ناراحت میشدم گرچه بروز نمیدادم.
        موفق و موید باشید و کمی هم بیشتر.

    • سلام جناب گراوند عزیز. اسمتان را دیدم بهانه ای شد سلام عرض کنم. موفق باشید.

  7. خدمات جناب پیر یایی در حوزه ی فرهنگی و تربیتی بر کسی پوشیده نیست. بنده به عنوان کسی که سالها افتخار شاگردی ایشان را داشته ام ودر انتخابات مجلس ششم زمانی که ایشان در حوزه ی انتخابیه کوهدشت کاندیداشدند یکی از یاران و اعضای فعال ستاد انتخاباتی وی بودم پیشنهاد می نمایم جناب پیر یایی انشاالله وقتی مسولیت استانداری را به شخصی دیگر محول کردند به میان شاگردان آن زمان و دوستان قدیمی شان تشریف بیاورند تا دوباره مروری داشته باشیم به نصیحت هایی که ایشان داشتند و یک دوره دیگر برایمان نهج البلاغه تفسیر کند و نحوه ی دل بریدن از دنیای مادی برایمان ترسیم نمایند!!

    • والبته فال حافظ شیرازی
      جناب آقای پیریایی درسفرهای تبلیغاتی که گاها درخدمت ایشان بودیم ازشون میخواستیم تفألی بزنن به حافظ والبته بسیارتفسیرهای دل انگیزازشعرحافظ
      حاجی جان گُل گفتی کاش پیریای برگردن کوهدشت واقعا ماکه ایشان رو دوسش داریم لیکن فضا خیلی عوض شده شایدهم عوضی شده،
      حاجی جان
      اولا برایت دعا میکنم کسالت تان رفع بشه ثانیا دعامیکنم آرزوتون هم برآورده بشه تا جناب پیریایی به میان دوستان کوهدشتی برگردن
      اما تفکر مدیران کشورگهگاهی آزاردهنده است ازجمله همین تفکری که میخواد پیریایی رو بااین همه سابقه درخشان اجرایی از مدیریت محووبرکنارکند نمیدونم جناب آقای پیریایی کدوم عملکردش زننده بوده ،کدوم سخنرانیشون زننده بوده،کدوم رفتارش ناپسند بوده
      که بایدامروز ازمدیریت استان قم برکناربشه.
      البته دوستان خودمان کوهدشتیها رو میگم: چرااینقدربه جناب پیریایی حساسیت دارن!
      همین دوستی که کامنت داده برای آقای گراوند واورابخاطرتمجیدازپیریایی شماتت وسرزنش نموده!
      حاجی جان نوشته بودی سالیان سال شاگردپیریایی بودی
      آری درست فرمودی برادرم بخدا من وماها هم نمازرو ازپیریایی یادگرفتیم پیریایی واقعا برای ما نمونه والگوبود نمیخواستم آینده ام رو به شغل معلمی بپردازم اما رفتارپیریایی باعث شدتامن شغل معلمی رو انتخاب کنم
      البته چندسالیست توفیق زیارت ایشان رو نداشتم فقط زمانیکه استاندارقم شد به ایشان زنگ زدم وتبریک گفتم دیگرازاون روز تاکنون ایشان رو ندیده ام وبنابدلایلی هم بانامبرده تماس تلفنی نداشته ام بخاطراینکه ایشان فکرنکنند قصدو نیتی رو دارم
      اما واقعا متاسفم که این چهره محبوب توسط کسی ازمقامش عزل بشود که شاگرد ایشان هم بحساب نمیاد
      پیریایی بااین همه سوادوسوابق درخشان سیاسی واجتماعی وفرهنگی شایدبتوان به جرأت گفت حیف است زیرمجموعه رحمانی فضلی باشد اگر منصفانه قضاوت کنیم شایسته بود جایگاه اجرایی این ۲ نفرباید جابجاشود شایسته بود پیریایی وزیرکشورباشد تا ……..
      البته من خودم درهمه ی انتخابات ازابتداتاکنون با اصلاح طلبان همراه بوده ام وپیریایی رو هم فردی اصلاح طلب و البته معتدل میشناسم گرچه نامبرده استانداردولت احمدی نژادبود ه اند، آقای مهندس بازوندهم استناندارلرستان دردولت احمدی نژاد معاونت استاداربوده اند
      حاجیعلی عزیزم درپایان ازخداوند عزیز برای شما شفا کامل وبرای استادعزیزم جناب پیریایی آینده درخشانی را مسئلت دارم
      خدایاچنان کن سرانجام کار
      توخوشنودباشی ومارستگار

  8. خسته نباشی میگم به این مرد کوهدشتی که سربلندمون کرده در کلیه رستته و درجات کشوری

  9. بنده در مورد توجه آقای پیریای به هنر و هنر مندان به عنوان کسی که از نزدیک شاهد بودم و در جریان برخی مباحث دخیل بودم میخوام یک مطلب رو بدون در نظر گرفتن حق معلمی و دوستی ایشان بیان کنم .دیشب بیننده ی برنامه های شبکه کردستان بودم یک خبر و یک برنامه دیدم که مستقیما مربوط به آینده نگری و بینش هنرمند پروری آقای پیریایی بود خبر این بودکه فیلمسازان کردستان ایران جوایز جشنواره ی فیلم سلیمانیه را درو کردند شاید برای کسی قابل باور نباشه اما بنده به عنوان فردی مطلع عرض میکنم که اکثر افرادی که موفق به دریافت جوایز شدند کسانی بودند که در سالهای ۸۱ تا ۸۳ با حمایت و تشویق آقای پیریایی کارشون رو آغار کردند هنوز این جمله ی ایشان رو بیاد دارم که در جمع فیلمسازان جوان اعلام کرد برای اینکه اکبر شهبازی شهرام علیدی کیوان مجیدی سالم صلواتی و….هر کدام یک بهمن قبادی متعهد باشن از هیچ کمکی دریغ نمی کنم و واقع امر اینه که الان اون قدم و اون حمایت جواب داده کافیه دوستان اسم این افراد رو سرچ کنید و موفقیتهاشون رو ببینید.موضوع دیگه برنامه موسیقی محور شبهای کردستانه که قطعاتی باصدای سید علی عسکر و زیرک و خالقی و ماملی پخش میکنه کسی که بعد از بیست وهفت سال ممنوعیت پخش این آهنگها به بنده که مدیر پخش تلویزیون کردستان بودم مجوز پخش این قطعات رو داد کرم رضا پیریایی بود ، نه تملقی در این گفته ی بنده هست و نه جسارتا نانی قرض میدهم ؛ شان ایشان بالاتر از این حرفهاست اما من دیشب با سیل استقبال مردم کردستان و کرمانشاه و سایر استانها از این برنامه واقعا متوجه شدم یک دور اندیشی استراتژیک با رعایت تمام جوانب و مصالح در موضوعات هنری دارند و این برای یک مدیری که از بطن جامعه کوهدشت برخاسته چیز کمی نیست یا طرح انتخاب و انتشارصد آهنگ برتر تاریخ موسیقی ایران (در زمانی که ایشان مدیر مرکز موسیقی سازمان بودند ) که در اون کار نام هنر مندانی چون زنده یاد سقای و کارهای وی ملی شد کم کاری نبود ، شبکه های شما و شبکه ی استانی لرستان دقیقا بعد ده سال به این نقطه رسیدند که سقایی یک ظرفیت بالای هنری است و یک مطالبه ی مردمی از رسانه …. بهر تقدیر سالها کار مدیریت هنری و سیاسی باعث یک پختگی و احاطه کاری شده که امیدوارم در خدمت مردم استان قرار بگیره

  10. خوب خدا را شکر که همه چیز خوبه و نماینده آینده شهرمون هم رونمایی شد.

    • داداش مهدی نیویورکی
      حتما الان پیش خودت فکر کردی خیلی تیز ی و سیاسی ،داداش این بنده خدا ۳۵ ساله ۱۰۰ جا پست داشته و کار کرده اگه قرار باشه با انتشار سوابق یه نفر اینطور نبوغ بخرج بدیم و رمز گشایی کنیم “خو هی ایسه ” ۲۰- ۳۰ نماینده تو میرملاس وجود داره ، اخه بابا تو که دیگه رفتی نیویورک تو دیگه چرا؟ این سایت آقای ازادبخت خیلی از بزرگان کوهدشت از اهالی هنر و سیاست و فرهنگ و دفاع مقدس و … تا حالا معرفی کرده حالا باید بگیم اینا نماینده ی آینده اند؟؟!!! هرچند من معتقدم نه فقط برای نمایندگی بلکه برای همه کارهای مهم شهر و استان باید بریم سراغ نیروهای با سابقه و خودی و دلسوز که آرزوی رسیدن به پست رو نداشته باشن. “البت شوخی واات کردم وه دل نیر برار”

  11. سلام،جمله ” نمی شودبدون اذن خداوند در اینجا (قم) کار کرد” شبیه جملات آسمانی وغیبی آقایان احمدی نژاد،رحیمی ومشایی است.درمورد شخصیت آقای پیریایی دروبلاگ شخصیم تحت عنوان تاریخ ۳۵ ساله کوهدشت انشالله تحلیل وقضاوت خودم را عرض خواهم کردودر اختیار پایگاههای خبری خواهم گذاشت.

    • آقای رحیم جعفری جای تعجب است که شما دنبال بهانه گشتیه اید تا آقای پیریایی را با تفسیر جمله ای که به افکار ایشان نمی چسبد
      با اسم بردن از اشخاص زیر سوال ببرید اگر می خواهید قضاوت و تحلیلتان این جوری شروع شود بهتر است عنوان آن کامنت و اظهار نظر را موضع گیری بنامید نه تحلیل وقضاوت
      البته طبیعی است کسی که “از شهرداری گراب تا شورای شهر تهران “را رقم میزند چنین موضعی هم بگیرد.نمیدانم از این حضورهای دستپاچه واظهار نظرهای شتاب زده در سایت ها چه هدفی دارید
      اما بدانید آغاز خوبی نیست……

  12. با سلام خدمت دوستان : در این که آقای پیر یایی توانمندیهایی در امورات اجرایی دارند شکی نیست وهمین که ایشان به عنوان یک کوهدشتی سالها در کسوت یک استاندار ظاهر شده جای خوشحالی است .اما به نظر بنده تفکر و عملکرد سیاسی ایشان بخصوص در دولتهای نهم و دهم با مؤلفه های اصلاح طلبی فاصله دارد و نمی توان ایشان را در زمره ی اصلاح طلبان قرار داد . اگر چه اصلاح طلب بودن یا نبودن عیب محسوب نمی شود مهم رعایت قواعد بازی سیاسی بر اساس شاخص های پدیرفته شده است.

    • جناب یارمحمدی ۱-من هم از توفیق آ قای پیریایی خوشحالم بالاخره همه متوجه هستند که استانداری قم حساس تراز خیلی از وزارتخانه هاست . وبه هر حال آن جایگاه به نام یکی از فرزندان کوهدشت ثبت شد ومعلوم شد واقعا کوهدشت قم لرستان است.۲-من هم پیریایی را اصلاح طلب مصطلح نمی دانم اینکه احتیاج به اثبات ندارد اما اینکه مثل آقای پرویز گراوندشک داشته باشد که پیریایی خاتمی را به قروه راه نداده باشد واین بد اخلاقی وخلاف قانون را مرتکب شده باشد این هم از جنس همان اشکالاتی است که از بدبینی آقای گراوند است .برخلاف آقای گراوند من اینقدر نسبت به آقای پیریایی بدبین نیستم که در مقام فرمانداری کاندیدای ریاست جمهوری را که حق قانونی اش تبلیغات است به شهرستان راه ندهد البته در این حد می دانم که پیریایی طرفدار ناطق نوری بود۳-نکته مهم تر این است که بالاخره سایت میرملاس در طرح مباحث کوهدشت دنبال چیست؟ غیر از این که می خواهد خدمتی به کوهدشت وکوهدشتی ها بکند. پس بهتر است همین هدف را دنبال کنیم اگر به دنبال اصولگرا واصلاح طلب باشیم کوهدشت ولرستان همین جور می مانند من فکر می کنم از یک منظر خدمت صادقانه به یک منطقه خدمت به نظام است چون یک جبران ویک حق واز جنس عدالت است۴-پس اگر بین افراد وگروه ها هم مقایسه می کنیم از این زاویه هم باشد که سوابق کدام قویتر وپرتر است ؟ کدام اهلیت وشایستگی بیشتر داشته اند ؟ در استانداری در نمایندگی درمعاونت وزیر در فرمانداری درمدیرکلی در کارشناسی در کاردانی و….نام ها معلوم است رزومه ها معلوم است کارها وسواد ودانش وهوش وبینش معلوم اشت آنهایی که عافیت طلبند وآنهایی که به دنبا جیب هایشان هستند معلوم اند معتقدان هم معلوم .۵-پس در این راه هم فرهیخته باشیم شان پایین تر حیف ما کوهدشتی هاست

      • عرض شود حال که متأسفانه آقای پیریایی پست ومقام اجرایی ندارد راحت میشود ازایشان دفاع کرد
        درجواب دوستان بزرگوار آقایان پرویزگراوندوضرونی مبنی بر برخوردغیرمحترمانه با سیّداصلاحات حین تبلیغات ۷۶
        این حقیر ازآقای پیریایی همین موضوع رو سؤال کردم
        ایشان ضمن خوشحالی ازطرح سؤال چنین پاسخ دادن:
        ” به من اطلاع دادن که آقای خاتمی قراراست به کردستان وبه شهر قروه برای انجام تبلیغات ریاست جمهوری سفری داشته باشند، من هم فردای آنروز برای استقبال والبته حفاظت از آقای خاتمی تمام تلاش خودرو کردم وآقای خاتمی هم برنامه های تبلیغاتی خودش رو انجام دادند وبرای جابجایی وانجام دیگربرنامه ها از ماشین فرمانداری که دراختیاربنده بود وشخصا ایشان رو همراهی میکردم استفاده شد،حتی درداخل ماشین کاملا متوجه بودن که من کوهدشتیم ازاوضاع کوهدشت سؤال کردن والبته از حجه الاسلام دکترعباسی فرد تمجید نمودند ،ودرپایان سفر ازهمراهی بنده (فرماندار قروه) کلی تعریف وتمجیدشد”
        عزیزان شایسته استن دراظهارنظرها منصفانه عمل کنیم افرادی که منتقدایشان هستن بفرمایید خودشماها برای اصلاحات چه قدمهایی برداشته اید؟
        مگرجناب آقایاسماعیل دوستی همان زمان یعنی قبل ازخرداد۷۶ ابتداحامی جناب آقای ناطق نوری نبودن؟
        مگربرای حمایت ازناطق بیانیه نمایندگان مجلس رو امضا نکردن؟
        مگرآقای ملکشاهی که بارأی اصلاح طلبان نماینده مجلس شد از دکترقالیباف حمایت نکردن؟
        أینَُ إنصافِکُم أیّهاالأصدقاء؟

        • عالی بود
          ممنون استاد نورمحمدی عزیز
          بخاطر دفاع ازحق وحقیقت،من هم بانظرشما موافقم آقای پیریایی انسانی نجیب ،شریف وبی نظیراست انشاله پست مهمتری بگیرند تاکورشونددشمنان ایشان

  13. آقای پیریایی افتخار همه استان لرستان هستند هر جا باشند موفق می شوند

  14. آقای پیریایی از معلمان متدین این شهر بودند و ایشان در کسوت معلمی قابل احترام .البته سیاست عالم دیگریست و قضاوت در مورد زوایای آن بسیارسخت .

  15. با سلام خدمت تمامی همشهریهای کوهدشتیم :چرا فقط حرف میزمید خارج گودیم ومیگیم لنگش کن .نه برادر ها ئر عمل اینگونه نیست شهر ما بهترین مدیران را دارد ولی نه برای خودمان بلکه برای استانهای دیگر .در شهر ما همه کدخدا اند ما باید مقلد باشیم مقلد خوبی ها .حق و حقیقت که در عمل باید مرد کارزار باشیم

  16. اقای شیراوند سلام من درتعجبم هر ستاد انتخاباتی که در این شهرتان برپا شد شما عضو فعال ان بودید حالا دیگر چپ وراست برای شما فرقی نمیکند بعنوان نمونه ستاد قبادی راننده ی امامی پیریایی کورانی محمد عباسی دوستی قالیباف روحانی جدیدا میگی ملکشاهی وپست هم در اموزش پرورش هم گرفتی خوش به حالت برای این ۰۰۰

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.