تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

صدای متفاوت پارلمان در برابر تندروهای کیهان

  • کد خبر : 40277
  • 29 آذر 1392 - 23:11

  میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی: گویی کشور وزارت اطلاعات ندارد و این نهاد به عنوان متولی این موضوع زبان برای رد این گفتار نداشته و جناب شریعتمداری با آن منابع موثقش احساس دین و وظیفه کرده که باز از تاریکخانه ها پرده بردارد و کسف الکشوف بفرمایند!.   بعضی نام ها و اسامی هم قواره […]

6512_426

 

میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی:

گویی کشور وزارت اطلاعات ندارد و این نهاد به عنوان متولی این موضوع زبان برای رد این گفتار نداشته و جناب شریعتمداری با آن منابع موثقش احساس دین و وظیفه کرده که باز از تاریکخانه ها پرده بردارد و کسف الکشوف بفرمایند!.

 

بعضی نام ها و اسامی هم قواره فرد موصوف هستند و شایسته اش. آن جنس آدم ها که اگر در مدح و ثنای رفتار و کردارشان بنگاری غش در معامله نکرده ای و تملق نگفته ای. آدم های بی شیله و پیله ای که اگر در وادی سیاست باشند در گرانبهایی هستند فارغ از نگرش و رویکرد سیاسی شان و اینچنین است ” علی مطهری”  

 
آقازاده ای که براستی یادآور نام پدر است و نافذی کلام و صداقت بیانش. نماینده اصولگرایی که گاه بیش و پیش از هر اصلاح طلبی بر رعایت حقوق شهروندی و دفاع از دگر اندیشان فکری و سیاسی اهتمام دارد و برغم همه فشارها و هجمه ها ذره ای از این پارادایم و آرمانش پا پس نمی کشد. اصولگرایی که عقاید فرهنگی و رویکردهایش شاید بسیاری از این وری ها را خوش نیاید و تساهل نگری و روادرایش آنوری ها را اما او همین کلیت است بی نقاب بدون دغل.
 
مطهری صدای متفاوت پارلمان در بهارستان است، نماینده ای که خودی و نا خودی و غیر خودی نمی شناسد. آقای “لیبرال مسلمان” برایش راست و چپ و محصور و مقامات عالیرتبه فرقی ندارد آنچه را که درست و راست می بیند بر زبان آورده و لحظه ای از بیان گفتار صادقانه و صریحانه اش پا پس نمی کشد.
 
شاید همین رمز محبوبیت علی مطهری اصولگرا در میان اصلاح طلبان و توده های عام مردم اعم از سیاسی و غیر سیاسی باشد. او به معنای اخص کلمه ” اصولگراست”
 
بی گمان مطهری که چنین شاخصه های رفتاری دارد و عنوان فرزندی تئوریسین بزرگ نظام را یدک می کشد چون خاری است در گلوی آنانی که وی و امثال وی را سدی سترگ در برابر مطامع و منافع خود می بینند.
 
مطهری سالم می زید و گافی و خبط و خطایی ندارد که این مخالفین پر و پاقرص به آن تکیه کرده و دستمایه هجمه اش کنند، پس به سیاق همیشه از انبان موهومات خود نکته ای بدر آورده و برای تخریب وی ساز کوک می کنند اما نمی دانند که مطهری از آن بیدها نیست که به این نسیم ها سرخم کند.
 
ماجرای نصب دستگاه شنود در دفتر مطهری را همگان می دانند، نکته ای که مطهری با این نگرش که به حقوق شهروندی مردم معطوف است تا انتها آن را پی گرفت و بالاخره در اقدامی کم سابقه وزارت اطلاعات به گفته وی مسئولیت این اقدام را پذیرفته و دو مدیر عالیرتبه در حد معاون وزیر و مدیر کل را معزول و پرونده آنان را در دست رسیدگی قرار داده است.
 
نکته آنکه مطهری با اشاره به محفوظ بودن اسامی در نزد وی و همچنین رد و بدل شدن ابزارالات بر جای مانده و گرفتن وسایلش کد لازم را هم برای اثبات گفتارش عیان کرد.
 
حال چهارروزبعد از انتشار این بیانیه مطهری، روزنامه کیهان با آن سوابق و و عقبه مشهود باز از آستین خود منبع مطلعی بدر آورد و سخنان مطهری را کذب خواند!.
 
گویی کشور وزارت اطلاعات ندارد و این نهاد به عنوان متولی این موضوع زبان برای رد این گفتار نداشته و جناب شریعتمداری با آن منابع موثقش احساس دین و وظیفه کرده که باز از تاریکخانه ها پرده بردارد و کسف الکشوف بفرمایند!.
 
وی بازهم در ادعای نخ نماشده سخن از روزنامه نگاران زنجیره ای و تور اطلاعاتی و غیره گفته تا بزعم خود ادله ای برای عرضه برای مخاطبین محدودش داشته باشد و از طرف دیگر یک سقلمه ای هم به همکارانش که همواره با دید دشمن به آنها نگریسته، زده باشد . سخنانی که نعل به نعل و عین به عین آن را مهدی کوچک زاده نماینده تندرو مجلس نیز ساعتی بعد از انتشار خبر شنود از سوی مطهری عنوان کرده بود.
 
اما جواب مطهری رک گو و صریح تمام رشته ها را پنبه کرده و در عمل حمله کیهان را با پاتکی قوی به خودش برگرداند، مطهری که ادعای کیهان را رد و بر صحت همان بیانیه تاکید می ورزد و به عدم اقبال و عدم توجه بخش کثیری از مردم به نوشتارها و گفتارهای کیهان اشاره دارد در ادامه نکته ای نغز دارد: “بالاخره کیهان باید افتضاح همکاران و همفکرانش را به گونه ای جمع کند”
 
اشاره به عقبه و سابقه کیهان نشینان و خط فکری آنان به موجز ترین وجه ممکن ماهیت و علت این خبر سازی را هویدا می کند و جایی برای عرض اندام دیگر باقی نمی گذارد. البته بدیهی است که کیهان بر همن سبک و سیاق قبل خواهد بود اما تا علی مطهری ها هستند و به نمایندگی از مردم در پی استیفای حقوق آنان، کیهان عرض خود می برد و زحمت ما می دارد!
 

نکته کلیدی دیگر هم آنکه با عدم تکذیب وزارت اطلاعات و تکذیب منبع مطلع کیهان ماهیت و صحت گفتار این منابع معتبر بیش از پیش بر همگان مشهود شد

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=40277

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درود بر مطهری عزیز و پدر گرانمایه اش

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.