- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

شهید خدارحم امرایی

امام خمینی ( ره ) : ملتی که شهادت برای او سعادت است پیروز است.

 

1074169kakc001 [1]

 

شهید خدا رحم امرایی

زندگی نامه شهید خدارحم امرایی
در سال ۱۳۳۹ شهید خدارحم امرایی در خانواده ای مذهبی و متدین در شهرستان کوهدشت به دنیا آمد . پدر شهید قبل از به دنیا آمدن شهید خدارحم صاحب دو فرزند دختر شده بود که برای همین وقتی که شهید به دنیا می آید پدرم دلیل نامش را خدارحم میگذارد . شهید خدارحم امرایی تحصیلات دوران ابتدایی خود را در مدرسه هنر قدیم شهرستان کوهدشت گذراند و به علت مشکلاتی که در زندگی داشت از ادامه تحصیل بازماند . تا اوایل انقلاب در تهران مشغول جوشکاری بود که با شروع انقلاب اسلامی ایران به کوهدشت بازگشت در سال ۱۳۵۸ که هنوز منافقین برای براندازی حکومت توطئه هایی در سر داشتند ، پایگاه مقاومت بسیج فعال بود که شهید خدارحم هم به پایگاه مقاومت می رفت و برای حفظ امنیت در حال گشت زنی بودند ، در آن زمان که اسلحه کم بود ، بچه های بسیجی پایگاه به جای اسلحه از چوب استفاده می کردند و شب ها گشت می زدند .
چندین سال شهید خدارحم به عنوان محافظ امام جمعه محترم شهرستان در سپاه پاسداران مشغول انجام وظیفه بود که بعد از مدتی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد .
هنگامی که شهید خدارحم به جبهه اعزام شد به منطقه تپه دو قلوی عراق رفته بودند که در عملیاتی در همان جا از ناحیه کمر و هر دو پا زخمی شده بود و او را از اهواز به وسیله هواپیما به شهر مشهد مقدس اعزام کرده بودند .
قریب به ۲ ماه را در بیمارستان مشهد بستری بودند که خانواده شهید از بستری شدن وی در بیمارستان هیچ گونه اطلاعاتی نداشتند تا زمانیکه شهید با عصا وارد منزل می شود و قضیه مجروحیت خود را برای آنها شرح می دهد .
بعد از مدتی که از مجروحیت شهید گذشت تصمیم گرفت که دوباره به جبهه برود .
هنگامی که شهید در عملیات والفجر ۹ شرکت نموده بود بعد از اتمام عملیات که نیروها را برای مرخصی به خانه فرستاده بودند ، شهید خدارحم هم مدت ۱۵ روزی را در خانه بود که دوباره به جبهه برگشت و این بار به طرف مرز کردستان رفته بود .
زمانی که شهید خدارحم همراه چند تن از دوستان و همرزمانش برای یک عملیات نفوذی به خاک عراق می روند ولی غافل از آنکه خودفروشان و وطن فروشان خائن آنها را لو داده اند توسط نیروهای عراقی دستگیر و یا بعضاً شهید می شوند .
در مورخه ۱۳۶۵/۱/۱۱ در منطقه سلیمانیه عراق شهید خدارحم امرایی جاویدالاثر گردید و خبری از وی به خانواده اش نرسید تا اینکه در مورخ ۱۳۷۰ توسط مسئولین محترم اداره بنیاد شهید شهرستان به خانواده شهید خبر دادند که رژیم بعث عراق حدود ۱۵۰ جنازه مطهر و پاک شهدا را تحویل ایران داده اند که پیکر پاک شهید خدارحم نیز در میان این عزیزان می باشد .
شهید خدارحم در تاریخ ۱۳۷۰/۲/۲۴ در قطعه دوم مزار شهدای شهرستان کوهدشت به خاک سپرده شد . خداوند روح پاک شهدای ایران اسلامی را با سرور و سالار شهیدان اباعبد الله الحسین (ع) محشور گرداند .

روحش شاد یادش گرامی

 

1074169kakc003 [2]

سمت راست ” شهید خدارحم امرایی “

 

قسمتی از خاطرات شهید خدارحم امرایی (به نقل ازشهید )
با سلام به امامت و شهدای جنگ تحمیلی عراق بر ایران و رزمندگان شجاع : من در تاریخ ۶۲/۱۱/۱ عازم جبهه های حق علیه باطل شدم . برای دومین بار بود و چون محافظ امام جمعه ی محترم حجت الاسلام حاج آقا محمد کریم مروجی بودم موفق شدم که بروم .
در قسمتی دیگر چنین می فرماید : برای اولین بار که ما به همراه دیگر برادران رزمنده رفتیم و آموزش می دادند که هنوز تمام نشده بود که ما را به مناطق جنگی یعنی خط مقدم بردند و من آنقدر به مسئله یقین نرسیده بودم تا اینکه وارد خط مقدم شدم و شجاعت و رزمندگان را دیدم و آن وقت احساس خوشحالی کردم که من هم مثل این عزیزان موفق شدم و وارد خط مقدم جبهه های حق علیه باطل شدم . این مسئله خوشحالی را بزرگترین خوشحالی خود می دانستم چون هیچ وقت تا ان موقع چنین خوشحالی به من دست نداده بود آن هم زیر توپ و تانک و خمپاره شاید به جرأت بگویم سخت ترین آتش دشمن بر روی ما داشت .
شاید بچه ها که شرکت داشتند می دانند منطقه ای به نام تپه دوقلو ، ما وارد تپه ی اول شدیم بعد از چند روزی مستقر در تپه ی اول ، من و چند تن از برادران رزمنده را به تپه ی دوم بردند به تپه ی دوم که رفتیم یکی از دوستان آن جا بود مرا دید و به طرف من آمد با لبخند احوالپرسی کرد و گفت : فلانی رنگت عوض شده خیلی قرمز و نورانی به چشم می آیی همه خندیدند و گفتند : نکند می خواهی شهید شوی . خلاصه قسمت و سرنوشت جور دیگری بود آن شب به حدی مجروح شدم که قادر به حرکت نبودم . از ناحیه ی هر دو پا و کمر و فقط این را میدانم که ما در مشهد مقدش خدمت آقا امام رضا (ع) بودیم و در بیمارستان آن جا به مدت ۴۵ روز .  

 

1074169kakc002 [3]

 

1074169kakc004 [4]

 

*******************************************

 

میرملاس نیوز : از رزمندگان عزیز خواهشمندیم اگر تصاویر یا خاطراتی از شهید علی اکبر عزیزی ( تاریخ و محل شهادت : سال ۱۳۶۱ خرمشهر ) دارند در اختیارمون بگذارند ، ممنون