- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اعمال تحریم‌های جدید نقض آشکار توافقنامه ژنو بود/ لزوم بررسی مجدد توافقنامه در مجلس

139109010000903

 

میرملاس نیوز/سرویس سیاسی:

عضو کمیسیون ملی امنیت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعمال تحریم‌ها علیه چند شرکت ایرانی گفت: این تحریم‌ها توافقنامه ژنو را نقض کرد.

 

ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرگزاری تسنیم [1]، با اشاره به تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه چند شرکت ایرانی اظهار داشت: در توافقنامه ژنو آمده است که دولت آمریکا از تحمیل و اعمال هرگونه تحریم علیه ایران خودداری کند، یعنی نه خود تحریمی را وضع کند و نه اینکه اگر کنگره تحریمی را تصویب کرد، آن مصوبه را اجرا نکند. ولی جالب اینجاست که دولت آمریکا هم تحریم‌ها را تصویب کرد و خودش نیز مجری آن شده است و وزارت خزانه‌داری کل و بازرگانی این اقدام را انجام داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: اعمال تحریم‌های جدید علیه شرکت‌های ایرانی نقض آشکار توافقنامه ژنو است. به‌هرحال حقوقدانان و صاحب‌نظران می‌توانند در این خصوص نظر بدهند.

وی گفت: مجلس باید توافقنامه ژنو را در راستای کمک به دولت و شناسایی نقاط ضعف و قوت بررسی کند تا متوجه شود که در توافقنامه چه‌چیزی بوده و چرا این‌گونه گفته می‌شود.

آقامحمدی در پایان خاطرنشان کرد: توافقنامه ژنو با اعمال تحریم‌ها نقض شده و آمریکا اگر به مسیر درست مذاکرات بازنگردد، ما باید این مذاکرات را متوقف کنیم و متوقف شده تلقی کنیم، چرا که نمی‌شود آنها کج‌رفتاری کنند و ما دنبال کج‌رفتاری آنها برویم.