- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دکتر کریمی : آموزش و پرورش دستگاهی عظیم است که باید به صورت علمی اداره شود

0-(8)

 

به گزارش میرملاس نیوز  ،ˈگودرز کریمی فرˈ روز چهار شنبه در جمع خبرنگاران افزود : برنامه های آموزش و پرورش بر پایه اسناد مصوب در زمینه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش نظیر سیاستهای کلی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری ،قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و سند تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور است .

وی اظهار داشت : در آموزش و پرورش لرستان فرصت ها ،نقاط قوت تهدید ها شناسایی شده است و راهکارهایی منطقی برای و اجرایی مورد توجه قرار گرفته است .

وی تصریح کرد : مهمترین برنامه های آموزش و پرورش استان ایجاد فرصت های عادلانه برای دسترسی به آموزش و پرورش مطلوب یعنی عدالت آموزشی است .

وی با اشاره به ارتقاء سطح کیفیت آموزشی که از مهمترین برنامه ها و شاخص ها در تعلیم وتربیت است،گفت : تقویت گروه های آموزشی با استفاده از نیروهای توانمند ،نخبه و تحصیل کرده و دانشگاهی با مدارج بالا و حتی استفاده از نیروهای علمی و توانمند در موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها حائز اهمیت است.

وی افزود : توجه به سلامت دانش آموزان و راهکارهای اجرایی در توسعه و امور پرورش باید بعنوان یک فرایند مورد توجه قرار گیرد و تعمیق باورهای دینی و مقوله نماز در نظام آموزش و پرورش نهادینه شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس اظهار داشت : مدیران مدارس باید نسبت به استفاده از شبکه های اینترنت و اینترانت توجیه شوند و معلمان نسبت به سایت و شبکه های اینترنتی آشنا شوند .

وی تصریح کرد : تامین و تربیت نیروی انسانی ،بهسازی و اعتلای منابع انسانی در آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد و در این راستا از نیروهای مرتبط برای تدریس استفاده شود و نیروی غیر مرتبط در آموزش و پرورش بزرگترین آسیب را به تعلیم و تربیت وارد می کند.

دکتر کریمی فر در ادامه گفت : جذب نیروی دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان باید هم راستا با نیازهای اموزش و پرورش باشد و دوره های ضمن خدمت در جهت ارتقاء سطح علمی معلمان برگزار شود .

وی با اشاره به مدیران مدرسه بعنوان بازوهای اجرایی نظام آموزش و پرورش افزود : مدیر مدرسه موثرترین حلقه نیروی در فرایند تعلیم و تربیت است و برنامه ها و راهکارها در مدارس توسط مدیر مدرسه اجرا می شود و مدیر مدرسه آینه وزیر آموزش و پرورش است .

وی در ادامه توجه به وضعیت رفاهی معلمان را دستور کار خود دانست و اظهارداشت : در صورت آرامش خاطر معلمان و استفاده بهینه از منابع مالی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت موفقی در مدارس آنجام خواهد شد.

تهیه خبر : مریم نریمانی