تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
10

خاطره ای از سردار شهید فیروز سرتیپ نیا به نقل از احمدیار سوری

  • کد خبر : 39999
  • 25 آذر 1392 - 22:53

خاطره ای از سردار شهید فیروز سرتیپ نیا به نقل از احمدیار سوری بسمه تعالی بنده احمد یار سوری عضو گردان عاشورا خاطراتی از شهید سرافراز فیروز سرتیپ نیا فرمانده گردان کمیل را جهت زنده نگه داشتن یاد و رشادتهای آن عزیز همیشه جاوید به قلم می نگارم. در اعزام های مکرر که با او […]

خاطره ای از سردار شهید فیروز سرتیپ نیا به نقل از احمدیار سوری

بسمه تعالی

بنده احمد یار سوری عضو گردان عاشورا خاطراتی از شهید سرافراز فیروز سرتیپ نیا فرمانده گردان کمیل را جهت زنده نگه داشتن یاد و رشادتهای آن عزیز همیشه جاوید به قلم می نگارم.

در اعزام های مکرر که با او داشتم روحیه شاد و شهادت طلبی در او بارز بود و اما در سال ۶۵/۱۰/۴ به لشگر ۵۷ حضرت ابوالفضل به عنوان نیروی بسیجی به گردان کمیل به فرماندهی شهید فیروز سرتیپ نیا اعزام شدم. با توجه به لطفی که نسبت به حقیر داشتند بعنوان معاون گردان کمیل معرفی کردند بعد از عملیات کربلای ۴ بنا به تصمیمات فرماندهی لشگر مقرر شد دو گردان شهدا به فرماندهی شهید سیدجواد میرشاکی و گردان کمیل به فرماندهی شهید فیروز سرتیپ نیا در محور شلمچه عملیات کربلای ۵ شرکت کنند. شب جمعه ۶۵/۱۰/۲۶ از خرمشهر به محل عملیات اعزام شدیم با توجه به توجیهات قبلی محور عملیات جزیره حوارین که بین شط العرب و نحر خین بود مشخص شده بعد از سه روز درگیری شدید خط تثبیت شد معاون اطلاعات لشگر شهید حاج کردی گفتند شما باید از خاکریز تا کنار شط العرب کانال بزنید تا بچه ها تمام حرکات شناورهای دشمن را زیر نظر داشته باشند. روز جمعه ۶۵/۱۰/۲۹ بعد از نماز و صبحانه تقریباً ساعت ۹ صبح بود که برای توجیه فرماندهان گروهانهای گردان کمیل شهید فیروز سرتیپ نیا بوسیله بی سیم تماس گرفت تا در مقر گردان جهت انجام ماموریت محوله و توجیه نیروهای تحت امر در حالیکه بی سیم در دست داشت درون سنگر شدیم دو طلبه ای که کنار ما بودند گفتند کی شهید شد وقتی نگاه کردم دیدم که با اصابت خمپاره به جلو سنگر تکه های ترکش جان مخلصین خدا را یکی پس از دیگری گرفت.

شهید حجت سرتیپ نیا سینه اش متلاشی شد و شهید شد. شهید مصطفی نوروزی تازه داماد، مداحی که با حجت همراهی می کرد و دعا می خواند ترکش به سرش خورد و صورت منورش را متلاشی کرد و سر از تن جدا شهید شد و شهید فیروز که ترکشها به پاها و قسمت پایین شکمش خورده بود غرق در خون رو به من کرد و گفت کلتم را پیدا کن،چند بار این جمله را تکرار کرد بعد او را به بیمارستان منتقل کردند بعداً با خبر شدم که شدت جراحات آنقدر زیاد بوده که منجر به شهید شدن او شده بود.فکر نمی کردم او شهید شود حقا که شهادت خلعتی آسمانی است که خدا به بندگان خوبش عطا می کند.

یادش گرامی و راهش پررهرو باد

از اخلاقهای خوب او این بود که بسیجیان را خیلی دوست داشت. عاشق عملیات رزمی بود و اسلام را در سایه جهاد سربلند می دانست . با اینکه فرمانده گردان بود خودش اذان می گفت و بعضی اوقات مکبر می شد.

قبل از شروع هر سخنی و سخنرانی جمله زیبای ایاک نعبد و ایاک نستعین می گفت. پشت کوله بارهای بسیجیان با دست خط زیبا جمله قو علی خدمتک جوارحی می نوشت.

در روزهای آخر عملیات غذا کم می خورد (چرا که آب نبود و مسئله طهارت مشکل) سعی می کرد همیشه با وضو باشد

خوش رو و شاد بود و دیگران را مسرور می نمود. با انواع سلاحها آشنا بود و تیرانداز ماهری بود . همیشه بیاد خدا بود

 

روحش شاد یادش گرامی

 

Picture 054

نفر وسط ” سردار شهید فیروز سرتیپ نیا “

 

Shahid (257)

از چپ نفر اول ” سردار شهید حجت اله سرتیپ نیا ”

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=39999

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 63در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : ۵۹
  1. شادی روح شهدا صلوات .

  2. سردار شهید سرتیپ نیا فرمانده محمور عملیاتی دربندی خان عراق نیز بوده، خاطراتی از حضور ایشان در کردستان عراق نیز درج فرمایید

    • سلام آقای میرزایی
      ممنون از حضورتون
      اگر خاطراتی از سردار شهید سرتیپ نیا و دیگر شهیدان و دفاع مقدس دارید ممنون میشم در اختیارمون قرار بدین

  3. باسلام
    تمامی اوصافی که برادر عزیزمان احمدیار سوری در وصف سردار رشید ، شجاع ، مخلص و با صفا شهید سرتیپ نیا بیان کرده اند تنها بخشی از خصـــال نیکوی آن دلاور مرد است . خوب است که دیگر همرزمان و دوستانش نیز دست به قلم برده و برای نسل امروز بنویسند که امثال شهید فیروز و حجت دارای چه ویژگی هایی بودند که در زمره بندگان خاص خداوند قرار گرفته و به افتخار شهادت فی سبیل الله نائل آمدند .
    باید از پدر مرحوم و مادر صبور و مقاوم شهیدان سرتیپ نیا نیز به بزرگی یاد کنیم که انسان در مقابل عظمت روح و استواری مثال زدنی آنان احساس حقارت می کند و صاحب این قلم در هفته قبل که توفیق زیارت این خانواده بزرگوار را پیدا کردم به مادر این دو شهید والامقام و همسر شهید فیروز اوج عجز خویش را از ادای حق شهیدان ابراز نمودم .
    امید آنکه در کنا یادگاران ارزشمند شهدا و دو دسته گل به یادگار مانده از آن شهید با اخلاص ، عزیزان آقاکمیل و آقا امین بتوانیم ذره ای از دین عظیم فرهنگ شهدا که بر دوشمان جداً سنگینی می کند را ادا نماییم. بحول الله و قوته

  4. در تصویر اول سمت راست شهید سرتیپ نیا احتمالاً رزمنده دلاور خرم آبادی آقای اسماعیل سپهوند است و سمت چپ شهید سرتیپ نیا ، برادر عزیزمان سردار ظریف منش از فرماندهان سپاه هستند که در سالهای دهه هفتاد قائم مقام آقای رفیقدوست در بنیاد مستضعفان و جانبازان در امور جانبازان بودند که اینجانب نیز چند سالی به عنوان مدیر کل بنیاد جانبازان استان سمنان ، توفیق همکاری با آن عزیز را داشتم .
    یاد آن ایام بخیر و راه شهیدان ، همیشه پر رهرو باد

  5. سلام و درود خدا بر سرداران شهید فیروز سرتیپ نیا و شهید حجت سرتیپ نیا
    به اندازه عمر ۲۴ ساله دوستی با یادگاران شهید فیروز سرتیپ نیا، افتخار اشنایی با این سرداران دلیر دفاع مقدس رادارم. آروزی سلامتی و توفیق روزافزون برای خانواده محترم شهیدان سرتیپ نیا علی الخصوص مادر بزرگوار و صبور ایشان و همسر گرامی و مکرمه سردار شهید فیروز سرتیپ نیا و یادگاران عزیز شهید آقایان کمیل و امین عزیز را از درگاه احدیت دارم.

  6. خداوند جهاد را برای عزت اسلام قرار داد امام علی
    نورانیتی که در چهره این شهید عزیز دیدم باعث شده که حسی معنوی و خاص تمام وجودم را فرا گیرد.که نمیتوانم ان را در قالب کلمات و جملات بر زبان بیاورم و بر حال خود غبطه میخورم چرا سعادت نداشته ام حضورا و چهره به چهره از محضر این بزرگان درس فرا گیرم.
    خوشا به سعادت این عزیز سفر کرده که زیبایی سیرتش به حدیست که انعکاس تشعشع ان در صورتش کاملا نمایان است.
    روحش شاد و راهش پاینده
    از تمامی کسانی که بانی این حرکت خیر در راستای معرفی شهدا شدند.اقایان قبادی – بالنگ -ازادبخت مدیر سایت-و دیگر دوستان که اسمشان را به خاطر ندارم کمال تشکر و قدر دانی دارم.
    خداوند به همگی شما عاقبت به خیری عنایت فرماید

  7. سلام سردار احمدیار سوری دیارت خیر ..یاد ان روزها بخیر که در سنگر حق علیه باطل جنگیدیم …….اما ای کاش بسیجی می ماندی …………………….

  8. سلام شهیدان سرتیب نیامصداق بارز رجال صدقوا بودندروحشان شادویادشان گرامی وپررهروباد.آرزوی سلامتی وتوفیق برای یادگاران شهیدوالامقام دارم.باتشکرازسایت وزین میرملاس

  9. هرکجا از عشق صحبت می شود
    یادی از فیروز و حجت می شود

  10. باسلام
    برادر ارجمندجناب آقای سوری خود از سرداران بزرگ سپاه کوهدشت هستند ، شهدا رفتند و کاری حسینی کردند و آفرین بر شیرمرد قرعلیوندی که با تعصی از زینب داغدار یاد همرزمانش را گرامی می دارد .

  11. ضمن عرض سلام و خداقوت خدمت برادر بالنگ واقعا دست مریزاد برادر بالنگ ما سعادتی که داشتیم در همسایگی عزیزانی بودیم مصداق شهید والامقام سردارسرتیب نیا ، شهید والامقام سردارحاتم آزادبخت و شهید والامقام علی حاتمی که متاسفانه در آن زمان سن بنده کوچیک بود ولی چهره نورانی عزیزان همیشه در خاطرم ماندگاراند انشاءالله بتوانیم خداکمک کند و پیروان خط امام شهدا ،شهدای والامقام باشیم و در آخر از رزمندگان ، جانبازان و آزادگان عزیز و سرافراز ۸ سال دفاع مقدس که خاطرات خود را به جوانان امروز انتقال دهند تا فراموش نکنیم چه کشیدم تا به اینجا رسیدیم ، کمال تقدیر و تشکر را از برادر ارزشیمان آقای بالنگ را دارم .

  12. با سلام
    شهیدان سرمایه های تمام نشدنی هستند و نیاز است تلاشهای فراوانی صورت بگیرد تا از سیره آنها بیشترین بهره برده شود چرا که اگر واقعا” چدرو راه آنها شویم ، بسیاری از منیت ها را کنار میگذاریم و ارتقای جامعه در تمام سطوح را بر ارتقای شغلی و مالی خود ترجیح خواهیم داد.
    سلام خدا بر شهدا
    لطفا” به وبلاگ بنده سر بزنید و با نطرات زیبای خود بنده را یاری نمایید
    paayemardi.blogfa.com

  13. شهید فیروز سرتیب نیابعد از شهید رسول نادری (از شهدای گرانقدر الیگودرزکه بعدا” شهید شدندظاهرا” پسر خاله شهیدان مصطفی و جواد میر شاکی بودند)فرمانده گردان کمیل در محور دربندی خان عراق شدندکه بنده بعنوان مسئول پرسنلی خاطرات زیادی از شهید فیروز دارم قریب به ۶ ماه در کنار هم بودیم. ظاهرا از ایشان پرسیدم چرا اسم گردان کمیل گذاشتی فرمودند :اسم پسرم کمیل است (و یکی ابوذر که بنده هیچ کدامشان را ندیده ام )این دو برادرشهید که حجت طبع شعر داشت با هم بسیاررفیق بودندولی بنده با غلو کردن مخافم اما خدا را شاهدمی گیرم مرحوم شهید فیروز دائما”تا فرصتی می شد بر ریشهای خود حنا می گذاشت گفتم آقای سرتیب نیا خسته نمی شوی همیشه دست و صورتت در حنا است چیزی بدین مظمون می گفت جبهه و سنگرحجله دامادی من است بر اساس یک سنت محلی این اعتقاد را داشت بسیار عزیز بود خدایش رحمت کند و از همین جا خدمت دو فرزندش و خانواده محترم او عرض ارادت ویژه دارم و تشکر ازسوری دارم که ما را به یاد او انداخت. شادی روحش فاتحه ای قرائت بفرمایید .

    • با تشکر از حضورتون آقای شفیعی
      ممنون میشیم اگر خاطرات و تصاویر اون زمان رو در اختیارمون بگذارید

    • خدمت برادر گرانقدر شفیعی عرض سلام دارم و از لطف ایشان بسیار ممنونم و همچنین از زحمات جناب آقای بالنگ

      • درود بر روح بزرگ سرداران شهید فیروز و حجت اله سرتیپ نیا
        سلام آقای سرتیپ نیا
        سپاس از حضورتون

  14. جهت شادی روح این شهید عزیز و سایر شهدا و امام (ره)شهدا صلوات

  15. سلام از برادر گرانسنگ جناب آقای الهیار سوری که باعث یادآوری آن دوران شدند و همه کامنت گذاران عزیز سپاسگذارم.
    من با جمعی از دوستان برای مراسم ختم شهیدان سرتیب نیا به روستایشان رفتیم. مرحوم فتحه سرتیب نیا پدر بزرگوار این شهیدان بقدری محکم بود که همه حضار را به گریه انداخت. از جوانان رشیدش می گفت و حضار عین روضه های محرم می گرسیتند. ولی خودش خم به ابرو نمی آورد. هیچ توقعی نداشت فقط از شهدای خود و بقیه شهدای شهرمان یاد میکرد و به بقیه حال گریه میداد.
    خدا شهدایمان را با شهدای عاشورای سال ۶۱ ه.ق. و والدین آنها را با شهدای انقلاب اسلامی محشور کرده و ما را مدیون این عزیزان نگرداند. آمین یا رب العالمین.

  16. ممنونم از تمام کسانی که برای احیا نام شهدا تلاش میکنند به سخن تاریخی حضرت آقا پی میبریم که میفرمایند : امروزه گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و در نهایت یاد و خاطره شهید بزرگوار سردار فیروز سرتیب نیا را گرامی میداریم.

  17. سلام ودرود بی کران خداوند برسرداران عاشورایی فیروز وحجت سرتیپ نیا

  18. روح این شهید عزیز شاد به یاد رشادتهای فیروز سرتیپ نیا درعملیات والفجر مقدماتی در اولین گردان کوهدشت به نام محبین که حقا زحمت ها متحمل شد وارزوی سلامتی برای ان رشید مردان بی ادعا هر کجا حضور دارن که چه مردانه در عملیات جان فشانی کردند وسالها است از انها وان رزم شجاعانه در سال ۶۱ در تنگه چزابه خبری نداریم غیور مردانی بی ادعا با شرف که در کشاکش روزگار زحمات بعضی به علل جریانات منشعب از بدنه انقلاب نادیده
    گرفته شد گر چه نزد خداون د ماجورند و نادیدهدن ان زحمات سخت بر روح ودلم سنگینی می کند وعده ای که رزمندگان اسلام وبسیجی بودن را تمسخر میکردن و بعد از جنگ به همه چیز رسیدند وبه نام بسجی ورزمنده از این نام های مقدس چه سو استفاده ها که نشد و با خزیدن در زیر پرچم چپ وراست بر رزمندگان اسلم وایران چه انگ ها که نزدند امروز که به مرز پنجاه سالگی رسیدهام یاد ان ایام همچنان برایم عزیز ودوست داشتنی است ودلاوریهای انها در نظرم سترگ وفراموش ناشدنی دست روزگار ومن را درجرگه اندیشه امام وجریان منتسب به او سخت دلربایم کرد و میان منو برادران هم رزمم که در جریان مقابل بود فاصله ها پدید امد وفراموش شد که از یک جنس بوددیم هم اواز دلسوز عاشق انسانیت وعدالتو ازاددی ودر اخر همسنگر ذکر این کلمات سخت بی تابم مکند حتا سیل اشکم امان نمدهد یاد چادرهای سایت ۴ ذلیجان چنگل امقر درود ایران به تمامی بر روان پاک ان شهیدان بخصوص فیروز سرتیپ نیا وشهدای ان عملیات دراخر ذکر این خاطره از شهید فیروز در سال ۶۳ برای ازمون کنکور به خرم اباد امده بود صندلی هامان به هم نزدیک بود قبل از شروع ازمون بلند شد وگفت قبل از ازمون باید وضو بگیرم وامد به نام خدا شروع کرد حال هر چه بود از روح پاک وبا صفای او حکایت داشت صداقت وتربیت خانوادگیش حکایت مکرد بعد از او خبر نداشتم تا اینک شنیدم در عملیات کربلای ۵ همراه برادرش دریک سنگر شهید شدهاست سخت دلتنگ شدم وبسیار گریستم ومانند عزیزانم برایش عزاداری کردم اخر شهید فیروز فرمانده گروهان بسیجی محبین بود روحش شاد

    • آقای فاضلی با سلام و احترام
      بنده خدممتون نرسیدم ولی خیلی مشتاقم باهاتون ملاقاتی داشته باشم. لطفاً یا از طریق مدیران سایت یا از طریق حاج مرتضی صالحی(همشهری جناب عالی) شماره منو بگیرید تا با هم در ارتباط باشیم. بسیار ممنون میشم.

  19. سلام خدا بر فرمانده خط شکن و بی بدیل گردان کمیل، سردار رشید سپاه اسلام فیروز سرتیپ نیا.
    الحق که ایشان افتخار شهرمون هستند.
    قربون اون موقعها، قربون اون صفاتون
    دست منم بگیرین، دلم تنگه براتون

  20. یاد وخاطر ه شهیدان فیروز وحجت اله سرتیب نیا وسایر شهداء برای همیشه در ذهن ها ماندگار وجاوید است اما دوستان امروزی شنیدن کی بود مانند دیدن کاش رزم آنان را در حاج عمران می دیدید وآنگاه میدانستید شهداء چه کسانی بودند البته تاریخ خود گواهی است بر این ادعا . یادشان گرامی و روحشان شاد

  21. شهید سرتیپ نیا اولین مسئولیتی که داشت فرمانده سپاه شاهزاده محمد شده بود. اما به مادر خود گفته بود من آبدارچی هستم و مادرش خیلی نارحت بود و می گفت چون خانواده ایشان از خوانین کوهدشت هستند او را آبدارچی کرده اند. کجایند مردان بی ادعا

  22. با سلام وعرض ادب به همه کسانی که در این برهه از زمانه ای که از فقدان معنویت در رنج است و ما را به یاد ذخایر معنوی و فرهنگی این مرز بوم انداخته و تلنگری برای ما که زما نی هم رزم این عزیرا ن بوده از خواب غفلت بیدار کنه تشکر وسپاسگزام فرزندان (شهدا وایثارگران )کوهدشت دلاوری های در صحنه های دوران جنگ ایجاد نمودن که چنان ستودنی اند که به فرموده رهبری معظم رزم مردم لرستان در دوران جنگ بیشتردیدنی بود تا شنیدنی واین تعریف مرهون دلاوری های سردارانی مثل فیروز وحجت سرتیب نیا و دیگر عزیزان این خطه شهید پرور است بنده حقیر تا بحث شهر عزیزومحرم مان میشود یادجمله قصار مرحوم فخرالدین حجازی که در دوران جنگ به کوهدشت امده بود به خاطر می آورم ایشا ن فرمودن (کوهدشت مانند کوه استوار و مانند دشت پر بار) الان بعد ازسال ها این به ذهنم متبادر میشود . شهدا وا یثارگران ما در جبهه مانند کوه در مقابل دشمن ایستادن و خم به ابرو نیاوردن وباروربودن دشت رااین گونه تعبیر می نمایم که این همه استعداد جوان که در شهرمان به بارنشسته که جای بسی مباهات است مدیون خون شهدا و جامعه ایثارگران شهر است بس بیاید از روح شهدا عز یز بهر ه بگیریم ودر راه اعتلای ترویج وفرهنگ ایثار شهادت وتکریم تجلیل وصیانت از دستاورد انان کوتاهی نکنیم ودر پایان از دوستان عزیز آقای سوری و حاج اقا قبادی وفرزندان شهید سرتیپ نیا که موجب افتخار شهرمان هستند سپاسگزام وهمچنین از مادر مکرم ومهربان یادگار شهیدان که با صلابت وبرد باری درطی مراحل موفقیت همراه آنان بوده ارزوی موفقیت روز افزون از در گاه باری تعالی دارم

  23. مقام عظمای ولایت:((درود خدا بر شهیدان راه خدا، درود خدا بر کسانی که این حماسه و شور را آفریدند.))
    و درود خدا بر سردار رشید شهرمان شهید فیروز
    و سلام گرم خدمت فرزندان ارزشی ایشان آقا کمیل و ابوذر(امین) الحق با تحصیل و اخلاقشان مشخص است که خون آن سردار بزرگ در رگهایشان جریان دارد.

  24. سردار شهید سرتیپ نیا فرمانده قلبهای ما بود.

  25. نسال الله منازل الشهداء و معایشه السّعداء و مرافقه الانبیاء.
    حضرت امام علی علیه السلام فرمود : از خداوند جایگاه شهیدان و زندگی با سعادتمندان و همراهی با پیامبران را طلب می کنم.

  26. گرامی باد یاد و خاطره شیران صحنه های کارزار، شهید فیروز و حجت سرتیپ نیا

  27. باسلام و عرض ارادت خدمت شما برادران که ازدیدار شهدا محروم بوده اید باید بگویم که شهدا نه سیاسی بودند نه زمینی بلکه اسمانی بودند وخدای بسیار خواهشمندم که در مورد شهدای عزیز صحبت کنید نه اینکه باز دراین سایت صحبت از باند بازی و سیاسی بازی باشد شهید جز هر باند و گروهی که بوده حالا چراغ راه جوانان وطن هستند باید با ظرافت خاص ازاین عزیزان گفت وشنید بیشتر به خاطرات همرزمان انان توجه کنید البته بنده باصحبت برادر عزیزمان جناب حعفری موافق هستم چرا که حاج مرتضی حاج باقری حاج نوری ودیگر عزیزان که بازمانه جنگ هستند باید بازگو کنند این خاطرات را اگر از زبان فرماندهان هم بنویسد بسیار عالی میباشد از اخوان باقری که از فرماندهان جنگ بوده ان ولی حالا نمدانم کجا هستند بپرسیدانان میدانند که حاج محمد ازادبخت چه کسی بوده فیروز راباید از زبان ایشان شناخت و اشعار حجت راباید از ایشان شنید ازحیای شهرام عباسی باید اینها بگویند واز دلاورمردی حجت در شاخ شمیران ازشجاعت محمد علی طالبی زاده در دربند یخان اگر مجال باشد بیشتر با شما سخن خواهم گفت ولی دوست ندارم نام خود را بگویم چون شاید بعضی ها دوباره وارد فاز سیاسی شوند صحبها وقتی برای نماز بیدار میشدیم فیروز رامیدیدم که درحال نوشتن بود میگفت ارام بیا نکند دیگران بیدار شوند فیروز نماز شبش را خوانده بود و اماده نماز صبح میشد بعد نماز هم به سرکشی نیروهای تحت امرمیرفتیم

    • سپاس از حضورتون دوست عزیز اما ای کاش خودتون رو معرفی کنید

  28. باسلام خدمت برادر عزیزم جناب آقای سور ی. وسلام خداوند بر شهید فیروز وعارف بحق حجت عزیز, مدت زیادی با این دوبرادر حشرو نشر داشته ام حجت برای من یک معلم اخلاق بود و فیروز همیشه یک فرمانده شجاع ودلیر هر آنچه را که در جنگ آموختم بیشتر آنان را از فیروز دارم. باوجود اینکه از خانواده ای متمکن و مالک بودنند ولی تمام آداب ورفتارشان خاکی و افتادگی بود. انشاا… در اولین فرصت هر آنچه خاطرات از این عزیزان سفر کرده در دل دارم برایتان ارسال خواهم کرد خداوند به خانواده محترمشان. اخویهای گرامیشان و فرزندان دلبند فیروز که متاسفانه زمانه اجازه زیارت آنان را به این حقیر نداده سلامتی عنایت فرمایید

  29. درود خدا بر شهیدان عزیز سرداران سرافراز ، فیروز و حجت سرتیپ نیا
    بنده سعادت حضور در جبهه با این عزیزان را نداشتم ، فقط چند روز قبل از شهادت این عزیزان با سردار باقری به منطقه عملیاتی رفته بودیم که این عزیزان را در آنجا زیارت کردم علاوه بر این در ابتدای ورود ما به بسیج با شهید بزرگوار فیروز سرتیپ نیا در (محل بسیج ) واقع در استادیوم ورزشی فعلی جنب بیمارستان امام خمینی (ره) کوهدشت آشنا شدم . شهید سرتیپ نیا صبح ها مسئول برگزاری جلسات قرآن و آموزش قرآن به بسیجیان بود که بنده در محضر ایشان آموزشهای قرآنی را آموختم هرچه داریم از این شهداست به این شهید عزیر و فرزندان برومند و متدینش و خانواده معظم ایشان درود و سلام می فرستم و برای برادر عزیز و بسیجی مخلص آقای سوری آرزوی سلامتی و توفیق دارم.

  30. بنام خدا
    باز هم زمستان آمد و دلتنگی هایم عجیب چون زخم های کهنه سر باز کرده است، سایه ی غم بر تنم سنگینی می کند دی ،بهمن، اسفند، یاد آور عملیات های دوران دفاع مقدس است روز هایی که ترنم گلبرگ ماتم هاست به بلندای ابدیت روزهی که زندگی را معنا کرده ایم و با تمام معنایش زندگی را نفس می کشیدیم دیروزمان پر بود از جنون پر کشیدن به سوی آسمان و جاودانگی تمام فکر و ذکر مان این بود که از خوبی ها سبقت بگیریم و بشویم مثال سیمرغ عطار عطر آن روز ها که هنوز است از نسیم جان بسیجی هایی که بی ادعا بودند و قلبشان لبریز بود از عشق به معبودشان به مشاممان می رسد چه آرام آرمیدند در دل خاک آن جاودانه های بی ادعا و چه آرام تر به نظاره نشسته اند ما جا ماندگانی را که روزی سودای شهادت داشتیم و امروز سودای دنیا و مال و منالش را در سر میپرورانیم و یادمان رفته آنچه قول و قرار هایی که با دوستانمان در میان سنگر های ساده اما پر از شوق شهادت و انون در میان خانه های سنگی و شاید کاخی مان دل بسته ایم به دنیا و عجیب شده ایم و غریب اما شما که یادتان نرفته است شرمم باد از نگاه تان که دنیایمان را اینگونه به نظاره نشسته ایم بی شک این همه نا پاکی و نا شایستگی دنیا بهای سنگینی است که بابت از دست دادن شما پرداخت کرده ایم سرزمین شلمچه همچون کربلا غم و ماتمش همیشگی است اما این روزها که یادآور از دست دادن سردارانی چون(اسد مراد بالنگ ،مروت طرهانی ،حجت و فیروز سرتیپ نیا،شهرام عباسی،علیمحمد کوشکی،مجتبی آدینه وندو همه ی کسانی که در سال۶۵ در سرزمین شلمچه به شهادت رسیده اند )دوباره در گوشه ای کز کرده ایم و غریبه شده ایم با خودمان قلبم مالامال است از اندوه نبودنشان و زبانم قاصر از گفتن این اندوه روحشان شاد و یادشان گرامی …

    دل هوای لاله زاران می کند بی قراری بهر یاران می کند
    چشمهایم ساکت و بی اختیار خلوتم را اشک باران می کند
    یاد یاران در غروب غصه ها بار غم را صد هزاران می کند

  31. با عرض سلام و خسته نباشید من هم به نوبه خودم یاد این دلاوران عرصه عشق و میهن دوستی و البته حب والای اینان به شیعه و آبروی شیعه که لحظه ای عدم اقتدار شیعه را حتی در ذهنشان متصور نشده و با خونشان از عقیده شان محافظت و ایثار نمودند را پاس می دارم.امیدوارم حتی برای یک آن یاد اینان از دلهای پاک تشیع بیرون نرود و راهشان همیشه پر افتخار باد. بله اینگونه است که با عزت بخشیدن به شیعه خود را عزت می دهند که خدا رهروان راهش را عزت می بخشند. چنانکه جهاد گران فی سبیل الله با حل شدن و یکی شدن در سبیل الله و صراط الله به عین صراط الله بدل شده و در خدا حل شده اند. آیا ندیده اید که در زیارت عاشورا و علی الارواح لتی حلت بفنائک می گوییم یعنی ارواح دیگر شهدای کربلا در امام حسین علیه السلام حل شده اند و خون امام حسین علیه السلام است که ثار الله است بلکه امام حسین (ع) عین الله است و در خدا حل شده است. هم اکنون دشمنان خدا، آمریکا و صهیونیست جهانی در تلاشند تا یاد این عزیزان رهرو عشق را از دلهای مردم ایران بیرون کنند چنانگه در سریال معراجی ها دیده اید. این را بدانید که اگر به وسوسه های شیطانی آنان جامه ی عمل بپوشانید به عدو الله تبدیل خواهید شد مگر نه این که در قرآن، خداوند اینگونه فرموده اند:«ای اهل ایمان یهود و نصاری را دوستان و اولیا خود مگیرید چرا که آنان اولیا یکدیگرند. هر کس آنان را دوستان خود بگیرد به زمره آنان وارد شده. بی تردید خداوند آن ستمکاران را هدایت نمی کند».(آیه ۵۱ سوره مائده_همچنین آیه ۵۷ معنای متشابهی دارد). ضمن اینکه در همین سوره و آیه ۵۵؛ آیه ایست که ولایت حضرت علی و ائمه و اولیا بعدی را اثبات می کند: «همانا سرپرست و ولی شما تنها خداست و پیامبر خدا و کسانی که ایمان آورده اند، هم انانکه نماز به پا می دارند و در حال رکوع زکات میدهند» (حال شما بگویید چه کسی در حال رکوع انگشترش را زکات داد؟ حضرت علی علیه السلام) منظور از ایمان اورنده گان هم یازده امام پس از حضرت علی هستند که همانند او بلکه کلهم نورٌ واحد اند علیهم السلام. بگذریم که چنین آیه هایی برای اثبات شیعه و ولایت ائمه مانند آیه تطهیر کم نیستند. در پایان از مدیران سایت تشکر می کنم که یاد این عزیزان را برای ما زنده کرده اند و به آقایان سرتیپ نیا عرض سلام دارم. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

  32. با سلام و درود بر روان پاک شهدا.بنده افتخارم بزرگم اینست که خواهرزاده سرداران شهید فیروز و حجت سرتیب نیا هستم . و اینکه راهشان را ادامه دهم برایم افتخار بزرگیست.

    باتقدیم احترام روح الله جهانگیری مقدم

  33. دیروز از هر چه بود گذشتیم و امروز از هر چه بودیم گذشتیم …

    آنجا پشت خاکریز بودیم و اینجا در پناه میز…

    دیروز دنبال گمنامی بودیم و امروز تلاش می کنیم ناممان گم نشود …

    جبهه بوی ایمان میداد و اینجا ایمانمان بو می دهد …

    آنجا روی درب اطاقمان می نوشتیم : یا حسین فرماندهی از آن توست، اینجا می نویسیم بدون هماهنگی وارد نشوید …

    الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم

    و بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم

    و آزادمان کن تا اسیر نگردیم …

    ***اللهم عجل لولیک الفرج

  34. درود خداوند بر تمام دلیران عرصه جنگ به خصوص سرداران فاتح جنگ دایی عزیز سردار فیروز سرتیپ نیا و سردار شهید حجت الله سرتیپ نیا ،یادتان همیشه در وجود ما طنین انداز است روح تان شاد…
    تقدیم به دایی بزرگوارم دکتر ایرج سرتیپ نیا و جناب سرهنگ بهروز سرتیپ نیا

  35. حکمتش را نمیدانم اما باید نوشت
    شاید چند صباحی یاد این دو شهید گرامی(فیروز ْحجت) به ذهنم خطور میکند باید بگویم مفتخر هستم که بعنوان یک خواهرزاده نام این دو بزرگوار را به دایی صدا کنم و بگویم همیشه به یادتان هستم و همچنین یاد دایی عزیز و شهید معلم هادی عباسی را نیز در قلبم همیشه به یادگار خواهم گذاشت….
    شادی روح این سه شهید عزیز درود و صلوات بفرستید…..

    سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده آنست که نامش به نکویی نبرند

  36. سلام سرداران برادران سرتیب نیا در عملیات باید میدیدید چه شهامتی داشتند من که گردان های دیگه بودم اما وقتی گردان کمیل تشکیل شد هنوز فرمانده نیامده بود ما تمام وسایل تویل گرفتیم ۲دلاور امدن خدا را شاهد میگیرم از شروع عملیات این ۲ شهید چنان میجنگیدن چنان به نیروها رویه میدادند که ما فکر میکردیم همین دونفر میتوانند عراقی ها را از بین ببرند انقدر افتخار میکردیم که فرمانده جلو بود ترس تو وجود این فرمانده ها نبود وقتی به فرمانده نگاه میکردیم ما هم هیچ وقت ترس نداشتیم چون جلوی ما ۲دلاور بودند

  37. دوست دارم یک روز از غبرت و شجاعت این ۲فرمانده از نزدیک برای فرزندان شهید صحبت کنم تا بدانند چه شهدای از دست دادیم سالها در جبهه بودم اما درکنار این شهیدان هرگز ترس تو وجودم نبود چون طوری حرکت میکردن فکر میکردیم دشمن جلو ما نیست شیر مرد بودن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.