- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ایراد اینترنت مخابرات قیمت پایین سرویس‌هاست

 

ایراد اینترنت مخابرات قیمت پایین سرویس‌هاست [1]

به گزارش سرویس فناوری ودانلود/میرملاس نیوز: به نقل از ایسنا، امیرحسین رجبی – عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ ای استان تهران – درباره مشکلاتی که با خصوصی شدن شرکت مخابرات به وجود آمده اظهار کرد: شرکت مخابرات به معنایی واقعی خصوصی نشده، البته ایرادی که به مخابرات وارد است، قیمت پایین سرویس‌هایی است که به کاربران ارائه می‌کند اما این موضوع در درازمدت نمی‌تواند مشکلی برای سایر شرکت‌های خصوصی بوجود آورد چراکه کیفیت سرویس‌های مخابرات درکنار سرعتی که به کاربران ارائه می‌دهد بسیار پایین بوده و پشتیبانی مناسبی ندارد و به همین دلیل به نظر می‌رسد کاربران به سمت اپراتورهایی که از کیفیت سرویس بالاتری برخوردارند، جذب شوند. البته در بعضی از نقاط تنها گزینه اینترنت مخابرات است و کاربر نمی‌تواند انتخاب دیگری داشته باشد.

وی همچنین درباره شکستن انحصار پهنای باند برای ورود آن به کشور توسط شرکت‌های خصوصی اظهار کرد: درصورتی که خود شرکت‌های خصوصی بتوانند پهنای باند را به کشور وارد کنند، رقابتی بین این شرکت‌ها ایجاد شده و به علاوه قیمت‌ و کیفیت اینترنت افزایش خواهد داشت. 

باید چنین اتفاقی رخ دهد و مجوزهایی برای این فعالیت صادر شود. بخش دولتی معمولا در اجرا نسبت به بخش خصوصی ضعف‌هایی دارد برای همین بهتر است این کار به دست بخش خصوصی سپرده شود.

این عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران وضعیت اینترنت کشور را نامناسب دانست و گفت: از لحاظ سرعت اینترنت در کشور با دنیا خیلی فاصله داریم و با توجه به قیمتی که در ایران هست و میزان حقوقی که مردم دریافت می‌کنند، این سرعت قیمت بالایی به شمار می‌رود.

به گفته او اگر بخواهیم اینترنت ایران را با کشورهایی که به تازگی جزو کشورهایی پیشرفته شده‌اند مقایسه کنیم، با سرعت خیلی کمی در این زمینه در حال رشد هستیم.

رجبی در رابطه با عملکرد ۱۰۰ روزه دولت در زمینه فناوری اطلاعات معتقد است: درحال حاضر بحث عملکرد ۱۰۰ روزه دولت بسیار داغ شده به نظرم در این ۱۰۰ روز بیشتر تمرکز دولت روی سیاست خارجی بوده و اگرچه ما در زمینه فناوری اطلاعات با نوساناتی که در دوران قبلی رو به رو بودیم، مواجه نیستیم یعنی وضعیت اینترنت در کشور به یک ثبات رسیده اما از لحاظ سرعت و قیمت به نظرم هنوز اتفاقی نیفتاده است و انتظار بیشتری از دولت در زمینه فناوری اطلاعات داریم. امیدواریم با توجه به قول‌هایی که داده شده وضعیت اینترنت در کشور بهبود پیدا کند.

وی در مورد بحث کم‌فروشی در حوزه اینترنت و اعمال ضریب اشتراک بالا برروی پهنای باند توسط بعضی از شرکت‌ها عنوان کرد: بحث کم‌فروشی در زمینه اینترنت همیشه مطرح بوده به هرحال در همه جا کم‌فروشی وجود دارد. اما این موضوع نامحسوس است چراکه اگر بصورت محسوس انجام شود بسیاری از کاربران شرکت مورد نظر که سرویسش را با کم‌فروشی ارائه می‌کند ترک خواهند کرد.

او در پایان به قیمت اینترنت اشاره کرد و افزود: باید در زمینه اینترنت قیمت‌ها را کاهش داد؛ درحال حاضر سرویس‌های سرعت بالا نیز وجود داشته اما قیمت بالایی دارد مسوولان باید با ارائه راهکارهایی قیمت اینترنت در کشور را کاهش دهند.