تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

رئیس لرستانی پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور: در مقابله با قاچاقچیان مواد موفق بودیم

  • کد خبر : 40337
  • 29 آذر 1392 - 22:26

    به گزارش میرملاس نیوز ؛ سیزدهمین قسمت از برنامه مناظره  با حضور کارشناسان و مسئولان مختلف با موضوع «اعتیاد و آسیب‌های مرتبط با آن» برگزارشد. این برنامه هر هفته روزهای جمعه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹ به‌صورت زنده پخش می‌شود که سردار علی مؤیدی رئیس پلیس خرم آبادی مبارزه با مواد مخدر، حجت‌الاسلام موسی […]

IMAGE635195277434089821

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ سیزدهمین قسمت از برنامه مناظره  با حضور کارشناسان و مسئولان مختلف با موضوع «اعتیاد و آسیب‌های مرتبط با آن» برگزارشد.

این برنامه هر هفته روزهای جمعه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹ به‌صورت زنده پخش می‌شود که سردار علی مؤیدی رئیس پلیس خرم آبادی مبارزه با مواد مخدر، حجت‌الاسلام موسی قربانی نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، امیرحسین قاضی‌زاده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و بابک دین‌پرست معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر میهمانان این برنامه بودند.

رئیس پلیس مواد مخدر در این مناظره با بیان اینکه با توجه به شرایط نظام و انقلاب توانستیم در حد وسع خود با قاچاقچیان مقابله کنیم گفت: نظرسنجی از مردم نشان می دهد که آنها از اقدامات ما رضایت دارند.

به گزارش میرملاس نیوز ؛ سردار علی مویدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور عصر امروز در برنامه مناظره با موضوع اعتیاد با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته در این برنامه گفت: اینکه ۶۳ درصد مردم معتقد باشند که ما در بحث برخورد با عرضه مواد مخدر موفق عمل کرده ایم خود نقشه راه را برای ما تعیین می کند.

وی تاکید کرد: بحث ما با مقابله با مواد مخدر به خاطر شرایط حساس نظام و انقلاب طی این ۳۰ سال توانسته پاسخگوی خواسته مردم باشد.

ایران در جنگ تمام‌عیار با قاچاقچیان بین‌المللی مواد مخدر قرار دارد

در ادامه سردار علی مؤیدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: خوشبختانه در ایران یکی از دستاوردهای بزرگ و شاهکارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بحث مبارزه با مواد مخدر وجود دارد به‌طوری که توفیقات ایران در این حوزه در دنیا زبانزد خاص و عام است و همه اذعان دارند که ایران در جنگ تمام‌عیار با قاچاقچیان بین‌المللی مواد مخدر قرار گرفته است.

وی افزود: باید در نظر داشت که خطر مواد مخدر در جنگ نرم گنجانده شده است و اهداف حساسی را دنبال می‌کند که قشر جوان و خانواده‌های اسلامی در تیررس این اهداف قرار دارند.

تقدیم ۱۶ هزار شهید و جانباز در مقابله با مواد مخدر

مؤیدی با بیان “در حال حاضر در مهار عرضه به‌عنوان یک الگوی جهانی قرار داریم” یادآور شد: به‌لحاظ نزدیکی به کانون تولید مواد مخدر در افغانستان شرایط ما با سایر کشورهای دنیا متفاوت است و به همین دلیل نزدیک به ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز تقدیم نظام کرده‌ایم که این موضوعات نشان‌دهنده تلاش مضاعف نظام در مبارزه با مواد مخدر است.

وی خاطرنشان کرد: اعتیاد به مواد مخدر به‌لحاظ موقعیت جغرافیایی ما از تهدیدات جنگ نرم تلقی می‌شود و از آنجا که مواد مخدر جزو ۳ تهدید جهانی است شرایط جغرافیایی ما موجب آسیب‌پذیری بیشتر ما شده است.

مؤیدی با بیان اینکه نیروی انتظامی توانسته است با تقدیم شهیدان بزرگ اقدامات بزرگی انجام دهد، گفت: امروز نیروی انتظامی مفتخر است زیر تابلوی پلیس جامعه‌محور حرکت کند و در ذیل آن همه موضوعات اجتماعی را دیده‌ایم.

ضرورت تدوین راهکار سوم کنار گزینه‌های مهار عرضه و تقاضا

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: من موافق هر ۲ گزینه مهار عرضه و مهار تقاضا برای مبارزه با مواد مخدر هستم زیرا نیازمند راهکار سوم یعنی تدوین استراتژی جامع در عرصه مبارزه با مواد مخدر هستیم.

سردار مویدی با اشاره به اینکه حوزه های دیگر که باید کارهای فرهنگی و پیشگیری را انجام دهند نتوانستند همپایه با ما پیش بروند گفت: باید این دستگاه ها به وظیفه خود به خوبی عمل کنند چرا که مواد مخدر یک پدیده سیاسی _ امنیتی و به قول سازمان ملل یک جرم سازمان یافته است.

می‌توان میزان فعالیت دستگاه‌ها در مقابله با مواد مخدر را براساس سیاست‌های ابلاغی مقام‌ معظم رهبری سنجید

سردار مؤیدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این پرسش که آیا احداث پاسگاه در هر یک کیلومتر در مرز این دو کشور امکان‌پذیر است، گفت: آنچه مشکل محسوب می‌شود که بین حوزه مقابله و تقاضا توازنی برقرار نیست و تلاش عمده ما در چند دهه گذشته بر مقابله با مواد مخدر متمرکز شده بود.

وی افزود: اگر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را به‌عنوان یک میزان تلقی و کارنامه دستگاه‌ها را ارزیابی کنیم خواهیم دید کدام دستگاه بیشترین تلاش را در این حوزه داشته است.

مؤیدی خاطرنشان کرد: در مرز خشکی با حمایت دولت توانستیم در مرز افغانستان انسداد خوبی ایجاد کنیم و دیگر شاهد ورود کاروان‌ها طی دو دهه گذشته به کشور نباشیم. در واقع مسیر ورود مواد مخدر درمرزهای خشکی به حداقل رسیده در حال حاضر به پاکستان و آبهای آزاد انتقال می‌یابد.

وی با بیان “اگر مرز خشکی با پاکستان نیز محدود شود، آثار خوبی را شاهد خواهیم بود” گفت: به‌عقیده بنده باید در حوزه عرضه و تقاضا فعال بود. این در حالی است که ایران در حوزه مقابله با مواد مخدر حرف قابل توجهی دارد اما در حوزه تقاضا نیازمند انسجام ملی هستیم.

سردار مویدی در پاسخ به پرسش یکی از بینندگان مناظره مبنی بر اینکه چرا علی‌رغم اینکه پلیس در مرزهای کشور تلاش بسیاری می‌کند اما چهره شهرها و همچنین پارکها به این معضل آلوده است، گفت: آنچه عنوان شد کاملا برعکس است چرا که ما در مرزها به لحاظ شرایط جغرافیایی نیروی انسانی کمتری به کار می‌گیریم.

فعالیت ۳۰۰ هزار نیرو در عرصه موادمخدر

وی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار نیرو در عرصه مواد مخدر فعالیت می‌کنند و پرداختن به وضعیت شهرها و کوچه‌ها و خیابانها در اولویت قرار دارد، گفت: ما در کشورمان نیازمند فرهنگسازی هستیم. براساس آنچه از گذشته وجود داشته مصرف مواد جرم و حرام محسوب می‌شود اما در برخی از دستگاه‌های دیگر اینگونه نیست و زمانی که بحث جرم‌انگاری مطرح می‌شود می‌گویند معتاد بیمار است اما برای این بیمار چه تمهیداتی به عمل آورده می‌شود.

مویدی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران حاضر در استودیو مناظره مبنی بر  اینکه سرنوشت تریاک های کشف شده توسط پلیس به کجا می‌انجامد، گفت: منظور این خبرنگار مافیاست؛ خوشبختانه در نظام ما تاکنون تلاش فراوانی شده که هر کجا ردی از مافیا دیده شود بدون کوچکترین اغماضی با آن برخورد می‌شود. از یک سرباز گرفته تا رئیس جمهوری. البته خوشبختانه در کشور ما چنین چیزی وجود ندارد و ساختارها در این بخش پاک هستند.

به گفته مویدی اینکه عنصری خطایی داشته باشد نیز قابل بررسی است.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این مواد در داروسازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و گرم به گرم آن محاسبه می‌شود. بنده به شهروندان این اطمینان را می‌دهم که هیچ مقداری از مواد مخدر کشف شده از سیستمی که تعریف شده از امحاء یا استفاده برای داروسازی خارج نمی‌شود.

برخی کامیون‌های حمل موادمخدر چگونه سالم از مرز عبور می‌کنند

وی در پاسخ به پرسش دیگر این خبرنگار مبنی بر اینکه چگونه برخی کامیونهای حمل مواد سالم از مرزها به داخل شهرها راه می‌یابند، گفت: علی‌رغم همه امکانات و سیستم‌ها قاچاقچیان برخی مواد را به نحوی جاسازی می‌کنند که ممکن است در چند گیت اول  شناسایی نشود اما این کار سلامت روند کار را نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه سرچشمه مواد مخدر در کشور افغانستان و در بیخ گوش ایران قرار دارد گفت: عملکرد پلیس و سازمان های قضایی را در برخورد با عرضه مواد مخدر مثبت ارزیابی می کنم ضمن اینکه ما به بخش پیشگیری و درمان نیز باید توجه کنیم و مبالغی را به آن اختصاص دهیم.

گفتنی است ؛ سردار علی مویدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور و اهل خرم آباد می باشد که از سال ۹۰ تا هم اکنون مسئولیت پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور را برعهده دارند .

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=40337

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. ما شا الله سردار پر افتخار لرستان موفق باشید انشا الله

  2. با سلام خدمت دوستان عزیز
    آقای مویدی و آقای گراوند از مفاخر پلیس ایران و اهل لرستان هستند ، آقای مویدی واقعاً امنیت رابه استان فارس برگرداند و خیلی از باند های مخوف را متلاشی کردند و آقای گراوند در هنگ مرزی با شجاعت خود افتخار لرستان هستند.
    با امید موفقیت روز افزون فرزندان لرستان

  3. لرستان سرزمین سرداران-اما حیف که همینکه به مقامی می رسند فراموش می کنند لرهستند

  4. سردار مویدی یکی از مفاخر لرستانه هیچ وقت لر بودن خودشو فراموش نکرده

  5. خدا عمرش بده سردار مویدی رو اسم لرستان رو زنده نگه داشته

  6. افتخاری بزرگ برای استان لرستان حقیقتا سردار مویدی مباشند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.