- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران در سازمان ملل موفقیت دیگری بود/ اسرائیل مظهر خشونت در دنیا

 

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به تصویب قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران با موضوع جهان ضد خشونت در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: این امر برگ برنده دیگری برای کشورمان بود.

 مهر:  حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی تقوا را از نشانه های مومنان دانست و اظهار داشت: انسان مومن با پنج خصلت خداترسی در خلوت، صدقه در تنگدستی، صبر در مصیبت، حلم و بردباری در هنگام غضب و راستگویی در وقت ترس شناخته می شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی(ع) عنوان کرد: از جمله اعمال سفارش شده در این روز و از نشانه های مومنان زیارت اربعین است.

قیام عاشورا خون تازه ای در رگ های مکتب تشیع تزریق کرد

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه بعد از واقعه عاشورا آسمان و زمین و ملائکه ۴۰ شبانه روز بر مصیبت امام حسین(ع) گریه کردند، عنوان کرد: فلسفه اربعین بیعت مجدد با امام حسین(ع) و آرمانها و اندیشه های این امام بزرگوار است.

وی با بیان اینکه قیام عاشورا خون تازه ای در رگ های مکتب تشیع تزریق کرد، افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام حسین(ع) از ضرورت هاست و در این راستا باید مراسم اربعین حسینی با شکوه هرچه تمامتر برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی استمرار راه و نهضت امام حسین(ع) و ما پیرو این امام همام هستیم، افزود: تجدید بیعت با ولایت از پیام ها و فلسفه های اربعین حسینی(ع) است و یکی از نمادهای استمرار راه امام حسین(ع) تجدید پیمان با ولی فقیه است.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به برگزاری مراسم راهپیمایی روز اربعین حسین عنوان کرد: این مراسم نمادی از قدرت نرم شیعیان است.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم عظیم در شهرهای مختلف کشور از جمله قم و تهران عنوان کرد: در این راستا در شهر خرم آباد نیز این مراسم برگزار می شود که انتظار می رود مردم لرستان که در روز عاشورا حضور بی نظیری داشتند در مراسم روز اربعین نیز حضوری باشکوه داشته باشند.

بی توجهی به هشدارها در زمینه کاهش جمعیت

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به روز ثبت احوال اشاره کرد و بیان داشت: علی رغم هشدارهایی که در زمینه کاهش جمعیت داده شده است متاسفانه موضوع جدی گرفته نمی شود.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به کاهش جمعیت، افزایش طلاق و کاهش ازدواج در استان لرستان بیان داشت: کاهش ۱۱ درصدی ازدواج و افزایش ۱۷ درصدی طلاق در لرستان نگران کننده است.

وی با بیان اینکه در مقابل هر شش مورد ازدواج در استان یک مورد طلاق به ثبت رسیده است، افزود: در این راستا باید تلاش جدی تری در این زمینه صورت گیرد و مسئولان تدابیری در این زمینه بیندیشند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با هشدار دادن نسبت به تبعات کاهش جمعیت در استان عنوان کرد: در حال حاضر ما در مقطع ابتدایی شاهد کاهش جمعیت دانش آموزان هستیم  به طوریکه برخی مدارس این مقطع تعطیل شده است.

حجت الاسلام میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پنجم دیماه روز ایمنی در برابر زلزله عنوان کرد: در این زمینه علی رغم کارهای خوبی که صورت گرفته است انتظار می رود روستائیان با استقبال از تسهیلات بنیاد مسکن در راستای مقاوم سازی خانه هایشان قدم های جدی تری بردارند.

۹ دی نماد هوشیاری و غیرتمندی ملت ایران

وی همچنین به حماسه ۹ دیماه اشاره و از این روز به عنوان نماد هوشیاری و غیرتمندی ملت ایران یاد کرد و بیان داشت: ۹ دی روزی ماندگار، مایه سربلندی ملت ایران و روزی است که فتنه گران روسیاه شدند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه مردم همواره حماسه ۹ دی را زنده نگه می دارند، عنوان کرد: فتنه گران با توهین به مقدسات در ماه محرم یک ننگ ابدی برای خود به جای گذاشتند.

وی از مسئولان خواست برای پاسداشت باشکوه حماسه ۹ دی ماه و برگزاری راهپیمایی این روز برنامه ریزی جدی و دقیق داشته باشند.

اقدامات تروریستی در عراق برای ایجاد اختلاف مذهبی صورت می گیرد

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود به حوادث تروریستی اخیر در عراق اشاره کرد و بیان داشت: بر اثر این حوادث تلخ شاهد شهادت ۲۵ نفر از تکنسین های فعال در بازسازی عتبات عالیات بودیم.

حجت الاسلام میرعمادی عنوان کرد: این گونه اقدامات از سوی آمریکا و اشغالگران برای ایجاد اختلاف مذهبی و جلوگیری از عمران و آبادانی در عتبات عالیات صورت می گیرد.

وی همچنین با اشاره به تصویب قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران با موضوع جهان ضد خشونت در سازمان ملل بیان داشت: این امر برگ برنده و موفقیت دیگری برای جمهوری اسلامی ایران بود که با اجماع ۱۹۰ کشور دنیا به جز رای رژیم صهیونیستی به تصویب رسید.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از این حرکت ایران عصبانی است چرا که این رژیم خود مظهر خشنونت است، عنوان کرد: مردم دنیا از ایده های ایران استقبال می کنند که امیدواریم ایده های کشورمان یکی پس از دیگری در دنیا برقرار شود.