تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

دولت تدبیر،امید وافق آن

  • کد خبر : 40042
  • 26 آذر 1392 - 23:30

    حمزه فیضی پور / میرملاس نیوز :  دولت تدبیر،امید وافق آن درادبیات سیاسی نوین باتوجه به مجموعه عناصر در هم تنیده ی شکل بخشی به  ” فرهنگ سیاست ”  و” سیاست فرهنگی ” ازجمله : “باورمندی وباورسازی”  ، “آرمان بخشی وآرمان گرایی” ،” سازمان دهی وسلزمان گرایی” تعامل جمعی وجمعی گرایی ” ، […]

 حمزه

 

حمزه فیضی پور / میرملاس نیوز : 

دولت تدبیر،امید وافق آن

درادبیات سیاسی نوین باتوجه به مجموعه عناصر در هم تنیده ی شکل بخشی به  ” فرهنگ سیاست ”  و” سیاست فرهنگی ” ازجمله : “باورمندی وباورسازی”  ، “آرمان بخشی وآرمان گرایی” ،” سازمان دهی وسلزمان گرایی” تعامل جمعی وجمعی گرایی ” ، ” خرد واندیشه در گفتار” ، ” استدلال درعرصه گپ وگفتگو ” ، ” نهادینه شدن باور به رأی ونظر مردم ” ، ” حصول تدبیر با حضور تجمیع اندیشه ها” ،    ” جابجایی قدرت میان نخبگان ” ، “خردگرایی وکار تشکیلاتی ” ، ” پاسخگویی عملکردی “مسیر حرکت به سمت این مجموعه ی فرهنگی وباورمندی ، بدور از هرگونه مانع تراشی خودخواهانه با رویکرد ” فرهنگ سازی ” باید در اختیار پیش قرآولان اندیشه، فرهنگ و سیاست   قرارگیرد. در دنیای مدرن سخن از هرگونه ” تعامل” بدون پیش زمینه ی نفی ” فرد گرایی ” و” تک روی”  که بر گفتمان یک طرفه ی ” برد برای من ”  و ” باخت برای دیگران ” استوار است سخنی عبث خواهد بود ونتیجه ی عملکردی آن ” عقیم ماندن ”  درعرصه عمل وناتمام ماندن ” خاطر صواب عقلانیت”  درعرصه تعامل است. درعرصه بین الملل هرگونه نقش آفرینی مثبت وبه حساب آمدن لوازمی  دارد ،ضمن آنکه چون بازی شطرنج نقش آفرینان باید شش دانگ  هم به جایگاه و وضعیت خود درعرصه بی اندیشند و هم جایگاه حریفان و رقبا را ” زیرکانه ” رصد کنند وبه رسمیت بشناسند وآنگاه وارد بازی  نقش آفرینی جمعی وگروهی شوند. انتخابات اخیر ریاست جمهوری درکشورمان که خود بیانگر اوج تصمیم مسئولین برپذیرش تدبیر دربرگزاری انتخابات در چهارچوب ذات اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی ” جمهوریت” و ” اسلامیت بود ” ، تابلویی از زیبایها را هم در داخل وهم درخارج ترسیم کرده است . حسن نظر درنگاه حاکمیت به رأی مردم خود یک ” فرهنگ اعتقادی ” درباور مقدس یک ملت بزرگ به بزرگی تاریخی کهن است که درقالب انقلابی الهی ومردمی وبانثار وایثار خونهایی پاک در زمانه ی ماتجلی ظهوروبروز پیدا کرده است. ملت شریف ایران همواره جزء صبورترین ونجیب ترین ملتها بوده وتحمیل دردها ورنجهای بی شماراقتصادی،سیاسی ،اجتماعی وفرهنگی به طور خواسته ویا ناخواسته وبه طور آگاهانه ویا نا آگاهانه ،هرگزمردم سرزمین کهن پارسیان را که مفتخربه  “فخرعلوی ” هم هست از پی گیری اهداف جهان شمول خود که مبتنی بر اسلام اصیل رحمانی وعزت انسانی در راستای هم آوایی بادنیای مدرن برای سعادت بشری می باشدناتوان نکرده است ،اینک باروی کار آمدن یک دولت بارویکردی جدید که محصول قضاوت مردم دریک رقابت سیاسی است ،مردم انتظار دارند شعارهای انتخاباتی تحقق پیدا کند وتدبیری که اندیشیده شده است خدای ناکرده به  “تخدیرشعارها ” در اذهان عوام تبدیل نگردد وبا درایت نخبگان سیاسی در مجموعه ی سیاسیون حامی دولت تدبیر، کارآمدی خود را به  “زودی زود” درمعرض مردمان نظاره گر و منتقدان منصف قرار دهد . لازمه ی این کارآمدی عینیت بخشیدن به موارد زیر وپاسداشت آنهاست:
– شکل گیری احزاب قوی وایجاد مجدد خانه احزاب
–  فضای بازسیاسی که لازمه اش حضور جدی رسانه های نوشتاری ومجازی منتقد است
– سپردن مسئولیت ها به افرادمسئولیت پذیرومعتقد به گفتمان دولت تدبیر وامید.
– نقدمسئولانه و پذیرش منطقی فضای نقدوانتقاد ازسوی دولتمردان .
– شکل گیری وگسترش انجمن هاوسازمانهای غیر دولتی دربدنه جامعه درجهت ایجادحلقه های اتصال حاکمیت ومردم برای پی گیری مطالبات سیاسی ،اجتماعی ،اقتصادی وفرهنگی به منظور جلوگیری ازانباشت آنها.
– پر رنگ شدن نقش اجتماعات در اماکن مذهبی مانند مساجد به منظور انسجام اجتماعی وهمدل کردن مسئولان ومردم دربیان نظرات وشنیدن دردلها به طور متقابل.
– پر رنگ شدن نقش دانشگاهها وحوزه های علمیه در ایجاد میزهای مناظره باهدف نقد سازنده وپی گیری بامنش اصلاح طلبانه.
– پرسش وپاسخ های هفتگی،ماهانه یا سالانه میان مسئولین دولتی ومردم درسطح مدریتی ” میانه وخرد ” باحضور مردم در اماکن علمی ومذهبی.
– به چالش کشیده شدن عملکردها باحضور دانشجویان ومسئولین باتکیه براصل وفاداری به جمهوریت واسلامیت نظام که ازمبانی نظری ذهن پویای بنیانگذارانقلاب اسلامی ایران حضرت امام (ره) نشأت گرفته است.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=40042

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 27در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۷
  1. از دوست بسیار ارزشمندم جناب آقای فیضی پور به خاطر درج مطلب فوق بسیار ممنونم.دغدغه هایی که مطرح نموده ای دغدغه های به حق و ارزشمندی است .مواردی را که بیان نموده ای حداقل،خواست طیف وسیعی از مردم و از کسانی است که بعد از این که رهبر معظم انقلاب به مردم اطمینان داد که به شخص خاصی نظر ندارد و مسئولین را موظف نمود که از رای مردم صیانت نمایند و رای آنها را حق الناس دانست با صندوق های رای آشتی کردند و حماسه ای خلق کردند ستودنی.البته لازم است دوستان تاثیر گذار ما در سطح استان هم توجه نمایند که این بار هم منافع عمومی را قربانی منافع شخصی ننمایند و در انتخاب مدیران به مولفه هایی که مورد خواست مردم است و در شعار های رئیس جمهور محترم به کرات بیان شده توجه و اهتمام جدی نمایند.

  2. تجربه انتخابات اخیر نشان داد که تحریم انتخابات هیچگاه به نفع گروه های منتقد نبوده است. چه بسا سازمان های ریشه داری در همین کشور خودمان، که در دوره های پیشتر، جزو تاثیرگذارترین تشکل ها در مبارزات و مقاومت های مردمی بوده اند، بدلیل چند دوره تحریم انتخابات به کلی فراموش شده و از حافظه ی نسل ها پاک شده اند.
    تجربه ی انتخابات مجلس نشان داد که عدم یکپارچگی و همچنین بی برنامگی و بی انگیزگی جریان اصلاح طلبی، باعث شد که این جریان نتواند با انسجام لازم، نامزدهای مورد اجماع را برای مجلس معرفی کند و آراء آن دچار تشتت و تفرق گردید.
    اما خوشبختانه ۲۴ خرداد پیروزی دیگری برای ما دارد: همه ی شخصیتها و چهره های دیروز و امروز این جریان با گرد آمدن حول یک محور واحد و حمایت از دکتر حسن روحانی بار دیگر خود را یافتند و بدنه ی این جریان نیز به این اجماع و اجتماع دوباره، واکنش مثبت نشان داده است.
    تفاوت این دولت با دولتهای قبل در این است که بنا بر گزارش ها، این بار جریانهای سیاسی اصلاح طلبی دنباله رو گفتمان و نظر مردم شدند اما در دولت های قبل، جریان انتخاب مسیر و عملکرد، از بالا به پایین و از طرف جریان سیاسی به سمت مردم بوده است.
    امید که راه آینده این دیار روشن است…

  3. دغدغه های جنابعالی بجا است، اما بایستی با فرهنگ سازی در سطح خرد(محلی) و مبتنی بر عقلانیت و اعتدال، حفظ مصالح ملی و در محور نوعدوستی حرکت کرد.

    درورد بر شما

  4. درورد بر فیضی پور

  5. کاش ای استاد ارجمند در این شهر و استان چند نفر مثل شما صادق و بزرگوار و معتقد بودند. موفق باشید.

  6. استاد گرانقدر جناب آقای فیضی پور دوباره از چشمه چوشان علم و بینش حضرت عالی سیراب گشتیم . و برای ما افتخاری است که چون شما چراغ راهمان باشید . که روزی پریدن بیاموزیم .
    آنکه می‌خواهد روزی پریدن آموزد، نخست می‌باید ایستادن، راه رفتن، دویدن و بالارفتن آموزد. پرواز را با پرواز آغاز نمی‌کنند

  7. استادفیضی توبرای مامثل نوربرای تاریکی هستی درود خدابرتوباد

  8. ضمن تقدیر و تشکر از درج یادداشت فوق توسط سایت پربیننده میر ملاس نیوز و آرزوی توفیق و سرافرازی بیشتر برای استاد عزیز و محبوب و مردمی ام جناب آقای فیضی پور،حقیقتا تمام مقالات و یادداشتهای استاد فیضی غنی و تراوشات چشمه بی پایان دانش و معرفت ایشان می باشد.ان شاله دردولت تدبیر و امید فرصت خدمتگزاری برای مدیرانی چون استاد فیضی فراهم تا قشر فهیم فرهنگی علی الخصوص فرهنگیان عزیز کونانی در سایه هدایت و راهبردهای استراتژیک ایشان بیش از پیش توسعه یافته و توانمند شوند.
    .
    ما زنده بر آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست

  9. بر جناب فیضی سلام و درود میفرستم و بر شما خجستگی و سلامتی آرزو می کنم. بحق فرموده اید که اکنون باید به تشکلهای مدنی و مردم نهاد توجه بیشتری شود زیرا که یکی از مهمترین ارکان حکومتهای مدرن رقابت احزاب جهت رسیدن به قدرت است.

  10. استاد بزرگوار به نکات مهم و کلیدی اشاره کرده ای ولی کو گوش شنوا…موفق ومویدباشید

  11. یک نفر بزرگواری کند آقای فیضی پور را به ما معرفی کند . ایشان در چه زمینه ای تحصیل کرده اند و استادی شان به چه معناست ؟

    • استاد تواضع ومردم دوستیه ایشون برادر عزیز

    • به علت آشنایی و رفاقت دیرینه ای که با آقای فیضی پور داشته ام به ذکرپاره ای از ویژگیهای شخصیتی آقای فیضی پور می پردازم-هرچند بیان این خصایص و ویژگیها درشآن ومنزلت ایشان نمی باشدولی به ناچار بایستی درجهت معرفی هرچه بیشتر این عزیز به مردم که یه نحوی یک سرمایه ای اجتماعی غنی برای آنها به حساب می آید به ذکر پاره ای از ویژگیهای او اشاره نمایم
      ۱-سطح تحصیلاکارشناسی ارشد علوم اجتماعی ازدانشگاه علامه طباطبایی تهران .(نکته قابل توجه اینکه با توجه به شنیده ها ایشان با کسب رتبه ۸ درآزمون دکترا سال ۸۹به دلایل نامعلومی موفق نشده اند که وارد این مقطع شوند).
      ۲- عضوشورای شهر کونانی باحداکثر آراء این شهر
      ۳-مدرس در دانشگاه پیام نور(پلدختر) و علمی کاربردی (کوهدشت)
      ۴- ویژگی های شخصی ایشان که دوست ،دشمن وکوچک،بزرگ ،به آن اذعان دارند،نظیر
      – ومهم تر اینکه مسئولیت پذیر ی ایشان – نداشتن هرگونه غرور و تکبری – عدم سوء استفاده از هرگونه پست و مقامی – دفا ع کردن از حق وحقوق مردم که همواره باعث شده است دشمنانش بیشتر وبیشتر شوند– یاور ظالمان نبودن – تنفر داشتن از چاپلوسی – امتیاز ندادن به خویشان و اطرافیان -داشتن آرمان وخیرخواهی مهربانی با ضعیفان – قاطعیت برخورد با مسئولین – داشتن صداقت وفای به عهد- داشتن قدرت تشخیص و تجزیه و تحلیل در امور ومسائل – داشتن حسن سابقه و شایستگی، کفایت، نظم و انضباط- ومهم تر از همه پاکی و صلاحیت خانوادگی ایشان.

    • استاد فیضی پور استاد روش تحقیق هست رشته اش ارشد جامعه شناسی داره معلوماتش در حد المپیکه باوجدان ومتعهد.خدایی هرچی بگم کمه واستادفیضی چشم میخوره
      استاد عزیزم موفق باشی

    • خدا را گواه میبینم که بنده کارمند دستگاه فرهنگی آموزش و پرورش نبوده و تا کنون هیچگونه نیازی به استاد فیضی نداشته و در حال حاضر هم ندارم،فقط یکسال افتخار شاگردی ایشان چنان مجذوب ادب ،کرامت،متانت،هنر بیان ،وارستگی و سواد و تواضع ایشان شده ام که خدا را بواسطه افتخار شاگردی ایشان شکر نموده و همیشه آرزوی سلامت و توفیق بیش از پیش ایشان را از خدای منان خواستارم،از آنجا که ممکنه جادوی قلم استاد فیضی از طریق نگارش مقالات و یادداشتها ،بواسطه محدودیت مکانی رسانه ای نتواند ایشان را بدرستی معرفی نماید،پیشنهاد میدم که با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ توسط آموزش و پرورش شخصیتهایی همچون استاد فیضی بیش از پیش معرفی شوند.

    • با سلام خدمت آقای ناشناس
      آقای حمزه فیضی پور فوق دیپلم دینی عربی از تربیت معلم خرمآ باد و لیسانس جامعه شناسی از دانشگاه تهران وکارشناسی ارشد از دانشگاه علامه طباطبایی این سه مقطع را با کسب رتبه ممتاز پشت سر گذاشته اند.در حال حاضر استاد دانشگاه پیام نور و جامع علمی کاربردی کوهدشت وعضو شورای اسلامی شهر کوهنانی (نفر اول شورا) و مشغول به تدریس در مدارس شهر کوهنانی.
      از باایمانی،بزرگی ،ادب،اصالت،مردمی بودن،گذشت و ایثار،سخنوری،باسوادی،ورزشکار بودن …این استاد بزرگوار انصافا هرچه بگویی کم گفته ای .در تایید حرفهایم شما را راهنمایی می کنم به پرسش از افکار عمومی مردم فهیم کوهنانی.

  12. به ناشناس
    استادی به مدرکی همچون مدرک شما نیست.
    هر شخصیت در شغل ومنصب ومقام خود که دارای تبحر وبا عقلانیت ،کار خود راپیش ببرد چه شغل آزاد باشد وچه استاد دانشگاه ،استاد است.
    افتخاراتی همچون مدرس مدرسه ودانشگاه*نفر اول دانشگاه در دوران کارشناسی ارشد* دارای مقالات متعدد در زمینه های مختلف *پیگیری جدی وظایف محوله در شورای اسلامی

  13. باسلام و عرض ادب خدمت کاربران محترم-اینجانب در سال۸۹ یک ترم توفیق شاگردی استاد فیضی را داشته ام.انصافا” استادی تمام عیار،باسواد و اندیشمند می باشند .ضمنا”اینگونه اساتید افتخاری برای آن مرز و بوم بوده،امید است دولت تدبیر و امید در راستای بهبود مشکلات اجتماعی و فرهنگی منطقه از نظریات صاحب نظران بومی بهره گیرد.یا حق

  14. ضمن عرض سلام وخسته نباشی خدمت مدیران محترم سایت میرملاس نیوز…
    بنده امروز به طور اتفاقی واردسایت میرملاس نیوز شدم ،یکی ازمهم ترین چیزهایی که بیش ازبیش توجه من رو به خودش جذب کرد تصویر آقای فیضی پور ،خدایش خیلی خوشحال شدم بابت اینکه عکس ایشونو دیدم . درمورد آقای فیضی باییستی عرض کنم که ایشان واقعآارلحاظ علم ،دانش وتواضع ،فروتنی وصداقت وپاکی حرف ندارند.امیدوارم هرجاکه هستن پیروز
    وسربلند اشند

  15. درود بر شما.

  16. تقدیم به استادم فیضی

    در ستایش گفتگو

    اگر روزی روزگاری گذرتان به آلمان افتاد حتما سری هم به شهر وایمار درشرق این کشور بزنید.ازشهرهای بسیار زیباو تاریخی اروپاست. البته نه به بزرگی وعظمت ابر شهرهای چون برلین پاریس یا لندن اما فرهنگ شهر آلمان است.حتی چند سال پیش از این یونسکو این شهررا بعنوان”نخستین فرهنگ شهر اروپا”برگزید.وایمار شهر کلاسیک های المان است شهر ولفانگانگ گوته وفریدش شیلر آن جا که نیچه جان سپرد وجمهوری وایمار پا گرفت.
    دروایمارسراغ پارک شهر را بگیرد. ازپارک شهرتا”میدان بتهوون”راه چندانی نیست یکی از میدان های زیبای شهر است. درگوشه ی میدان بتهوون دو صندلی سنگی بزرگ به چشم می خورد که روبه روی هم قرار گرفته اند.یکی رو به شرق داردویکی رو به غرب. هردو صندلی رااز یک قطعه سنگ خارا تراشیده اند از یک جنس با رگه های از بلور نیلگون. جلوتر بروید! صندلی ها خالی است وشما را به نشتن ونظاره کردن دعوت می کند. نگاه کنید!درست درمیان فرش خارا میان دوصندلی غزلی از حافظ نقش بسته است باخط زیبای نستعلیق ودر دو سوی فرش دوقطعه شعر از گوته به چشم می خورد به زبان آلمانی .گویی که این دو بزرگ دور از اغیار در این گوشه از جهان به گفتگو نشسته اند. میزبان گوته است که دروایمار ساکن است ومیهمان حافظ.(برگرفته از کتاب “دیدار با دیگری” خسرو ناقد)

    • به ایران وایرانی وسیادت علویش باید بالید .به حافظ لسان الغیب وشیراز بی وصلش باید بالید . متن زیبایی است آقای امیری سپاس

  17. با سلام خدمت آقای فیضی و با تشکر از متن جالبتان-ضمن عرض سلام آقای شکری لازم است پیرو نوشته ی ایشان به نکاتی اشاره کنم نکته اول اینکه جریان اصلاحات در سال ۷۶ نیز دنبال رو گفتمان مردم بوده و همین عامل باعث شد که آقای خاتمی با رای بالا ریس جمهور شوند هرچند به دلایلی بعدا این دنباله روی کم رنگ شد و دوم اینکه اصلاح طلبان نیز نباید فراموش کنند که آقای روحانی نه اصلاح طلب بوده و نه جزء جریان های اصلاح طلبی بلکه شرایط سیاسی و انتخاباتی آن زمان ایجاب می کرد که اصلاح طلبان از دکتر روحانی حمایت کنند و …. ( جنابتان بهتر می دانید که دکتر روحانی عضو روحانیت مبارز تهران که یک جریان اصوال گرایی است می باشند ) -آقای ازادبخت عزیز “حذف نکن”

  18. با سلام خدمت کلیه عزیزان و علاقه مندان به سایت میرملاس نیوز
    دوستان ارجمند در مورد استاد فیضی پور هر کدام فرمایشاتی داشتند ، بنده هم به عنوان یکی از هم کلاسی های زمان تربیت معلم وظیفه خود دانستم چند خصوصیت از خصوصیات خوب ایشان را از جمله خندان بودن ، شجاعت ، مهمان نوازی ، آینده نگر ،دلسوز و حساس به اموال بیت المال بودند را به سایر خصوصیات این بزرگوار را برای خوانندگان خوب میرملاس یادآور شوم .

  19. با سلام خدمت اند یشمند کوهدشتی اهل کونانی
    بنده به وجود فرزندانی همچون جنابعالی که مایه فخر و مباهات لرستانی می بالم وادبیات سیاسی شما را تحسین م کنم ۰۹۱۸۵۸۲۵۶۷۲

  20. باسلام به استاد عزیز استاد در طول تدریس لذت میبردم از صحبت ها والان هم به خاطر وجود استادانی چون شما در دانشگاه افتخار میکنم خسته نباشیو استاد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.